Inlägg från: Tre solstrålars mamma |Visa alla inlägg
  • Tre solstrålars mamma

Kogänget surrar vidare 2

Nitis: Det stämmer att det på måndag vi har könsUL, vilken koll du har
    Lunchdate vore jätte trevligt. Jag är i skolan tis, ons och tors. Varav tisdagen passar bäst tror jag. På onsdagen får vi vår nästa inlämningsuppgift igen och då kan det bli så att jag måste vara med gruppen över lunchen och gå igenom uppgiften....det vet jag inte nu.
    Stackars Jonte med så hög feber igen

Jordnöten: Har ingen aning alls hur vattkoppor visar sig. Jobbigt isf men bättre att de får det som små än som vuxna iaf!

Nu ska jag surfa lite till sedan måste jag plugga som vanligt Men oj vad jag trivs ändå, det är sååå himla intressant och studiekamraterna är underbara. Hittade en tjej av samma årgång som mig med två små barn, vi fann varandra direkt och är mest som små skoltjejer och går runt och fnissar hela dagarna Super härligt!!!

• Tre solstrålars mamma
    Nitis: Åh fyy vilken jobbig information Men som du säger är det ju iaf skönt att du mår bra nu!!! *bamse kram* Hoppas Jonte nu får slippa öroninflammationen, det gör ju så himlans ont *En krya på sig kram till grabben*
    Vore jätte trevligt med lunchdate på tisdag om du har tid då Jag har inga föreläsningar på fm så har bara en tid att passa och den tiden är 13.15 då em-föreläsningen börjar. När vill du träffas? Kan ju vara skönt att träffas innan 12 så man slipper hamna i den värsta mat-kön iaf.

Jordnöten: Vore jätte trevligt om du med hade tid att komma förbi kåren på tisdag på lunchdate. Himla billig mat och mycket gott Det går på tok för länge mellan träffarna här. Och att ni ens vill komma till högskolan och äta är ju alldeles perfekt för mig då det rätt tight med tid för att hinna på lunchträff i stan. Kåren har dessutom både godare och billigare mat så rekommenderar varmt att äta där!

Minja: Även jag säger som Nöten, tycker det är helt i sin ordning att "ta namn" från bekantskapskretsen. Speciellt de man träffar mindre ofta. Kusiner är väl lite dumt att ta samma som men beror ju på hur ofta man ses där med egentligen. Är det en kusin man träffar max en ggr/år så spelar det ju ingen roll. Själv har vi två namn som är på vår namlista på vårt nästa barn som finns i ko-gänget t.e.x. Varav det ena är i princip helt bestämt att vi kommer döpa vårt barn till om det blir det könet. Men allt kan ju ändras när man väl får se kotten Men tycker det är synd att ko-gänget hade så himla bra namnsmak 
    Däremot vårt favvo pojknamn William är det totalt kört att ta eftersom enda kusinen fick det namnet och han bor ju bara 500m härifrån så det går tokbort! *Grämer mig fortfarande*. Och Wilhelm skulle vi med kunna tänka oss istället men det går ju också bort eftersom kallnamnet bara kan bli Wille och det kallas ju William för....*surar*. Allt blir sååå mycket bättre om det är en tösa i magen för då har vi iaf ett namn som vi gillar även om det ju finns i bekantskapskretsen....
  • Tre solstrålars mamma
    Jordnöten: Ja namnförslagen vet du ju redan. När du, jag, Darling, Nitis och Jc åt på Oliver Twist sist med taccobuffe för att sedan dra vidare på bio så disskuterade vi just namnförslag Vill inte dra dem här på nätet men kan ju dra dem igen när vi ses. Spelar ju inte så stor roll förrän på måndag då vi ju vet könet, för då går ju hälften av alla namn bort automatiskt 
    Hoppas verkligen att du inte jobbar på tisdag! Vore roligt att ses igen!

Nitis: 11.15-11.30 låter alldeles utmärkt. Hittar du på högskoleområdet? Funderar på vart vi ska ses... utanför Kåren kanske?
    Angående kulturnatta så näej..ska inte gå. Det är plugg för hela slanten...känner mig sååå tråkig men eftersom sjukdomar härjat så ligger jag ju fortfarande efter och måste plugga alla dagar inkl helger för att ens ha chansen att komma ikapp. Kankse inte kommer ifatt men kanske kan klara tentorna iaf. Kan ju inte plugga på söndag för då ska vi ju åka till Linköping. Alltid är det några dagar som går bort för måsten. Känns rätt trist att aldrig nästan ha tid för lite skojiga saker med vänner men försöker prioritera de mer större evenemangen som jag absolu inte vill missa. Som t.e.x Darlings grabbs 2 års kalas. 
    Kanske blir det till att plugga halvtid efter nästa mammaledighet just för att det känns så himla trist att ha det så här i flera år......får se hur jag gör/känner då. 

Nu ska jag mysa framför tv´n ett tag å bara finnas. Nog med plugget idag!!
  • Tre solstrålars mamma
    Minja: Jasså, ja näej Philip har vi inte funderat på och det namnet passar absolut inte ihop med vårt efternamn och inte heller med Eleonora så där behöver du inte oroa dig
    Och namnen som är från ko-gänget försöker vi naturligtvis byta ut men det är svårt när det är favvonamn. Men som sagt så har vi lång tid att bestämma oss efter måndag och nya namn kanske dyker upp Vore ju iaf roligast om blev ett namn som inte finns i bekantskapskretsen alls men orkar inte bry mig om det nu faktiskt inte finns andra förslag! Huvudsakligen är ju ändå att man själv är nöjd eftersom man ska leva med namnvalet för resten av sitt liv förmodligen....såvida inte barnet väljer att döpa om sig självt senare....
  • Tre solstrålars mamma

Det är en liten TÖSA som boar i min mage Så Elli ska få en lillasyster!! Så nu kan jag avslöja första namnförslaget...det är Äpplet som har så fruktansvärt bra namnsmak....grrrrr... så det är Lovisa som står på 1:a plats här. MEN vi ska kika allt vi kan i kalendern och hitta andra namn också. Blir det en mörkhårig tösa så passa defenitivt inte Lovisa utan det måste vara en ljushårig isf i vårt tycke! Namn till mörkhårig har vi just nu svårt med Men eftersom M´s mamma är brunögd och jätte mörkhårig så finns ju faktiskt chansen att denna tösa blir mörk.
    Ul´et var alldeles underbart att göra. Man såg så himla bra anletet under 3D fasen. Och så gjorde han en så grundlig undersökning så känns riktigt bra att veta det inte är något synbart fel på lillan i magen. Hon påminner jätte mycket om Eleonora, små nätta ansiktsdrag. Ser ännu mer fram emot förlossningen nu....sååå spännande att se ordentligt hur hon ser ut
    Får se om det blir kejsarsnitt igen.... den här lilla tösan vände sig nämligen i morse till säte Vilket tydligen var rätt ovanligt. Endast 10% av barnen ligger i säte vid min tidpunkt tydligen. Men hon kan ju vända sig tillbaka men just nu känns det inte som så... hon fick ta i som sjutton för att vända sig och det gjorde fasligt ont Men ska väl brås på sin syster
    Tydligen så är det min livmoder som påverkar om barnet vill ligga i säte eller ej. Det blir för trångt för bebbsarna så de vill vända sig....MEN som sagt  Än så är det inte helt kört...

• Tre solstrålars mamma

Tack tjejer för grattulationerna Är såå lycklig!!! Har ju faktiskt drömt om att ha tre små flickor MEN jag har bestämt mig...Det blir inga fler graviditeter!!! Denna graviditet var en mardröm så himla länge så vågar inte mig på några fler sådana graviditeter.. Men som så många säger...vänta du bara om några år Får väl se om 5 år vad jag säger då men nu NEJ! ps.. M är liiite besviken på att det inte blev en pojke...han undrar vem han då ska köra modellflygplan med...*suckar* Med tjejerna såklart,,, Why Not liksom??!! Hans svar var...men det kanske inte är accepterat bland deras tjejkompisar så blir de mobbade..... ÖH halllååååååå... tror inte att deras tjejvänner skulle börja mobbas bara för att de flyger modellflygplan...näej då är det något annat som ligger bakom!

• Tre solstrålars mamma
    Me & i Party kl 15 sönd 8/10:
    *Lovan
    Solen

Minja: Stackare *kramar om*

Nitis: Vid fontänen framför högskolan låter bra! Då ses vi där, ska bli jätte trevligt

Jag har förresten redan hunnit vara nere på "stan" (Hälla) och shoppat bebiskläder nu!! Var ju bara tvungen Just strl 50 och 56 har vi bara neutrala färger i från Elli eftersom vi inte visste vad det skulle bli då. Så den här gången lovade jag mig själv att köpa söööta kläder i "rätt" färg! Blev ett helt lass med supersöta kläder....*s*.
  • Tre solstrålars mamma

Nitis: Tackar så mycket själv för lunchsällskapet idag. Jag hoppas att det blir av fler gånger
    Angående kopieringen av text. Har du testat kortkommandona ctrl C för att kopiera och sedan ctrl V för att klistra in? Texten du ska kopiera måste naturligtvis vara markerad fast det vet du nog redan

Lovan: Krya på dig i massor

Verkar vara ett helt drös med förkylningar/virusinfektioner som går nu. Tycker var å varannan är hängiga. Själv har jag lite ont i halsen och lite snuva men det är tillräckligt lindrigt så jag kan köra på som vanligt! När hämtade Elli på dagiset idag så var det en grabb som spydde utomhus just när hans hämtning kom. Vet inte om han gick på Ellis avdelning eller ej men har ställt in mig på magsjuka här om ett par dagar iaf

Minja: Tycker synd om dig som har foglossning! Låter onekligen fruktansvärt jobbigt  

Choko: Jag tror också du kommer hitta nya vänner även om det tar ett tag med evigt kämpande. Gäller att man kommer iväg på olika aktiviteter så brukar det ordna sig

• Tre solstrålars mamma

Åh förresten... vet ni vad för läskigt som hände idag här på kvällen?!
    Eleonora klättrade på soffan och ryggstödet som hon gör vareviga kväller. Plötsligt hamnar hon litet för nära ena kanten och tappar dessutom balansen (hon sitter på ryggstödet) och faller baklänges. Jag ligger ner och ser hela proceduren i ögonvrån och lyckas med min tjocka mage flyga upp i soffan och bakom för att precis få tag i ena benet så att jag räddar henne typ 1dm från golvet Jag trodde jag skulle få hjärtattack. Halar upp min lilla dotter i ena benet och kramar henne så hon nästan tappar andan....*pust å stön* Nu är det slutklättrat i soffan Vet inte vad jag ska ordna till denna klättertjeja. Hon måste ju få utlopp för sitt aktiva jag men inte till bekostnad för bruten nacke Och inte kan vi klä in alla golv med tjocka gummi mattor heller. Kanske får lov att bekosta det i hennes rum och sedan skaffa en massa olika klätterprylar så får man väl slänga in henne där varje gång det vankas klättring......(dygnet runt d.v.s)

• Tre solstrålars mamma

Fyyy vad jag är trött idag Elli har hållig mig vaken hela natten i princip. Hon har vaknat titt som tätt med mardrömar förmodligen och gråtit så jag varit tvungen stå och stryka henne på ryggen osv. Men så kl 04.40 så vaknade hon med ett iltujt följt av hysteriskt gråt så det var bara att ta upp henne och gå och vanka/trösta. Otröstligt i ca 20 min å sedan godtog hon att ligga å snyfta på min mage...*tungt*. Så somnade hon i 10 min på magen, vaknade, somnade, vaknade till kl 05.50 då hon började gallskrika igen. Det vara bara att gå upp och bära runt på henne samtidigt som fixade sedvanliga grötfrukosten. Vad gäller maken så är ju han så där förkyld som bara killar kan bli så han stoppade såklart in öronproppar å lät mig dra hela lasset både under natten och morgonen
    Trots detta så är han naturligtvis sååå frisk att han klarar av att sitta uppe å leka med sin nya mobiltelefon till sen kväll å dessutom gå och jobba...*fnys*. Gissa om han fick sig en avhyvling i morse *sur, tvär å grinig satkärring e jag idag*

Jordnöten: Lunchdate nästa vecka skulle vara jätte trevligt! Är det någon specifik dag du kan? Nu har vi fått vår nya inlämningsuppgift som ska göras så alla dagar passar lika illa för mig men eftersom det gått alldeles för lång tid sen sist såg dig så kan jag prata med gruppen om vi kan skjuta lite på arbetet just den lunchen du har tid å träffas
    Angående Me and I partyt så håller jag en tumme (otur att hålla flera) för dig!

Minja: I min mage så får tydligen inte bessarna plats att fara runt på det där viset som du beskriver. Jag känner minsta rörelse och det krävs mkt energi/vilja för bebisen att kunna vända på sig fr.o.m nu! När hon vände sig så gjorde det kraftigt ont och det känns ungefär som att magen ska gå sönder så här vänds det inte alls för fulla muggar. Vet att Elli försökte och försökte men inte fixade det alls p.g.a. det trånga utrymmet Däremot så kunde Elli ju boxa å sparka mm så att hela magen höjdes och hoppade. Även denna lilla tösa har börjat komma igång mer och mer med sådana fasoner
    Så det där är nog himla olika beroende på hur mkt plats man har i magen. Jag vet många som fått göra vändningsförsök i v37 som jag var i med Elli när de bestämdes kejsarsnitt. Men jag fick inte göra det eftersom det var för trångt i magen, fanns inte en liten pytte chans att de skulle ha lyckats. Men tack för peppningen iaf

• Tre solstrålars mamma
    Nitis: Ja just det ja...kanske kan vara tänder. Fast hon har aldrig reagerat på tänderna förut och har inte sett ngra på G här fast kikat för någon dag sedan. Men kan ju vara det ändå. Eller så något från vaccinationen förr förra veckan...10-14 dagar efter kunde det väl komma tror jag.... Hon fick iaf gå till dagis idag då hon hade varit hur pigg å glad som hellst hos farmorn tydligen så det låter ju iaf bra!
    Förresten..angåedne partyt igen. Har fått svar från vännerna och de kunde inte komma med Men om jag får tag på någon annan så meddelar jag dig snarast. Har en eller två till jag kan fråga...
  • Tre solstrålars mamma
    Nitis: Jo men visst ska du få ha Jonte på dagis längre de dagar du arbetar längre. Det står ju i ditt kassakort att du jobbat heltid då så det ska inte vara några problem. Inte var det så här iaf när jag ringde å hörde.... de dagar jag fick vikariat eller t.e.x. olika kurser via Arbetsförmedlingen så skulle Elli få vara längre på dagis.
    Så lite så med kortkommandona
Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2