• Choko

Kogänget surrar vidare 2

Nitis: Massor med kramar till er! Tänker på er och hoppas att det ordnar sig till det bästa för er, vilket jag tror att det kommer att göra också!

Är här på en snabbvisit och har inte hunnit läst fler inöägg än denna sida, men nu tar vi med oss datorn för nästa helg får vi flytta in i nya lägenheten. Återkommer! Kram!

• Choko

Hej tjejer!!! Äntligen har vi fått internet! Har bara läst de allra sista inläggen och förstår att JC också ska få tillökning! GRATTIS JC!!!

Kanske fler som väntar smått?

Hoppas allt är bra med er alla. Vi trivs jättebra här. På onsdag börjar jag skola in V på dagiset. Tror det kommer att gå jättebra.

Nu ska jag kolla runt lite på FL.

Saknar er!
  • Choko

Jc: Håller med om att det är ett svårt beslut, kommer också troligen att behöva ta det beslutet senare, eftersom vi vill ha minst tre ungar. Men jag är inte tillräckligt påläst för att kunna ge något råd.

Glömde förresten säga att alla hjärtligt välkomna att hälsa på oss här om ni har vägarna förbi eller om ni bara känner för ett miljöombyte och vill se en vacker stad!

Hoppas på att kunna komma på någon träff snart. Skulle vara så rolig att träffa alla det var ju väldigt länge sedan nu. 

Det har varit SÅ rörigt ett tag med saker på flera olika ställen och varken internet, TV, eller telefon (finns inte ens ordentlig täckning med Telia i torpet). Men nu har vi full kontakt med omvärlden, så man börjar så smått känna sig som en civiliserad människa igen.

• Choko

Jc: Vi har alltid med oss termometer, nezeril och alvedon när vi åker till torpet. Hoppas ni får en riktigt härlig resa!

Nu en tråkig sak: Cindy är jättedålig, så vi kanske måste avliva henne. Hon kan inte hoppa upp i sängen ens, och hon äter inte och går väldigt sakta. Var till veterinären i torsdags, men hon verkar inte bli bättre. Ska ringa till en, eller flera olika veterinärer imorgon och fråga vad man kan göra. Frågan är om hon klarar ett anfall till. Inte som hon är nu i alla fall, och då är det bättre att låta henne somna in innan hon får nästa anfall, så hon slipper att lida. Det är så svårt, men jag har varit förberedd på att jag kanske kommer att få ta ett sådant beslut.

• Choko

V börjar också skolas in idag. Tror det kommer att gå bra.

Sen i eftermiddag åker vi till veterinären igen med Cindy, troligen för att låta henne somna in... Ringde imorse och kom fram till detta med veterinären. Så efter inskolningen tar jag Cindy och åker till mamma (hon har stuga i närheten). Det är mamma som ska följa med. D vill helst inte (vi har pratat om detta) han tycker att det är alltför svårt att ta avsked, så han vill helst inte veta något i förväg. Och han vet inte, jag berättar det när han kommer hem från jobbet ikväll.

Det kommer att bli en lång dag.

• Choko

Nu har Cindy fått somna in. Det fanns ett speciellt rum på den lilla mottagningen för sådant och det var så fint därinne och det var så fridfullt och lugnt. Skulle själv vilja få ett sådant avslut som hon fick. (Den dan det är dax alltså.)

Det känns som en lättnad att det är över och gick så bra. Men det kommer nog att dröja ett tag tills man fattar att hon inte längre finns här. Hon har ju funnits i mitt liv sen hon föddes för 19 år sedan...

Tack för alla stöttande ord! Kram!

• Choko

Tack för alla styrkekramar, det värmer! Det känns så tomt här hemma nu. Det är jobbigast på kvällarna när jag går och lägger mig och hon inte kommer längre. Men sorgen försvinner väl med tiden, hon fick ju ändå leva ett långt och lyckligt liv... Och de många fina minnena kommer alltid att finnas kvar.

V:s inskolning går bra! Första dagen hängde han lite i min kjol, men igår gick han iväg med "inskolningsfröken" och lekte i minst 15 minuter utan att han ville tillbaka till mig. Idag gick jag undan flera gånger, längre stunder, utan att han brydde sig och när jag kom tillbaka tittade han upp och sen fortsatte han bara att leka. Känns skönt!

• Choko

GRATTIS Lovan!  En annan blir ju fritidsstuderande snart om inget mirakulöst inträffar och man får tag på ett jobb!

Nu

• Choko

... (ops) ...ska vi kolla på en film. V har börjat sova endast en gång om dagen nu och det är så skönt, för alla i familjen. Idag sov vi middag alla tre i tre timmar.

• Choko

Lovan: Förstår att du måste blivit glatt överraskad!

Nitis: Hoppas att Jonte blir frisk snart! Inskolningen får ta sin tid, men håller med om att det var lite otur att han blev sjuk just nu.

Härhemma verkar de stora händelserna avlösa varandra... Testade positivt imorse!!!

251 dagar kvar...
Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2