Inlägg från: Nitis77 |Visa alla inlägg
  • Nitis77

Kogänget surrar vidare 2

En till ko som hittat till det nya "grönbetet"

GRATTIS Minja..vad skojigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *kramar om*

Jisses vad alla ska ha tillökning

Är jätte sugen & avis på er andra..saknar magen och allt det där..men känner ändå att Jonte får bli lite större först..
    Vore himla skönt att bara ha ett blöjbarn

Äpplet: Happy Holiday ..vad skojigt att flyga till London..sån himla häftig stad!

Vi ska strax pysa iväg mot Norrköping..
    Har tänkt att bara ta en soft dag idag och kika runt inne i Norrköping, för att sen imorgon efter frukost åka till Kolmården och ha en heldag där
    Dom har lovat fint väder imorgon runt 24 grader..det tycker vi låter toppen!

Må så gott allihopa!

• Nitis77

Nu är vi hemma
    Vi åkte imorse till parken efter frukost, eftersom det var kanon väder idag..igår regnade det rätt mkt i Norrk....
    Har haft en härlig dag..men ojoj vad trötta vi är i benen ...det är ju en hel del backar på det där stället..hahaha

Ska slänga mig i ryggläge och pusta...

• Nitis77

Är så j-la less på min sambo så jag tror jag storknar...Skrikandes

Vi har fått en inbjudan till ett bröllop som kommer hållas i Orsa, jag blev super glad, eftersom jag inte varit på nåt sen min bror gifte sig för typ 20 år sen?!
    Och tycker det skulle vara super trevligt att få vara med på deras stora dag och få klä upp sig och gå på fest mm

Men den där jäkla torrbollen han vill inte åka..för han tycker det är så långt bort och kostar för mkt, och gud vet mer som var fel??

Han vill ju ALDRIG göra ngt..inte konstigt att vi inte har några bekanta..
    Grr..är så ARG & FRuSTREARAD..så jag tänker tacka ja och åka själv..så kan han sitta här hemma å mögla!

Hade jag dessutom haft ett jobb att gå tillbaka till, har jag nog börjat leta egen lght..för nu är jag så less på honom, så jag vet inte vart jag ska ta vägen????

• Nitis77

Tack tjejer för ert stöd..det värmer!!!

Men nej..det är tyvärr inte bara ilskan som rinner över..
    Kanske är det tröttheten efter vår inte allt för lyckade semester som talar??

Samtidigt så är jag å J är så himla olika..och tja..så har det alltid varit.
    Han är jätte snäll och en super bra pappa...men jag känner att som MIN sambo så är han inge vidare...
    Och kanske är det bästa för oss att gå skilda vägar??
    Hitta nån som passar oss bättre....

Eller som en god vän sa till mig när jag lassade ur mig en massa dynga för nån timme sen:

"Man ska inte inte nöja sig m ngt annat än det bästa"..eller nåt liknade..minnet sviker mig lite

Jag saknar att ha nån som delar mina intressen & drömmar..
    Som gillar att vara ute i naturen, experimentera i köket, resa, umgås m andra mm
    Att slippa dra runt på en stoppkloss hela tiden

Ska prata m J när han dyker upp...för han kan bara inte tycka att det vi har just nu ( oss emellan alltså) inte är vidare bra?!

Ang bröllopet..vill hemskt gärna åka själv, samtidigt känns det lite jobbigt då jag inte känner några andra än brudparet?!
    Ska fundera lite närmare på det

• Nitis77

Flickor..känns så skönt att ha er!!!!!!!!!!!!
    Tack så hemskt mkt för ert stöd

J och jag har pratat..och för engångsskull som vuxna *kors i taket*..
    Vi var båda överens om att det bästa för både vår egen skull & för Jonte är att gå skilda vägar...vi funkar helt enkelt inte längre som par...

Men det blir ju inte att han flyttar nästa vecka..och bara lämnar oss i sticket.
    Nej, vi var båda överens om att jag ska först hitta ett jobb, och han en lght i närheten, så att vi båda har nära till dagis & varandra, så jonte har nära till oss båda...

Jag kommer behålla den här lghten, och han tänker skaffa sig en 1:a alt 2:a inte allt för långt bort.

Nu undrar jag; Minja du borde veta; måste jag ha ensam vårdnad för att få underhåll/bostadsbidrag eller??
    Underhåll får man det fastän man inte är gifta & skiljer sig??

Jag kan känna att det känns super sorgligt att Jonte blir ett "skilsmässo barn"..men varför skulle han lida om både jag å J anser att det är för det bästa och att vi på köpet kanske får en bättre "relation" än vad vi har nu...
    Vi kommer ju inte skiljas som ovänner..det gjorde vi inte förrra gången heller..och nu när vi har en skrutt, så kommer vi vara ännu mera måna om att förbli vänner.

Å ni anar inte, känns som ett helt berg trillat från hjärtat

Men det trista är att datorn är ju J´s ..så jag kommer vara rätt frånvarande från FL efter separationen...
    Får hitta ett jobb där jag har tillgång till en dator *s*

Bamsekram till er alla!

• Nitis77

Tack Minja för svaret på alla dessa frågor som surrar i huvudet just nu

J har lovat betala fullt underhåll samt fortsätta att betala Jontes försäkring ( ca 2000/år)...
    Sen vet jag att om det är nåt, kommer han inte vara omöjlig att hjälpa till..
    Och tro mig, det blir han som får köpa "värsting leksakerna" *s*...

Det är därför som det är så himla skönt att vi kommer skiljas som vänner, för då vet jag att han ställer upp om det skulle krisa sig på nåt vis
    För han vill ju han med att Jonte ska få det så bra som möjligt.

Vi har redan bestämt att Jonte kommer bo hos mig, för jag behåller ju ju den här lghten..och här har han ju redan ett rum.

Men varannan vecka ha en långhelg hos J..typ från torsd-sönd alt lämnar på dagis på månd morgon?
    För jag känner att J måste ju även han få rå om Jonte på tu-man-hand...

Sen det där m födelsedagar/jul..det ordnar sig.., får som du säger kanske bli vartannat år var?!

Så bra som det var mellan oss igår efter vår pratstund..har det inte varit på ett bra tag
    Vi betedde oss som vuxna HELA dagen *s*

Hörrni, nog dryftat om detta..

Är det inte dags för en liten ko dejt i gröngräset..typ nästa vecka?!

• Nitis77

Kossa dejt i gröngräset:
    Tisdag: Solen, Nitis
    Onsdag: Solen, Nitis
    Torsdag: Solen, Nitis

• Nitis77

Jag har fått förhinder på tisdagen, så jag tog bort mig från den dagen
    Men kan om träffen blir på eftermiddagen...

Kossa dejt i gröngräset:
    Tisdag: Solen, jordnöten, darling
    Onsdag: Solen, Nitis, jordnöten, darling
    Torsdag: Solen, Nitis,jordnöten, darling

• Nitis77

Äsch..jag gör såhär istället

Kossa dejt i gröngräset:
    Tisdag: Solen, jordnöten, darling, Nitis 14-
    Onsdag: Solen, Nitis, jordnöten, darling
    Torsdag: Solen, Nitis,jordnöten, darling

• Nitis77

Det lät inge vidare Nöten Sänder ett gäng krya-på-dig-kramar!

Ja vilken dag ska vi sikta in oss på??
    Enligt VLT kommer det vara fint hela veckan utom fredag..och den dagen har vi ju inte ens med

Ditt förslag lät himla trevligt Darling!
    Lätt för oss oxå att ta oss ut till er då bussen går runt knuten 
    Vi är på det mesta!
    Har inga egna förslag på lut....

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2