• Linah

hur göra med mat och amning??

Hannah är 6 månader och jag har dragit ner på amningen ganska rejält!

Så här ser våra dagar ut med mat
    09.00 - gröt
    12.00 - puré
    15.30 - amning
    19.00 - gröt
    21.00 - amning
    03.00 - amning

Hon har varit ett kräkbarn i stort sett sen hon föddes, och jag har märkt stor skillnad sen hon började äta mat istället... nu kräks hon bara när jag ammar vid 15.30..... ska man försöka byta ut det målet oxå??
    det är ju jobbigt både för henne och för oss när hon kräks.....
    Vad ska man isåfall byta ut, puré där oxå??

kvälls och nattamningen fortsätter jag med ett tag till, då kräks hon inte efter som hon sover.....

Hur skulle ni gjort??

• Svar på tråden hur göra med mat och amning??
  • Jennie Brunflo

Jag skulle lägga in ett matmål vid sådär 16.00-tiden om jag var du. Om du ersätter amningen eller ammar till dessert det kan du ju välja själv.

Lycka till!

• SolFlickan

min tjej äter precis som din, förutom att hon dricker välling sista målet ist för amning.. + mer snuttning under natten.
    de senaste dagarna har jag bytt ut mellanmålet (amningen) mot exempelvis frukt och turkisk yoghurt, eller bara frukt.. tycker du kan testa dig fram, prova idag att inte amma och ge henne nåt annat se om det funkar bra

• Vågen

Så här ser Isaks matdag ut:
    05.30 ammning
    08.00 Ammning(fast han snuttar bara i ngn minut)
    10.30 Gröt
    13.30 Mellis med frukt och vatten + ammning om han vill(vill oftast inte).
    16.00 Puré
    18.30 Ammning
    19.30 Gröt

• Linah

jag bytte igår ut eftermiddagsamningen mot puré, och det var inga problem
    sen gjorde jag som vanligt med gröt kl 19 och amning kl 20, sen brukar hon amma runt 03 på natten men inatt hoppade hon över det, så har jag ett bröst som är dubbelt så stort som de andra och jag ska inte amma förrän kl 20 ikväll

• SolFlickan

vad skönt för dig! inte med bröstet utan att du fått sova

Svar på tråden hur göra med mat och amning??