Hur klaga?
Är nyss hemkommen från en hemsk flygresa från Los Angeles med SAS/United Airlines. Det började med att United var sena inrikes till Chicago och sen sa SAS till oss att vi missat flyget trots att det fortfarande var där (de hade redan gett platserna till andra resenärer). Ca 20 resenärer blev strandsatta i Chicago över natten, som dock spenderades i hotell betalt av United. Vi kom hem till Köpenhamns flygplats ca 26 timmar försenade efter United fixat ett flyg genom Amsterdam till oss, och då var såklart vårt bagage inte där. United kände sig skyldiga till den initiella förseningen men efter att jag fått reda på vad SAS gjorde i Chicago känns det som om SAS är mer skyldiga (det flyget lämnade först en timme efter vi landat, alltså hade vi lätt hunnit boarda planet).
Hur och vad ska man klaga på? Vad kan jag ha rätt att få? Jag känner att United gjort mycket för deras fel men jag få en ersättning, det vet jag, men jag tycker SAS också borde betala ut ersättning eftersom de inte hjälpte oss alls.