• Madden

Hur långt från att ditt barn rest sig upp till stående själv till att börja gå på egen hand??

Liam har nyss lärt sig resa sig upp mot möbler (Sen 1 Vecka tillbaka).. Hur länge dröjde de med ert barn tills det gick (Tog några steg på egen hand)??

Mamma till Världens Bästa Liam
  • Svar på tråden Hur långt från att ditt barn rest sig upp till stående själv till att börja gå på egen hand??
  • Tina B

Hmmm ... från att han reste sig mot möbler tills han tog sitt första steg - drygt 6 månader! Men min lille man kom aldrig på att han skulle testa att gå när han höll i sig, nej han stog still vid sina möbler. En dag började han plötsligt att resa sig till stående utan stöd (mitt på golvet) och började att gå därifrån Varför göra det lätt för sig?

• Stanna

Det dröjde ca 5 månader från det att min dotter började resa sig mot möbler tills det att hon började stappla utan stöd.

• Norahs mamma

Norah drog upp sig vid 7 månader, gick vid 9 månader... Gick stadigt och reste sig utan hjälp 2 veckor senare...

• Madden

Mmm.. Men Liam e snart 11 månader. (Om 1 vecka) Så det kan dröja 5-6 månader innan han går nu bara för det då eller??? Eftersom han e så "gammal" kan det väll inte dröja SÅÅ länge??

• Stanna

För vissa går det ju av bara farten, medan andra suger på karamellen längre. Det går ju inte att förutsäga eller jämföra mellan barn. Det är bara att vänta och se!

• Madden

Stanna: Jo ja vet.. Men ja bara undrade lite.. Eftersom vissa barn går efter 5-6 månader när de rest sig upp.. Å Liam e nu 11 månader, om han "skulle" börja gå om 5 månader så e han 14 Månader.. E inte det utanför det normala??

• Tina B

Min son var ca 16 månader när han började gå (sen ja, onormal nej)

• Madden

Tina B: Ok.. Tyckte du det va jobbigt eller gott att han började med det sent??

• Stanna

Min dotter är snart 13 månader och det är bara de senaste veckorna som hon gått ordentligt på egen hand. Hon har tagit ganska lång tid på sig från de första stapplande stegen till att gå bra.

• hatte

Pratade precis med min BVCssk i dag om detta! Alicia e 8 mån, så vi diskuterade allt det här med krypa, dra sig upp o gå. Berättade att jag var 15 mån när jag började gå o hon sa att det e inte alls "onormalt" eller ovanligt! Vilket jag trodde!

Läste att det vanligaste när dom lär sig gå e mellan 10-14 månader.

Jag hoppas bara att min lilla skrutt vill gå innan det e dags att börja på dagis/dagmamma.. Då e hon 14 mån...

Alicia kan stå utan stöd rätt bra om man ställer henne så hon kan hålla i nåt, o börjar göra försök till att dra sig upp, men ingen framgång än!

Älskade Alicia...
  • Majken

Madden:
    Om Liam är 11 månader nu så är han väl inte 14 mån om 5 mån - utan 16 månader??
    Det finns inget som är utanför det "normala" när det gäller barns utveckling - en del går tidigt, en del går sent - så är det bara

Min tjej har också precis börjat resa sig mot stöd (nu i veckan) och hon är drygt 12 månader - tids nog lär hon sig nog att gå själv, men mig gör det inget om det dröjer lite . Vill att min "sista" ska vara liten så länge som möjligt

Love my M-girls
  • Norahs mamma

bara 50% går när de fyllt 1 år...

• RosieK

Min lilla tjej fyller ett på torsdag, har rest sig efter möbler ett tag nu och släpper om hon har en leksak i handen, då kan hon "stå lull" Men än är hon för feg för att prova gå själv

Hon gör också ansatser till att resa sig utan stöd, men även där backar hon när hon kommer nästan upp. Hon har rest sig efter möbler sedan ungefär 6 veckor tillbaka.

• Madden

Majken: Oj.. Va ja räknat fel.. Eller va tänkte ja på!? Hmm.. Tokig ja e..

• Little Mama

Filip var 7 månader när han stod mot möbler, 9 månader när han började stå utan stöd och på midsommaraftons kväll tog han sina första stapplande steg Han blir 11 månader den 1 juli.
    Något paff mamma och pappa tittade på sonen som bara "gick" iväg!!!

• Ida2

Det tog 5 månader för Edvin också mellan att stå upp med stöd och gå några stapplande steg.

• CeeJay

2,5 månader. Hon var 13,5 månader när hon reste sig själv och 16 månader när de första stapplande stegen var ett faktum

Svar på tråden Hur långt från att ditt barn rest sig upp till stående själv till att börja gå på egen hand??