• Angla

Bitter, uppgiven, ledsen FY!

educated ninja skrev 2006-06-26 10:15:04 följande:
    ett plus är att du inte behöver gå upp mitt i natten för att försöka få ett barn att sova som är vaken utan rimlig anledning.du kan styra ditt liv utan att tänka på konsekvenserna utom din partnerdu behöver inte ta dig igenom utbrott i Ica för att ett barn VILL HA GODISdu behöver inte komma in i ett rum och upptäcka att det är fullt med bajs på väggarnadu behöver inte torka upp kräks från kuddarosv osv osvmassa kramar från mig
    Vet du vad... Jag tror TS vill göra precis allt det där som du beskriver. Det är en anledning till att man vill ha barn.

TS - Jag tror man kommer till en dag och en punkt i sin sorg då den måste få ta plats för vad den är och faktiskt andas egoism. Jag tror inte livet blir skadat på sikt bara för att man avskyr en liten stund. Jag mådde så mycket bättre den dagen jag helt valde bort barn. Såg knappt åt dem då de var i min närhet - de var ointressanta. Och först då kunde jag gå vidare och älska dem för de personer de är istället för de barn jag saknar. Idag finns det barn i min närhet som betyder mycket för mig men jag är inte längre den som slänger mig runt barnen. Jag är idag en kvinna fylld med så mycket mer än barnlängtan. Jag önskar du en dag kommer dit igen.
    Angla - med vingar av lycka
  • Angla
    Linisen skrev 2006-06-26 10:38:37 följande:
    AnglaMen så är det för mig med min svägerskas barn. Den lille satte dem i mitt knä bara 9 timmar gammal. Han har blivit en liten person för mig, inte bara ett barn jag aldrig kan få. Det har varit jättebra för mig. Jag är också mycket mer än barnlängtan men jag är trött på ATT den fortfarande tar så mycket plats. Det tar energi som jag önskade att jag kunde lägga på annat, på min man, på mig själv på vårt liv.Men välja bort barn kommer jag aldrig göra, aldrig någonsin. Någon dag kommer jag bli någons mamma......
    Linisen, Jag menar inte att du inte är något annat än längtan utan jag hoppas att du en dag känner att din barnlängtan tar lagom med plats. Så att du får tid till allt det där andra du är fylld av. Att välja bort barn för en stund i sitt liv är ju inte det samma som att välja bort dem för alltid... Det är så tabubelagt att vara egoistisk i sin sorg men sorg är just egoism för att överleva och komma ut helare från något som gör ont. Därför tror jag att vi ibland måste låta vår sorg blomma så att den en dag kan vissa och födas på nytt till något positivare.
    Angla - med vingar av lycka
Svar på tråden Bitter, uppgiven, ledsen FY!