• bulen

Brio Sittvagn.. blir till liggvagn?

Ska få köpa en begangnad Brio sittvagn av en kompis, hennes råd var att jag bara skulle köpa en ligginsats så kunde jag ha den som liggvagn i början. Hur bra är det här nu.. kan ingenting om vagnar! Är det säkert att göra så?

• Svar på tråden Brio Sittvagn.. blir till liggvagn?
  • sanndris

Jag har en Brio NOva (sittvagn).. Köpte till en mjuklift o det funkar skitbra..
    Vagnen är konstruerad så att man ska kunna göra just så.
    Själv tycker jag det är mycket bättre att köpa en sittvagn med insats.. Liggdelen används inte så jättelänge medans du kan ha sittdelen väldigt länge..
    Köp vagnen är mitt råd!

• innana

Gå in på brios hemsida så ser du hur kombivagnarna ser ut! Det funkar nog utmärkt.

• MamsenJ

har också en brio nova men med hårdlift. det funkar toppen.

• Santisen

Jag råder dig att se vad en ny vagn kostar i dag så hon inte lurar dig...bara ett råd.

Jag känner en nämligen som köpte begagnat o blev tillsagd att köpa en insats till bara.
    Hon kunde lika väl ha köpt en ny vagn istället för det blev lika dyrt.
    Dessutom gäller ju inte garantin när man köper begagnad.

• MamsenJ

hur mycket vill hon ha för den då?

• bulen

Vagnen är i bra skick -02 ska få köpa den för 750:- kompispris. Vet inte ritkigt vad en ligginsats kostar, men jag tror inte det blir dyrare än vad en ny vagn kostar.

• MamsenJ

runt 900 tror jag en ligginsats till brio kostar. i vårat närmsta barnens hus säljer de brio nova-05 (eller 06?) med ligginsats, parasoll och allt sådant för ca 3500 (kommer inte ihåg exakt).

• mia1968

hade också en brio nova (dvs. sittvagn) med hårdlift i vagnen till vår son, funkade kanonbra... tycker att 750 kr låter som ett vettigt pris, du kan säkert köpa en lift på blocket också så får du en riktigt billig vagn, jag hade inte tvekat!

• MamsenJ

Tina83- närmsta barnens hus för oss är borlänge

• Gravid o glad

VI har oxå köpt en Brio Nova med hårdlift, har fått rekommendationer att det fungerar hur bra som helst. Har ju inte testat den än men tror på lösningen..

• thefrog

har en brio nova med mjuklift som senare kan göras om till åkpåse och det funkar hur bar som helst.

• Tina83

mamsenJ:

gäller de erbjudandet nu?

låter ju jättebilligt! var det fina färger?

Svar på tråden Brio Sittvagn.. blir till liggvagn?