• cocacarro

ikea i polen?

någon som handlat där? stor prisskillnad? har börjat fundera på om det skulle löna sig att åka dit för att köpa ett kök...

• Svar på tråden ikea i polen?
  • E l l a

Men gå in på den polska ikeasidan www.ikea.pl och räkna helt enkelt om priserna med dagens kurs - då får du ju svart på vitt vad det kommer att kosta... Eller finns inte den kombinationen du är ute efter där?

• Juno

Nä, jag har inte köpt kök i Polen men vi bodde där en månad när vi hämtade våra flickor och vi fördrev en del tid på IKEA
    Blev nyfiken och kollade upp jämförelsepriserna. IKEAs billigaste kök, Ärlig, är 1000 kronor billigare i Polen och det dyraste, Linjär, är 1800 kronor billigare. Så om ni ändå ska åka och har tillräckligt stort släp så förlorar ni inte på det

• Juno

Och nej jag vet inten annan som köpt kök där heller

• cocacarro

ella: jag var inne på deras sida, men kunde inte leta mig fram till någon sida med olika köksluckor och priser..hittade till kökssidorna men sen tog det stopp

juno: tusen kronor är ju allti något

• E l l a

Vad är det för köksluckor du är intresserad av då? Kanske är enklare att hitta om man kan polska - om de är undangömda någonstans menar jag...

• USK

var i stettin förra året och jag skulle kunna handla i hjäl mig.
    där fanns geant och castorama jag säger bara det är billigare i polen.
    åkte från trelleborg till sassniz och körde där i från till stettin. gungar inte lika mycket på dom båtarna.
    skulle kunna åka i morgon men har inte semester.

• E l l a

Kan inte heller hitta dem tyvärr, men de verkar inte heller finnas med på den svenska sidan...

• cocacarro

USK: låter ju väldigt lovande

ella: joda, jag ser dom på den svenska sidan

• cocacarro

USK: tack! då ska jag bara leta upp den där valutagrejen jag såg hos stenaline

• Juno

Nä det gjorde den inte men du hade visst redan fått hjälp

• cocacarro

modellköket är ungefär 500 kr billigare i Polen, alltid nåt

• cocacarro

USK: ja, där blev det ännu några hundralappar billigare

• HumDis

Tänk på att de flesta köksluckorna på IKEA är beställningsvaror. De är alltså inte något som alla IKEAs varuhus har i lager. Då kan det bli svårt att åka till IKEA i Polen och köpa ett komplett kök.

/ HumDis
  • cocacarro

har för mig att när jag kollat i IKEA-katalogen så har visa luckor en markering med kundvagn och andra en lastbil..minns jag inte helt fel så fanns detta i affären, men hur det är i Polen vet man ju inte, bäst jag kollar upp..tack för tipset!

• HumDis

cocacarro: Japp, så är det. Men det är ändå väldigt vanligt att de inte har alla delar av de som tillhör standardsortimentet inne så att man får vänta på vissa. Har man otur så har de nästan ingenting och då vill man ju inte ha åkt i onödan.

/ HumDis
Svar på tråden ikea i polen?