Inlägg från: Salsan |Visa alla inlägg
  • Salsan

Kalmar-tråd

Jag hoppar tyvärr över träffen på söndag. Jag är nere i en liten svacka nu och känner att jag inte orkar med några stora magar för tillfället. Men gärna någon annan gång lite längre fram.

Jag följer tråden i alla fall för jag är nyfiken på hur det går för er. Spännande, speciellt för dig HelenR.

• Salsan

Hej tjejer!
    Jag tror att jag kan göra er sällskap i den här tråden nu. Testade nämligen positivt i lördags.

Jag har inte haft någon mens sedan i slutet av juni och nu ätit tabletter för att få igång den igen. Men ingen mens kom så jag gjorde ett test mest för att stilla mina fantasier om att jag kanske kunde vara gravid i alla fall. Snacka om att bli chockad när ett klart och tydligt plus kom fram med en gång.

Så efter att ha pratat med min gynekolog idag vågar jag faktiskt tro på det. Men visst känns det konstigt.

• Salsan

Det känns kul att vara tillbaka. Jag har ingen aning om när det kan vara dags. Jag har ju inte haft mens sedan i juni men har testat negativt en massa gånger sedan dess. Jag skulle tippa på att det är ganska nytt, fast iofs så passar nästan inga av mina byxor längre

Ska boka en tid för inskrivning imorgon om jag lyckas komma fram på deras korta telefontid. Idag är det onekligen ganska svårt att koncentrera sig på jobbet men jag får väl göra ett ryck nu och stänga ner internet helt.

• Salsan

Vad kul med alla nya. Välkomna!

Själv väntar jag med spänning på första besöket hos BM, ska dit 15 november. Just nu har jag ingen aning om i vilken vecka jag är men skulle tippa på v.8-9 någonting.

• Salsan

Idag har jag varit på inskrivning. BM trodde att jag var i v.9-10 någonting men det var bara en gissning. Om två veckor ska jag på en läkarundersökning för att kunna konstatera lite bättre hur långt gången jag är. Jag lägger in mig på ett datum i mitten av juni i listan men får väl ändra efter hand.

Augusti 2004
    31 Achanta: Joakim 52 cm 3990 gram

September 2004
    30 HelenR: Anton 52cm 3485 gram
    30 Maj77: Ebba 52 cm 3770 gram

November 2004
    2 Andi Pandi: Pojke 52 cm 4290 g
    4 Nina75: Flicka 54 cm 4650 g
    22 Ubj

December 2004
    6 tuffsan
    11 Knyttet
    18 bebben04

Januari 2005
    6 Minname med en Hedwig/Nehmo
    19 Aphrodite
    24 Vickan

Februari 2005
    4 Sparven
    11 Lyckligast i världen
    21 lillefrejen
    24 Eddies Med tvillingar
    26 annikandy

April 2005
    19 Busbubblan
    27 Mariiee

Maj 2005
    21 Soffie
    23 licja
    25 Anna D
    26 Sasson

Juni 2005
    9 Jen80
    15 Salsan

Totalt: 25 st

• Salsan

Vad kul med en ny fika, jag kommer gärna. Svårt med ställe men Baronens fik verkar väl ganska bra.

Lista FIKA:

Söndagen 5/12
    Aphrodite
    Tufsan
    Minname???
    IceLizzie
    Nina
    Andi Pandi???
    Salsan

• Salsan

Gamla HM låg snett emot Kulzenska kafét, mitt emot Indiska. Nu finns där bl.a. en inredningsbutik på andra våningen och BR leksaker. Och en ny barnbutik som jag har missat.

• Salsan

Oj vad det händer grejer, hänger inte alls med här.

Tackar också för en trevlig fika igår. Måste göras om.

Idag har jag berättat att jag är gravid på jobbet. Alla blev väldigt glada och min chef pratade om att det inte alls är omöjligt att jag blir fast anställd under våren trots allt. Just nu har jag ett vikariat som går ut sista juni nästa år. Men vi kommer få mycket mer att göra nästa år så personalstyrkan kommer att utökas.

• Salsan

Grattis längta!!! Gud vad roligt. Är jätteglad för eran skull.

• Salsan

Tillis: jag fick en tid om ultraljud den 18/1 men ringde och ändrade den igår. Det var inga problem alls, verkade finnas gott om tider.

Svar på tråden Kalmar-tråd