• Johanna 1979

Fött barn med pannbjudning?

Är det någon som har fött barn som har legat i vidöppet läge och pannbjudning? I så fall, har ni fött vaginalt eller har det blivit kejsarsnitt? Själv så låg min flicka på detta sätt och det blev en jobbig förlossning med sugklocka.

• Svar på tråden Fött barn med pannbjudning?
  • Emin éMinÄlskling

Mmm..min son föddes så! Födde vaginalt. Min förlossning gick så fort så jag sprack endel...inte många stygn, men 3 ställen och ganska djupt*ouch*
    Hade väldigt, väldigt ont ett bra tag efter förlossning!

men blir bara lite osäker här nu. Vad menas med vidöppet läge?? står lite still här just nuFundersam

• cid

är det när barnet ligger åt fel håll? Alltså tittar neråt istället för uppåt (eller är det tvärt om?)

• mammaNena

min bekanting födde så.. hon sa att om hon vetat skulle hon gjort snitt.. hon höll på jätte länge, läkaren halkade med sugklockan 3 gånger och hon sprack väldigt mycket...

• Johanna 1979

Vidöppet läge är när bebisen ligger med sin rygg mot mammans rygg. Vanligast är att bebisen ligger med ryggen utåt.

Jag sprack väldigt mycket!! Sugklockan släppte första gången så läkaren satte in den med "våld" andra gången. Då redan kände jag att jag sprack av "bara" det. Sen kom hon ju ut med en väldig fart oxå i och med att de drog ut henne så.. aj, aj. Jag fick inte sitta på två veckor..

• Johanna 1979

Ja, jag skulle absolut ha velat haft snitt om jag skulle ha vetat om detta. Det var ingen höjdare kan jag säga. Efteråt konstaterade både BM och läkare att det borde ha varit snitt.. så dax då!

• Emin éMinÄlskling

min son föddes med pannbjudning iaf... vet inte det andra. Antar inte då kanske!?

• Johanna 1979

Jag läste just att 0,05% av alla barn föds i pannbjudning! Jag antar att vi är ganska unika då!

• Emin éMinÄlskling

Jaså! ja det verkar vi vara!Glad

• lilaki

Här var det vidöppet läge men hjässbjudning istället. Det gick bra och jag fick ut honom själv, men OJ vad jag fick krysta. Höll på i nästan 1.5 timme!!! Fick sy något enstaka stygn bara.

• Emin éMinÄlskling

Hmm..nä förlåt! Blir alldeles förvirrad av alla dessa namn som påminner om varann..ehh..
    Nu har jag kollat min förlossningsjournal...
    Och det var i vidöppen hjässbjudning som min son föddes i!

Sådär ja...nu blev det(äntligen)rätt!

Svar på tråden Fött barn med pannbjudning?