Inlägg från: Nina75 |Visa alla inlägg
  • Nina75

Kalmar-tråd

Jag ska också in och shoppa i Kalmar ikväll, ska ta en titt då

• Nina75

Men åh, vad kul Minname och Tufsan. Ni verkar ha blivit goda vänner, är det tack vara familjeliv?
    Lite avis, jag vill också gå på bio, men det är ju ganska stenkört nu. Försökte få med mig Jakob innan födseln, men han hade aldrig tid

• Nina75

Jag har varit inne och kollat flera gånger under dagen och blivit lika besviken varje gång jag sett att ingen skrivit än idag *sss* snacka om beroende
    Hur var det på bion igår Minna?

Igår insåg jag något helt oväntat. Efter att ha varit en stund på stan tillsammans med två barn och en karl som hatar att gå i affärer så insåg jag plötsligt att det är INTE roligt att shoppa. Jag blev själv helt förvånad, för jag trodde verkligen att det var roligt. Nej, det är bara svettigt och stressigt. Prova kläder i det läget är inte att rekomendera... Hela "shoppingrundan" slutade i allafall billigt, vi fick nästan inte något gjort alls... Fotografen vi skulle hämta bilder hos var stängd, leksakerna vi skulle ha var slut, kläder till mig orkade jag inte med osv...

Idag har vi varit på julmarknad i Agebo, jättetrevligt. Mycket bättre än marknaden på stan...

• Nina75

Anna D - visst ska jag på julskyltningen i Nybro idag... Men jag har ingen aning om när det blir.

• Nina75

Vad mycket det blir att svara på när man har lyckats hålla sig härifrån hela dagen
    Vad kul att kunna se vilka som är inloggade...

Först Minname - Barnvagnsfritt fik vill vi väl ändå inte ha?

Vi kanske ska träffas utanför Indiska kl 12 och så kan vi väl helt enkelt gå en runda tillsammans och kolla vad som finns att välja på?
    (håller med om att cafe blå är det bästa för oss med vagn)

Tufsan - Det var inga roliga grejer du har att välja på. Söker du aktiviteter som kan sätta igång förlossningen är jag ett lysande exempel på att det helt enkelt inte funkar. Jag körde nästan slut på mig fullkomligt under graviditeten (inte bara i slutet) men ändå ville ju inte Nova komma ut, jag är väldigt nyfiken på när hon skulle ha kommit om jag inte blivit igångsatt!

Vickan - Lider med dig, verkligen ingen önskvärd situation du hamnat i. Men det är ju tur i allafall att du har möjligheten att åtminstonde försöka vänja dig vid tanken av snitt i förväg. Ett + är ju också att du kommer att få din bebbe ett par veckor innan bf Vad skönt för dig att du har blivit sjukskriven helt nu, jag antar att du blev glad för det?

HelenR - Vad är det för glögg du menar? Bra regel är ju annars att undvika allt med alkohol i även om det bara är lite. Vanlig saftglögg kan det väl knappast vara någon problem med att dricka i allafall. När det gäller maten på julbordet så tror jag man ska undvika ungefär samma saker under amningstiden som man gör som gravid, så jag tror nog du kan äta det mesta på julbordet. Man brukar väl säga att man kan äta allt, men med måtta...

Nu har jag nog fått till en hel uppsatts.
    Jakob har varit och köpt en platt tv som han satt upp på väggen på övervåningen. Till den har han kopplat datorn. Så här sitter jag i mjuka soffan och surfar med 30" skärm och tangentbordet i knät. Kan det bli bättre? Zappar lite fram och tillbaks till tv;n också för att kolla läget lite där emellanåt

• Nina75

Minname - Du har alldeles rätt om att hjärnan krymper när magen växer. Det tråkiga är att när magen sedan blir normal så blir inte hjärnan det Vi som fått flera barn har nästan ingen hjärna kvar... (ska tala för mig själv bara..)

Tufsan - Visst kan man ha förvärkar i flera veckor
    Men det är väl rätt vanligt att man börjar må illa när förlossningen är på G. Vad spännande, kanske slipper du gå över tiden i allafall. Dax att börja kolla webbisarna snart då, eller meddelar du innan du åker in?

• Nina75

Tufsan hur gick det förresten för din bror med familj, blev det en liten bebbe den dagen vi sågs på fiket?

• Nina75

Jodå, Nova har också varit fökyld i ett par veckor. Jag droppar i bröstmjölk eller koksaltlösning när det är som värst och det börjar bli bättre nu. Tycker det är jätteotäckt om nätterna när de ligger och rosslar.
    Här hemma är Nova numera kallad Pricken, hon har otroligt mycket hormonplitor i ansiktet så hon är alldeles röd.

• Nina75

Minname - 11 kg är ju jättebra, alldeles lagom väl?
    Ska bli spännande och se om du når upp till mitt sf på 42 cm

• Nina75

Babysim gick på jag med Zelda, tyckte det var toppen och gick jättemånga terminer. Tänker absolut gå på det med Nova också om jag bara kan komma i någon grupp som passar med Zeldas dagistider. Har också funderingar på att prova babymassage denna gången, tror att det kan vara ganska mysigt.

Svar på tråden Kalmar-tråd