Inlägg från: Nitis77 |Visa alla inlägg
  • Nitis77

Kogänget surrar vidare 2

Lovan; Vad härligt att allt var ok

Lilla Minja då..låter inge vidare...varken m hälsan eller tumlaren   *kramar om*

Här hemma är jag barn å sambo fri en stund ..dom har knatat ner till svärmors jobb så Jonte får leka av sig lite..
    Han är mkt bättre nu..så himla skönt! Så på månd ska han få gå på dagis igen..är nog rätt less på att hänga hemma m "morsan" ??

Är det nån ko m familj som vill följa m till Myrstacken imorgon eller vid fint väder upp till Djäkneberget för lek å fika/lunch??

Ha en skön helg allihopa!

• Nitis77

Tack Lovan för oväntat men mkt uppskattat besök ..hoppas du lyckades få "ut" böckerna....
    Slår en pling imorgon fm ang ev dejt på djäkneberget...

Förstår Solis att du måste plugga ..kommer fler helger!

Ingen fler än Lovan som är sugen på en träff imorgon..eller är alla upptagna m jobb/studier??

• Nitis77

Härligt Darling att illamåendet gett med sig!

Det bidde ingen tur till Djäkneberget..vi kom aldrig så långt
    Gick ner på stan för att uträtta lite ärrenden först, när det var klart var vi allihopa utsvultna..så det blev lunchbuffe på Strike..mkt gott!
    Efter maten var Jonte super trött å somnade..så då knatade vi runt lite mer bland butikerna samt åt glass ute i det vackra vädret..

Sen var vi så trötta i fötterna så vi började promenera hemåt, varpå Jonte vaknade och vi stannade vid första bästa lekplats för att gunga å göra sandkakor

• Nitis77

Vi kommer oxå jätte gärna!
    Kan inte kopiera av någon anledning..så någon snäll ko kan väll fylla i oss på listan

• Nitis77

Lovan; vilken tid hade ni tänkt åka till ikea??
    Tänkte "släpa" m mig gubben dit runt 11 snåret ..måste inhandla lite förvaringsburkar t skafferiet...

• Nitis77
    Stackars lilleman..

Måste börja läsa inläggen lite mera nogrant *s*..trodde ju det var idag du skulle till Ikea Lovan..
    Nåja, du slapp ju försova dig nu när jag ringde vid halv 10

Har shoppat massor m förvaringsburkar..så nu är det så fint så i skafferiet
    Ska äta lite lunch och sen hämta skrutten på dagis....
  • Nitis77

Stackars lilla A om det är vattkoppor..för dom brukar väl klia en hel del??

Present tips? *funderar*
    Skaffa barnvakt nån kväll framöver och ta m honom ut på en bit mat & bowling/bio/biljard?
    Eller boka nån annan rolig upplevelse som tex konsert/teater el dyl?
    Brukar alltid vara uppskattat

Igår hade Jonte feber igen *suckar*..39.2..han har även sovit dåligt 2 nätter i rad.
    Gav honom alvedon innan läggdags..
    Men *peppar peppar*..inatt sov han hela natten utan att vakna å vara otröstlig.
    Och imorse var febern som bortblåst....
    Vi misstänker att det är tänderna som spökar?!
    Jonte var på ett strålande humör imorse..säkert för att han fått sova ut inatt?

Nej, ska ta och fixa lite här hemma.

Solis & Lovan:
    Lunch nästa vecka?????????? Har ju ännu inte blivit av, och jag tycker det skulle vara himla trevligt att få luncha med er

Solis:
    Visst är det nästa måndag som du skulle göra könsul??

• Nitis77

Godmorgon tjejer!

Solis: Ska du å jag ta en lunch på tisdag?

Så kan väl du å jag Lovan, luncha på freddag??

Det verkar som att öroninflammationen inte gett m sig, igår var Jonte så ledsen..
    Så när han åt välling testade jag att försiktigt trycka vid örat, varpå han släppte flaskan och stortjöt Ledsen..stackars liten!

Fick en ipren supp och lyckades somna efter mkt om & men, och idag kl14 ska vi till läkaren igen och kolla öronen.
    Och vi som misstänkt tänderna, när det kanske hela tiden varit öronen som spökat?
    Stackarn..borde ha testat trycka vid örat för flera dar sen Ledsen...

Annars så är det sådär..är lite små deppig faktiskt..egentligen utan större anledning.
    Men jag var på rutin kontroll & gjorde hjärtUL imorse.

Jag har ju alltid fått höra att jag har ett litet läckage vid ena klaffen som är oförändrat sen operationen...
    Men idag fick jag höra en ny version och tja, jag förderar den "gamla" versionen..Fundersam

Tydligen så har jag ett litet läckage vid ena klaffen, men den andra klaffen är tydligen inte helt 100..
    Den stänger inte som den ska, vilket orsakar att blodet rinner tillbaka ner i hö förmak
    (? tror jag det var?) och det läckaget klassas som stort, och har gjort att högra sidan av hjärtat är större än ett normalt hjärtas högra sida...

Det här kom som en chock för mig och jag såg ju genast en operation framför mig, men det var tydligen inget som var aktuellt i nuläget enligt den här läkaren eftersom jag mår bra.
    Och det har tydligen sett ut såhär i några år och inte förändrats.
    Men av någon anledning har inte den här infon nått mig, har ju bara fått höra att
    "det ser bra ut"...
    Så det kändes himla olustigt med den här nya informationen Ledsen

Men jag mår ju bra, så det är ju onödigt att fundera allt för mkt på det här. Tur dom gör regelbundna kontroller....

Nej, dags att börja m lunchen....

• Nitis77

Solis:
    På fm passar mig perfekt! Hämtar inte jonte föränns kl 14 ..så ska vi säga 11.15-11.30 på tisdag??

Håller m solis, vore super skoj om du kan hänga m Nöten Skönt att det inte var vattkoppor...

Idag hade jag å Johan en mysmorgon tillsammans, efter att vi lämnat Jonte på dagis vid 9 gick vi ner till favvo fiket för att äta frukost...sånt tycker jag är vardagslyx

Sen blev det åter igen en tur ner till stan, den här gången m farmor som haffade oss utanför dagiset & ville bjuda på fika.
    Lite senare i Punkt träffade vi på "Nicke Nyfiken",  Jonte var väldigt skeptisk mot jätte apan som alla andra barn glatt vinkade till & kramade *s*

Imorgon är det kulturnatta..nån som ska gå?
    Ska försöka övertala Johan att vi ska ner hela familjen å kika

• Nitis77

Choko: Du ska se att du snart hittar ett jobb! *kramar om*

Lovan: Hoppas Tias mår bättre!

Solis:
    Nååå??????????? Vad har du i lilla magen? Är så nyfiken
    Hittar inge vidare på högskolan, men vid bilparkeringen på framsidan finns det väl en fontän?
    Där kan vi väl ses vid 11.15?

Hörrni, vilka kommer på Me&i partyt?
    Solis & Jc har tackat ja eller hur ? * dåligt minne*

• Nitis77

GRATTIS till lill tösen
    Förstår att det var häftigt att göra ett 3D UL!

Längtar så tills jag får stoltsera med en mage och göra sånt där igen
    Blir kanske nästa höst eller nåt sånt...

Gör ny lista

Me & i Party kl 15 sönd 8/10:

*Lovan

• Nitis77

Tack solis för trevligt lunchsällskap idag!!
    så himla skönt att få surra med en ko
    Vore kul om det blir ny träff nästa vecka och nån fler kanske kan haka på?

Lovan gumman..krya på dig!

Choko: Du ska se att du snart får lite nya vänninor på hemmaplan
    Men jag vet hur jobbigt det är..minns mina första år här i västerås.

Me & i party kl15 sönd 8/10:
    * Lovan
    * solis
    * JC

Fattar inte varför jag inte kan klistra in text efter att ha kopierat den???????Fundersam

• Nitis77

Tjoho tjejer..

Så har man jobbat en hel dag, först på mitt vanliga jobb från 6-8..sen for vi till E-köping och städade en lght ( flyttstäd)
    Fick träffa lite av mina andra jobbarpolare som jobbar där borta...

Måste höra m dagis om det är ok att Jonte är där längre torsd/fredag eftersom dom behöver mera hjälp i e-köping...
    Frågan är om jag får ha honom längre fastän jag inte jobbar heltid schemalagt??
    Idag fick farmor rycka in ..tur hon finns!
    Men ska slå en pling efter 3..så jag inte stör mitt i mellis

Nöten:
    Klart du får ge besked om nån dag ...är ju inte party föräns nästa söndag...
    Vill bara veta på ett ungefär hur många jag lyckats få ihop..och hur många fler jag måste "ragga" *s*

Säger som solen..när kan du Nöten? ( ang lunchdate nästa vecka)
    Jag borde kunna alla dagar, om det inte blir mera jobb i e-köping förstås?

Stackars lilla Elli..kan det vara tänder på G??
    Ja se karlar Förvånad....
    Måste ju erkänna att här hemma är det dock jag som idkar öronproppar Generad..men det är ju för att Johanär den kvällspigga av oss 2...

• Nitis77
    Tack för tipset Solis..det gick kanon å klistra in med kortkommandot!!!!

Me & i party kl15 sönd 8/10:
    * Lovan
    * solis
    * JC
Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2