Inlägg från: lillefrejen |Visa alla inlägg
  • lillefrejen

Kalmar-tråd

Hej Minname, skönt att det verkade bra hos BM igår. Hoppas blodtrycket lugnar ner sig. Verkar som vi är flera här som måste börja ta det lite lugnare! Det är ju så lätt att tycka att man ska hålla igång som vanligt även om man har en groda i magen.

• lillefrejen

Vilken aktivitet det varit här då!

Jag var faktiskt på babykomfprt igår och provköre lite vagnar för första gången! Jättekul! Det finns ju så mycket annat roligt att köpa också.

Har bestämt att det blir en Emmaljunga cerox sittvagn med mjuklift. verkar vara det som passas oss bäst. Skall spana in blocket och lite andra annonser också.

Aphrodite - fanns det skötbord och sånt på Gekås i Ullared också? Tänkte ta en tur dit i höst.

• lillefrejen

Åh, jag vill också börja shoppa! Tur att min sambo är lite mer ekonomisk än jag och bromsar mig lite. Annars hade vi varit innehavare av en srillans ny barnvagn vid det här laget.
    PS. Ska förresten lämna tillbaka de snygga grå mammabyxorna jag köpte i helgen. Behöver verkligen inte ett par till.

• lillefrejen

Ja, vilken bra idé med hemsida! Tyvärr är jag inte så duktig på att fixa sånt.

Aphrodite, När jag kom hem med byxorna tittade min sambo lite konstigt på mig och sa "Hm... behöver du verkligen ett par par byxor till, du ska ju faktiskt inte vara gravid resten av livet".
    Då tog jag mitt förnuft tillfånga och lämnade tillbaka dem!
    Men jag köpte ett par nya skor istället!

• lillefrejen

Vet ni! I lördags kände jag (och min sambo) för första gången bebisrörelser utanpå magen! Skithäftigt!
    Mailar dig om hemsidan, Nina.

• lillefrejen

Vickan, usch vad jobbigt. Men du får trösta dig med att de på mödravården iallafall vet vad som är fel. Och då vet vad de ska göra och kan göra extra kontroller mm. Lycka till!

• lillefrejen

GRATTIS Salsan!!!!!
    Jag missade också HelenR och Maj77 i tidningen- när var ni där?

JO, jag har sett rörelserna också. Hela magen hoppade idag! helt plötsligt har h*n kommit på att man kan sparka och göra kullerbyttor verkar det som.

• lillefrejen

Mmmm, äppelmuffins! Fasen vilken aktivitet det är på denna sidan.

• lillefrejen

Hm, jag har massor att göra på jobbet så jag vet inte vad jag gör här inne egentligen. Skäms på mig. Men jag tycker ju det är så kul!

• lillefrejen

maj77 - kolla in på arlas sida och sök på exvis budget-recepten. Jag gjorde det igår och hittade en massa enkla recept bl.a. med deras färdiga såser mm. Tyckte det verkade jättesmidigt så nu har jag gjort en matlista för två veckor framåt. Jag skrev ut recepten men tyvärr sparade jag inte dem nånstans så jag kan inte maila dem till dig. Men du hittar säkert nåt själv.

Svar på tråden Kalmar-tråd