• Summerlover

Yrsel- graviditet???

Hej!

Jag har en fråga: Är det ngn som har råd, tips eller egna erfarenheter av det jag nu ska skriva så skulle jag bli jätte tacksam om ni kan dela med er:

Jag har en oerhörd skräck för att vara yr. Tyvärr är jag yr KONSTANT sen jag blev gravid. Fick sluta med mina mediciner och kroppen behöver igentligen dem. Det e väl därför jag är yr tror jag för alla mina värden är kanonbra! Men det kanske inte bara beror på det, vissa säger ju att det kan bero på graviditeten.

Bebisen i magen har nu lagt in en högre växel på att växa, jag har blivit konstant hungrig igen och har växtvärk.

Men jag undrar om det finns ngt man kan göra åt blodtrycksfall?
    Jag äter bra och dricker bra! Men fick alldeles nyss ett blodtrycksfall när jag satt ner lugnt, så egentligen helt utan anledning! Då började jag stortjuta för min största rädsla i livet är att svimma. (så snälla skriv inget om det)
    För när min mamma var väldigt sjuk i cancer svimmade hon en gång och jag trodde hon dog,så det har väl satt sina spår.
    Därför blev jag ledsen av mitt blodtrycksfall pga all rädsla som kom.

Sen om yrseln: Några tips? Eller ngn med samma erfarenhet som jag?

Jag e tacksam för alla svar jag kan få!!

KRAM

• Svar på tråden Yrsel- graviditet???
  • Rosiie

Jag behöver hjälp med samma fråga...har varit jätteyr och det är så obehagligt att vara rädd för att svimma mitt på stan tillex.

• onelove

hej hej.,.har samma problem,,e yr nästan jämt och kan även bli när jag ligger ner,,det jag försöker göra å de min bm sa åt mig är att dricka väldigt mycket vatten,,de ska va bra för blodtrycket,,sen äter jag just nu dubbel dos med järn tabletter,,för har man låga värden så gör det väl sitt,,önskar att jag hade nå bättre svar på det hela,,för det e bra jobbigt å vara yrslig å inte veta om man törs gå ut å handla eller inte,,men jag inbillar mig nog att det blivit lite bättre sen jag börja dricka mycket..vad ligger ditt/era blodtryck på?å järnvärde..kram

• princess of woolfs

Vet inte vilken vecka du är i, men i både min förra graviditet och i denna hade jag en hel del blodtrycksfall + pendlande blodsocker, vilket också kan leda till yrsel, och inte alls är ovanligt i början av graviditet. För mig avtog det nog i första graviditeten runt v15 eller så.
    Försök håll blodsockret på en jämn nivå genom att äta ofta, litet och nyttigt, om du tror det kan bero på det.

För du skrev att alla värden var bra? Annars blir man även väldigt yr och svimfärdig av lågt hb värde, alltså järnet i kroppen. De flesta behöver tillskott av järna.

Sen vet jag ju inte vad det är för mediciner du slutat med, finns ju sådana som ger biverkningar/abstinens när man slutar tvärt helt enkelt för att det är lättare omställning för kroppen att trappa ur. Du verkar ju själv tro att det beror på det? Men om det är så ska iaf yrseln försvinna inom några dagar, för då finns garanterat inga mediciner kvar i kroppen..

Så, jag tror det är en kombination. Och om du utesluter hb-värdet, blodsockret och mediciner så är det nog bara att gilla läget, för liiite sånt hör till.

• Octobers

Usch och fy, skall man må så här så länge... Inte alls kul. Jag är i v8 och tycker att det är pest när världen snurrar och man mår illa. Får helt enkelt hoppas att det går över så snart som möjligt... Har tyvärr inga tips och råd, mer än att vi får försöka ta hand om oss så gott det går. Det är ju lixom bebben som har kontrollen inte vi...

Plussade 1/6 så här blir det en 2007:a!!!!!!
  • Summerlover

Jag har jätte bra blodtryck och mitt blodsocker ligger på 6,1 så det e ok! Bra järnvärde med men äter ändå en järntablett om dagen och dricker Blutsaft!

Medicinen jag slutade med var lugnande och antidepressiv, själva medicinen går ur kroppen på typ 2 dar men abstinensen kan sitta i längre. Men det borde inte vara det. Kan ju vara att kroppen saknar den medicinen som den igentligen behöver!!

Jo alla säger att det hör till, men det ska bli jobbigt att isåfall behöva gå i tre månader till med konstant yrsel!

KRAM

Svar på tråden Yrsel- graviditet???