• Luvis

3d ultraljud i linköping

Hej på er blivande föräldrar =)

Jag undrar om någon har varit på Selbing Medical AB i Linköping, för att göra en 3D ultraljudsundersökning?

Skulle vara kul att få höra andras erfarenheter om den kliniken.

/Luvan

• Svar på tråden 3d ultraljud i linköping
  • mrvica

har träffat dr selbing, men då hade han ej 3d utan vanlig ul.
    han är den bästa jag träffat, och jag har täffat en hel del! rekomenderar varmt!
    lycka till

• Tess5

Vad det är detta för ställe? Har de en hemsida?
    Har funderat på att göra ett till UL eftersom det enda man får görs så himla tidigt i Linköping.

• mamma Linder

ja det skulle man vetat jag var till storken och gjorde ul fick betala 750:- för det

• Tess5

det låter ju jättehäftigt! Undrar om man kan få reda på könet då samtidigt...?

• Tess5

Kan svara själv på min fråga nu, efter att ha mailat med Selbing
    Jag har bokat in ett Ul med 3d. Och vill man veta könet så får man det

• Moj Katile

Jag har åxå mejlat!!
    Vet du om dom hade gott om tider????
    Är i v 21+0 å vill ju göra det snaaaart-spännande juh!!!!

• Moj Katile

oooh nu har jag åxå beställt!

• Luvis

Vad roligt Malin Hylte! Berätta sen hur allting gick. Om bebben gör grimager eller dansar eller nåt sånt *ler*. Spännande!

• Luvis

Tess5: flåt att det tog sån tid att svara men jag ser att du har klarat att fixa det där alldeles själv =). Dr Selbing verkar riktigt trevlig, snabb på att svara på mailen också. =)

• Moj Katile

Klart att jag ska fixa!
    Det ska bli sååååå kul! Kan ju knappt vänta!
    Men hellre detta än vänta tills 21 augusti för ett könsul i göteborg.
    Hoppas man får några fina bilder. Ska ha med vår videokamera åxå å filma allt så har man det sedan!

• Luvis

Malin H!

Du får med en CD skiva hem, en bebis film alltså. Tänkte på att du skrev att ni skulle ha med er en videokamera. NU under sommaren så ingår en inspelad DVD på bebisen =)

• Tess5

Luvis: Vad menar du med under sommaren? Jag beställde i juni och fick priset 900 kr (specialpriset för juni). Men det står inget om CD. Har du koll? Ska dit 29 augusti.

• Luvis

TESS5: det stämmer det kostar 900, Dr selbing sa även att CD skulle ingå under sommaren, antar att han menar augusti ut. Vi ska dit 10/7. Men maila och fråga, han svarar på alla mail =)

• jeanna

ngn som vet var det ligger typ....fatta inte riktigt kartan....

• Luvis

Jeanna: Det ligger på sjukhusområdet, och dit är det skyltat. När ska du dit? tänkte att jag kunde förklara bättre när vi varit där ( ska dit om 5 dgr) =)

• jeanna

jag har inte bestämt mig för om jag ska men e måttligt sugen Tänkte kolla hans sida lite mer,kanske maila han. men ok,sjukhusområdet vet jag ju var det e. Men hör gärna av dig när du varit där och berätta,vore jättekul

• Morrizz

Kul att det äntligen finns någonstans i landet dit man som privatperson kan vända sig för 3d/4d UL. Kan bara säga att det är så himla verkligt när man får se sin lill* filur i magen när man ser det som 4d film.
    Jag gjorde mitt 3d/4d när jag var i v.21 och man ser väldigt tydligt. Vi fick hem en 45 minuter lång dvd film + en massa 3d kort också - som vi om och om igen tittar på och njuter av.
    Ett tips är att innan försöka se så många 3d/4d bilder/filmer som möjligt så man tränar upp ögat - eftersom det som precis vid 2d UL ibland kan vara svårt att förstå det man ser.
    En jättbra site där man får se en 4d film om fostret utveckling i magen finns på
    www.createhealth.org

• Luvis

Så! nu har jag varit på 3D och sett våran lilla bebis. Vilken upplevelse!!! det kändes så otroligt nära!(med tanke på att man ser ansiktet )

Att åka till Linköping för att få se vårat lilla knyte, varhelt klart värt!!. Och jag kan säga att om någon har tänkt att göra 3D hos Dr. Selbing i Linköping, han får bara massa positivt av mig. =)

Kram på er!

Svar på tråden 3d ultraljud i linköping