Kalmar-tråd
Oj då, det verkar som ni haft ett riktigt äventyr... Ser fram emot att höra detaljerna i morgon!
Oj då, det verkar som ni haft ett riktigt äventyr... Ser fram emot att höra detaljerna i morgon!
BF idag!!!
Och jag känner inget särskilt....så segt. Ställer nu in mig på att man kommer få gå här till jul...
Hej hopp, här händer ingenting....
Ska ge mig ut på promenad tror jag, kan inte sitta här hemma och leta tecken.
LYCKA TILL LÄNGTA!!!
Äh, vänta du Minname, du kanske kommer gå över du med...
God morgon!
Sov som en stock i natt, här händer ingenting...
Välkommen Mire!
GRATTIS LÄNGTA!!!
Det var det bästa jag hört på hela dagen!!!
Annars är det mest....va, är du hemma ännu! Suck
God förmiddag ni på tråden!
I natt trodde jag nästan det var något på gång, med kraftiga sammandragningar som helt plötsligt kom tätare och mer resgelbundet, men precis när man började tänka att nu händer det nog något, avtog alltihop... Jag vill träffa min bebis nu! Idag ska vi i alla fall till bm, alltid något att se fram emot, kanske har hon några bra tips...
Hej hej,
Bm ville inte boka en ny tid, hon tror fortfarande att det kan ske när som helst, men jag börjar bli skeptisk... Jag tänker ställa in mig på två veckor över tiden så man inte blir så besviken. Annars var allt bra, har bara gått upp 100g de två sista veckorna, så jag hoppas den lilla förstår att det är bättre att komma ut nu så man får ordentligt med mat. Magmåttet är uppe i 37cm. Så det är mitt på kurvan.
Tack ska du ha! Jag hoppas du har rätt, Nina tror på Lucia, vem vet?
Hjälp Minname!
Så får du inte skrämmas, nu får du ta det lugnt! Gör som jag, gå och skrota hela dagen så händer ingenting...
Hej alla på tråden!
Ännu en dag utan tillstymmelse på tecken till att något skulle vara på gång. Bf+4 idag och jag börjar bli så less på att vänta. Man kan ju få vänta länge till....
Minname, ska du verkligen jobba sista veckan?
Jag har inte ro att titta på särskilt många såpor, men jag har laddat ner några avsnitt av Vänner som jag slötittar på då och då. Idag har jag först tränat qigong i 45min sen gick jag "byn runt" med mormor som är 82 och trots attt jag är höggravid tycker jag att hon förflyttar sig i snigelfart... Så efter att ha käkat och tittat på ett Vänner avsnitt gick jag en långrunda i skogen och kom hem nyss. Så nu ska jag bara ta det lugnt, ett bad och lite fredagsmys när mannen kommer hem... En sådan här dag skulle man ju vanligtvis ha ansett vara rena semestern, avkoppling och frisk luft... men jag tror inte jag pallar en vecka till att gå hemma själv med bara frisk luft som sällskap! Hoppas hoppas att det händer något till helgen!
Hej alla,
Ännu en deg när allt känns som vanligt...eller nästan i alla fall. Jag känner mig fruktansvärt frustrerad och labil. Är riktigt arg och sur rent ut sagt. Stackars alla i min närhet.
Nu har jag varit ute och promenerat bort nästan all ilska, bara lite småsur, så kanske får jag följa med och fika i morgon?
hej
Nina o Minname, jag tror inte jag hänger på och fikar idag. Jag verkar ha fått en överdos av hormoner eller något för jag är helt upp och ner. Jag bara börjar gråta för ingenting och kan inte tänka klart överhuvudtaget. Är nu övertygad om att ingenting kommer hända och jag får gå här tills de blir igångsättning.
Tack för er uppmuntran!
Krya på dig Nina!
Andi Pandi: Lycka till i Linköping!
Jaha kära vänner, nu kanske det blir ett slut på mitt klagande, började få värkar för en timma sedan och de kommer ganska tätt (var 4-5min), men håller inte i sig mer än någon halvminut än så länge. "Väckte" mannen lite försiktigt när jag hade haft ett antal värkar för att säga att någonting var på gång. Mmhm, så bra sa han, och somnade om!!! Jag tror inte han vaknade ordentligt och jag tänker vänta lite med att väcka honom. Han kan behöva sin skönhetssömn och än så länge klarar jag detta själv...
Men AJ vad ont det gör just när värkarna sätter in ....nu ska jag värma min vetevärmare och springa på toa...för typ tredje gången på 20 minuter.
Så spännande, jag är sä glad att det äntligen händer något!
Hej alla!
Nu är vi hemma igen efter allt ståhej! med oss har vi världens sötaste (helt objektivt...) lilla stjärngosse som fått namnet Edvin (vilket vi inte alls pratat om innan, men kom på 30min efter förlossningen. Allt gick bra men fort!!! Efter jag skrivit till er här på natten kom värkarna med 2,5 minuters mellanrum. Det blev att kasta sig in i bilen och när vi kom fram var jag 4cm öppen, 3 timmar senare var jag fullt öppen och kunde börja krysta. Då blev livmodern lite trött och jag fick lite "andhämtning" medan det sattes lite värkförstärkande dropp och när det tog fart var det bara en halvtimmes jobb kvar. Edvin föddes med handen före som "superman".
Jag hann inte med något bad eller så men fick akupunktur och lite lustgas, det gjorde för Dj***ligt ont men efteråt är ju "nästan" allt glömt och vi mår förträffligt nu. Idag har det dock varit lite oroligt då det upptäcktes ett blåsljud på Edvins hjärta, men efter nogranna kontroller med ultraljud och ekg konstaterades att där inte fanns något hjärtfel utan bara ett litet läckage som antagligen kommer läka sig självt närmaste veckan. Tydligen inte ovanligt alls, puh skönt! Amningen fungerar fint och det är så mysigt att få lära känna sin bebis!
Kram och tack för alla lyckönskningar!
Tack för alla lyckönskningar, ska skriva mer sedan!