Inlägg från: Anonym (Anonym11) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym11)

HJÄLP!! det blöder ur urinröret!!!!

Jag är glad att jag hittade den här tråden då jag precis varit med om samma sak. Jag skulle ta prov för könssjukdomar på mottagning i onsdags, vilket man får göra själv på toaletten. Jag råkade sticka in topsen i urinröret och det sved fruktansvärt mycket. Jag tryckte in topsen och snurrade runt precis som TS och det var inte förrän efteråt jag förstod att det måste ha blivit fel.

På kvällen fick jag jättesvårt att kissa, det gjorde jätteont och sved. Jag tittade i en spegel och kunde se att urinöppningen var svullen. Jag blev ju såklart jätteorolig och ringde till 1177 för rådgivning. Sjuksköterskan sa att jag skulle ta alvedon/ipren för smärtstillande och att jag kunde prova att lägga på värme (som en varm handduk eller vetekudde) på underlivet, hon sa även att jag skulle prova duscha varmt och försöka kissa med hjälp av duschmunstyckets värmande strålar mot

• Anonym (Anonym11)

nedre regionen. Jag lyckades kissa i duschen och det kändes som att jag fick ut det mesta av urinen, jag kände mig i alla fall inte kissnödig efteråt. Det lugnade min oro lite.

Sjuksköterskan ringde upp mig en timme senare och sa att jag ska söka vård akut om det blir så att jag inte kan kissa alls eller om det bara kommer små droppar samt om jag får smärtor i urinblåsan.

Jag har kunnat kissa hela tiden efter det, men det är inte så stark stråle. Förmodligen är det så för att det fortfarande är svullet. Det gör fortfarande ont och svider, det är liksom som en pulserande känsla vid urinröret/i blåsan och det känns konstigt överlag. 

Jag ringde även till urologmottagningen för rådgivning imorse. Hon gav rådet att kyla ned urinröret med kallt vatten för att försöka minska svullnaden. Även hon sa att så länge jag kan kissa så behöver jag inte söka vård akut. Hon sa också att jag behöver ge kroppen lite tid för att läka.

Jag försöker att hålla mig lugn men jag är utom mig av oro. Jag hoppas verkligen att jag inte förstört någonting på grund av min oaktsamhet. Har googlat ihjäl mig när det kommer till skador på urinröret men det leder ju bara till att jag blir ännu mer orolig.

Skönt att läsa här att det slutade bra för TS. Hur känns det nu när det gått en tid efteråt? Har du märkt några förändringar eller är allt som vanligt?

Svar på tråden HJÄLP!! det blöder ur urinröret!!!!