Inlägg från: tufsan |Visa alla inlägg
  • tufsan

Kalmar-tråd

God morgon alla på tråden!

Här sitter man och gör mest ingenting. Har i och för sig massor av sysselsättningar att välja mellan. Vad sägs om: Vika tvätt, stryka, diska eller dammsuga... En måndag att njuta av med andra ord. Kan man inte få en liten bebis snart att lägga sin uppmärksamhet på istället! Nåja den som väntar på något gott. En vecka kvar, (eller tre...)

• tufsan

Hej igen,

Det värsta är att jag varit hemma och skrotat så länge att det mesta redan är gjort. Fönsterna är putsade, gardinerna är tvättade, strykta och upphängda, frysen är full av mat, listerna är avtorkade, lådorna sorterade.... vad gör man? Nu börjar jag liksom om igen. Promenader är ju bra och det försöker jag ta mig en varje dag. Men det är ju ganska trist att gå ensam, hade man vågat sig ut i skogen hade det ju varit ett lyft med lite fin natur och så. Men det känns inte som det är läge för det...
    Igår monterade jag alla diabilder, jag har ju lite foton kvar, alltid något.
    Ikväll ska jag i alla fall iväg på qigong, det gör jag 2ggr i veckan och det funkar faktiskt bra även nu i flodhäststadiet...

Tack för peppningen, vi får boka upp många fikor, bad mm så man håller sig igång!

• tufsan

Hej på tråden!

I natt har jag "drömt" att jag hade världens mensvärk hela natten...och jag känner mig allmänt konstig. Det värsta är att jag mår illa...trodde jag hade haft min dos av illamående den här graviditeten! Kanske börjar det hända något så smått, men förvärkar kan man väl ha i veckor som allt annat antar jag.

Minname: om det här illamåendet inte går över får jag nog skippa badet, typiskt...

Ha en bra tisdag hälsar Ellen som idag går in i v40!!!!

• tufsan

Hej,

Illamåenet är borta och ersatt av ont i halsen.....jag vill inte bli förkyld nu!!! Det verkar som jag fått en lindrig släng av något av alla dessa vintervirus som verkar härja i trakten. Suck.

Helen: Jag har läst några studier om att bebisar som får maximalt med närhet de första sex månaderna blir, (till skillnad mot var man trodde tidigare) mer självständiga och trygga. Då kan de lättare sova i egen säng mm. Men om man de tränas att t.ex. sova ensamma tidigt kan effekten bli motsatt. Sen är ju givetvis allt relativt och alla barn olika. En del sover ju varsom helst hur bra som helst, men andra har ett mycket större behov av närhet. Men om Anton är mycket för närhet, skulle jag låta honom sova hos dig lite till. Bara ett tips, du märker säkert vad som fungerar bäst för er, lycka till.

Ha en bra dag alla!

• tufsan

Vi har skaffat ett snugglenest, får se hur det fungerar? Är det någon av er mammor som provat ett sådant? Man hittar nog det sovalternativ som passar bäst för både en själv och bebisen, men jag hoppas bebben kommer gilla snugglenestet för det var onödigt dyrt....

Minname: spjälisen kommer nog gå hem hos er, den är ju redan väl godkänd av två vita sjusovare....

Kram/ E

• tufsan

Hej hej,

Minname, förra veckan var det full fart i magen på mig, men denna vecka har jag nästan varit orolig över att det är så stilla, men varje gång jag tänkt: Nu får jag åka och kolla att allt är väl.... Har jag fått en liten spark eller två. Så nu är det nog bara alldeles för trångt...

• tufsan

Nej jag ska inte åka och kolla, det rör sig något lite då och då så jag tror bara det är trångt, det är en makant skillnad mot tidigare, men bf är ju på måndag så det kanske inte är så konstigt...

• tufsan

Hallå på tråden!

Här händer det just ingenting, det känns som den lille inte vill titta ut förrens jul....suck! Gårdagens projekt var kanelbullar och qigong. Idag har jag inte kommit på något bra ännu. Kanske en långpromenad i grådiset, med mobilen... i fall i fall.

Ha en bra dag ni också!

• tufsan

Minname och Friberg: Ha det så skoj på resan, köp nu mer godis än alkohol!!!

Alla på tråden: Ha en härlig helg, vi ses antagligen på söndag!

• tufsan

Kan omöjligt sova, , har myrkryp i benen.
    är uppe och äter banan. Det är det jobbigaste just nu, att det liksom kryper i benen när man ska sova. Men en banan och lite mjölk brukar fixa till det. Det är tydligen någoon kaliumbrist som orsakar det, och bananer inehåller mycket av det. Fick tipset här på fl och det har verkligen varit en livboj.

Sov gott alla!

Svar på tråden Kalmar-tråd