Vad är det största skillnaden mellan frys och box?
Jag undrar vad skillnaden är mellan frys och frysbox? Är det olikt förbrukningsmässigt eller miljömässigt. Vad ska man välja om man ska satsa på förvaring i källaren? Och varför?
Jag undrar vad skillnaden är mellan frys och frysbox? Är det olikt förbrukningsmässigt eller miljömässigt. Vad ska man välja om man ska satsa på förvaring i källaren? Och varför?
jag ser en frys som en stående frys typ som man har i köket... en frysbox... har mer utrymme... och den har öppningen på locket
Jag läste faktiskt häromdagen att frysbox har temp minst -6 grader C och frysskåp -18 grader C
Jo, jag vet jag undrar mest vilket som är bäst om man ska välja. Finns det skillnader i elförbrukning eller dyl?
Frys-står upp i köket
box-låda som står nånannanstans
Tigger is a she.
Hur menar du då, är det inte tillräckligt eller är det ok och mer sparsamt?
Nu tänkte jag nog fel och borde förstått om jag begrundat TS inlägg lite. Jag tänkte på frysbox som sitter i kylskåp *skäms lite*
Ni har missförstått min fråga, jag vet skillnaden rent utseendemässigt.
I en frys har du bättre översikt i vad som finns där i än i en frysbox. I en frysbox är det lätt hänt att det alltid blir nåt på botten som man aldrig kommer ihåg att man har där.
En frysbox släpper däremot inte ut lika mycket kyla när du öppnar den som ett skåp.
Ulli: som jag skrev blev det lite fel. Men som svar på din fråga bör man ju ha kallare frys om man ska förvara maten länge. (Frysboxen i kylen är förmodligen inte så kall som -18, vilket frysen bör vara)
Men kyla i frysskåp kontra STOR frysbox vet jag inte...