Inlägg från: Vickan |Visa alla inlägg
  • Vickan

Kalmar-tråd

Hej
    Vickan heter jag bor i kalmar och väntar andra barnet den 24 jan (enligt ul)..

30 sep HeleneR
    15 okt Maj77
    25 okt Nina75
    31 okt Andi Pandi
    11 dec Knyttet
    6 jan Minname
    19 jan Aphrodite
    24 jan Vickan
    21 feb lillefrejen
    27 Apr Mariiee

• Vickan

Tack minname för att du håller koll på mig.. Är inte så haj på sånt här

Bugar och bockar :)

• Vickan

Jag vill också komma på en fika. Om jag nu mår bra vill säga.. Mår förnärvarande inte alls bra..

Lördag 9/10 12:00
    Aphrodite
    Minname
    lillefrejen
    Vickan (om jag mår bra)

Söndag 10/10 12:00
    Aphrodite
    lillefrejen

• Vickan

FIKADAGS:

Lördag 9/10 12:00
    Aphrodite
    kan om tiden ändras till 10 Minname
    lillefrejen
    Vickan (om jag mår bra)Kan kl 10
    Nina - kan även kl 10

• Vickan

Ja visst kl 10 utan för indiska (ingången på hörnan eller).. Är jag inte där till fem över tio så kommer jag inte (tyvärr).. Men ska göra allt för att komma dit

• Vickan

Kan inte säga annat. TACK tjejer för en trevlig förmiddag.. Hoppas det görs om ingen framöver..

• Vickan

Har haft mitt egna privata besök på förlossningen i helgen. Fick en liten blödning i fredagskväll.. Vilket resulterade i ett besök där.. Fick sedan tillbringa natten också :( eftersom att dom trodde det var moderkakan som börjat släppa.. Vid ultraljudet upptäcktes att min moderkaka sitter alldeless för långt ner så i nu läget sitter den för livmodermunnen. Ska på extra kontroll den 8 nov för att se så den växer med livmodern som den ska, annars vet jag inte utgången på det hela... Det ända jag vet i nu läget är att moderkakans placering INTE är bra... Så om jag började blöda igen eller fick ont så var det bara att ringa förlossningen för ny kontroll...

Enda positiva i det hela var väl att vi fick se bebben ännu en gång :)

//Vickan

• Vickan

Salsan: GRATTIS välkommen hit

Nina75: Japp om den inte flyttar på sig så lär det nog bli planerat snitt. (hemska tanke) men men bara att vänta tills nästa besök på spev mvc.. Hemsida vad?? Jag vill vara med..

• Vickan

Hej allihopa hoppas Ni har det bra?.. Tyvärr kan jag inte komma och fika någon av dagarna. Värst vad man har mycket planerat när man är sjukskriven på halvtid :P... Men Ni ska veta att det är skönt att "bara" jobba 50% mitt illamående har nästan helt försvunnit och jag mår för engångs skull bra.. Har även skickat in pappren om Hp och chefen har fyllt i sitt papper genom att kryssa i att jag inte kan bli omplacerad :) vilket förhoppningsvis är ett steg i rätt riktning..

//Vickan

• Vickan

Undrar hur det gått för Nina?? Men hon hör väl av sig så fort hon kan?

• Vickan

Vill bara säga att Nina fått BEBIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Super duper GRATTIS!!!!

• Vickan

Ville bara berätta hur det gick på min kontroll igår. Var ju på ännu ett ul då min moderkaka ligger lite förlångt ner så kallad föreliggande moderkaka.. Men inget hade hänt sedan v 26 då jag var inlagd.. Så nu fick jag en NY tid om tre veckor men då ska en läkare göra ulét nu var det bara sköterskan.. Så om inget hänt då så blir det väl ett planerat snitt att vänta (bläääääää vill inte).. Bäbisen mådde bra så det är bara moderkakan som inte vill växa med livmodern upp..

• Vickan

Hemkommen från läkaren, Min moderkaka är fortfarande föreliggande och enligt läkaren så är det mycket.. Blödningsrisken är stor så jag blev helt sjukskriven fram till tio dagar innan förlossningen. Jaha så i fredags gjorde man sin sista dag (hade räknat med att jobba till den 17 cec)..

Och så ska jag upp på ännu en kontroll lucia dagen..

Men det lutar väl åt att jag blir snittad denna gången...

Så nu får man lov att ligga på soffan och äta praliner :)

• Vickan

Gumman du ser.. Tur du åkte upp som jag försökte få dig till :).. Nästa gång vågar du ringa själv det lovar jag.. Ta´t nu lungt och försök att vila så mycket du bara kan..

Packa färdigt väskan

• Vickan

GRATTIS TUFSAN!!

Inte undra på att du inte hörde när jag ropade på dig idag... (skulle till spec mvc kl 9,00 så jag tänkte jag ropar på dig och kollar om du var kvar på BB men jag fick inget svar nu ser jag ju varför.) :)

Själv fick jag inget veta om det blir snitt eller inte... Fick en ny tid för att kolla moderkakan om två veckor.. Det är inte kul längre att springa på spec hela tiden

• Vickan

GRATTIS Knyttet äntligen tittade bebisen ut!!!!

Lycka till

• Vickan

Minname: Tack för en trevlig stund på stan.. Hoppas gubbarna inte hade stökat till för mycket när Ni kom hem...

Svar på tråden Kalmar-tråd