Inlägg från: jordnöten |Visa alla inlägg
  • jordnöten

Kogänget surrar vidare 2

Här är det också pest och pina. Verkligen en tråkig måndag!!! Åkt på världens brakförkylning, snorar och hostar hela tiden och huvudet känns som det skulle sprängas. Som det inte räckte med illamående som kommer över en titt som då. Så typisk start på semestern...och vi som ska iväg på onsdag. Ikväll har vi barnvakt över natten. Hade planerat att vi skulle gå ut på restaurang och sedan bio...och sedan packa imorgonbitti...men nu får det bli hämtmat och nerbäddad på soffan. Någon med något gott förslag på hämtmat??

• jordnöten

Choko: *kramar*

Nu är vi tillbaka hemma efter att ha varit ute och bilsemestrat i västergötland och halland i 2veckor. Har hyrt stugor på bondgårdar och bott på hotell. Haft härligt väder mestadels av tiden...och är hur som helst väldoigt nöjda med semestern. Nu ska vi njuta 1vecka till innan inskolningen börjar och jag ska jobba heltid *pust*.

Magen har växt massor undertiden vi varit borta och det sparkas och bufflas för fullt därinne. Tyvärr har det dykt upp massa åderbråck på benen och ryggen är inte helt bra. Hmmmm....så här var det ju inte förra gången....

Hoppas att det går bra för er som precis börjat inskolning på dagis.

Kramisar

• jordnöten

Grattis Lovan!!! Vad kul Får man vad nyfiken och fråga vad det är för jobb och vad du ska börja plugga???

• jordnöten

Tack för trevligt fikasällskap idag ute på Brunnby, Lovan med familj Kul att vi sprang på er...det var ju evigheter sedan vi sågs...

• jordnöten

Håller tummarna för dig att det går bra på intervjun, Nitis. Jobbet blir säkert ditt!!!

Darling och NItis: Vad skönt att inskolningarna flyter på så bra. På fredag är det vår tur också att börja skola in. Lite undrligt tycker jag att de väljer att starta på en fredag.

Minja: Vad fick du för BF när du var på ul? Vi kan ta bort frågetecknen bakom december på mig. Det är julafton som är beräknat, men det är klart går jag över som förra gången så hänger det på minutrarna om det blir en januaribebis istället.

• jordnöten

Choko: Vad trist...men vad bra att du tar det så bra som du gör!!! Håller tummarna för nytt plus snart!!!

Nu är grabbsrna på dagis för första gången. Så nyfiken på att få veta hur det har gått...Tänkte följa med till inskolningen någon dag nästa vecka om jag har någon ledig vardag.

Nu är semestern slut. Men jag såg till att börja med en ledig dag på schemat Ska på kräftskiva i Skultuna ikväll och ska ha barnvakt
    Sen imorgon börjar allvaret som jag bävat för de senaste veckorna, nämligen jobba heltid. Vet inte riktigt om jag kommer orka med det...svullnat så i benen redan och fått åderbråck som inte är sköna att stå och gå med hela dagarna.

• jordnöten

Hej allesammans!

Oj vad ont om tid man fick att hänga på FL nu när det är heltidsjobb som gäller Är helt sopslut efter en dag på jobbet. Här om dagen höll jag på svimma på cykeln på väg därifrån. Får bita ihop en vecka till sen ska jag gå ner till 80% och vara föräldraledig 20%.

Inskolningen flyter på...A ser ut att trivas Sambon har inte börjat gå därifrån ännu men jag antar att det blir så på måndag. Tyvärr åkte A på feber efter bara nå¨gra dagar på dagis. Men eftersom han inte hade några övriga symtom så antar jag att det är reaktion efter 1½-års sprutan som han fick för en vecka sedan. Men vi höll honom hemma iaf.

Ha en trevlig helg kossor med familjer!!!! Ni har väl inte glömt koträffen nästa lördag??!!??

• jordnöten

Hej tjejer!

Så var sista inskolningsdagen på dagis avklarad och det går hur bra som helst A tycker att det är jätteroligt! Senaste 3dagarna har han sovit på dagis också och har inte haft några som helst problem att somna påp madrass bland alla de andra barnen Så på måndag börjar det nya livet med hämta och lämna. Känns lite konstigt! Idag har jag varit ledig från jobbet och oj vad det var tomt och lugnt vid frukostbordet. Nitis, du gjorde ju så bra reklam för A&M under inskolningsperioden, så idag blev det en lunch där för mig och sambon. Så gott...men getingar överallt

Hoppas verkligen att alla sjukliga kossor har hunnit bli krya till imorgon!!!!!!!!!!!!!!
    Bra förslag med bowling, Lovan Jag hakar gärna på!

Ses imorgon

• jordnöten

Jag jobbar dessvärre mellan 13-22, dagen då det är klädparty. Men jag skulle gärna vilja komma, så jag ska försöka byta med någon till dagpass istället, så återkommer om jag lyckas eller ej.

• jordnöten

Hej på er!

Tänk att första kalven snart är 2år!!! Klart att vi vill komma på kalas Hade sådan tur att jag är ledig den fredagen från jobbet

INBJUDAN

fredagen den 13 oktober kl 14.30 - 17.00 är det 2-årskalas hos oss för alla de kossor o kalvar o tjurar som kan!!!!

förstår att det kan vara svårt att komma då, men det vore ju skoj om iaf NÅGON kunde/ville komma!!!!! fundera och skriv upp på lilla kalaslistan!!!!

2årskalas:

*Lovan o Tias
    *Solstrålen med mamma
    *Nöten och Tarzan

• jordnöten

Hej på er!

Idag efter dagis när jag tar av A på överkroppen upptäcker jag 5-6 röda prickar med lite vitt i mitten, utspridda på bröst och mage. Det är väl så vattkoppor ser ut har jag för mig??? Vad säger ni som har barn som haft det?? Vill minnas att jag lärt mig i skolan någon gång att de brukar börja på bålen. Ringde dagis för att kolla om någon annan där har /haft vattkoppor men icke. Håller honom hemma imorgon ialla fall så man får se hur det utvecklas.

Imorgon fyller sambon år...kan bara inte komma på någon bra present eller kul uppvaktningstips. Snälla hjäöp mig!!

Kram

• jordnöten

Nitis: Vilket trist besked efter att tidigare fått höra att allt är bra. Skönt att du mår bra i alla fall. *stor kram till dig och en krya på kram till Jonte*

Minja: Jag tycker nog att man kan ta et namn som finns i bekantskapskretsen...däremot kan det ju bli onödigt jobbigt om man ska ta tex samma namn som barnets kusin. Vad har ni för namnförslag?

Lovan: Fick du igenom ditt önskemål om täta kontroller hos BM?

Här har vi fått bekräftat att A inte har vsttkoppor! Så skönt!!! Visserligen ska han väl ha det någongång, men just nu är inget bra läge. Så imorgon är det tillbaka till dagis och jobb.

Hänger gärna med på en lunchdate nästa vecka om det blir någon dag som jag är ledig.

• jordnöten

Ska kolla hur jag jobbar på tisdag, men tror tyvärr jag jobbar så jag inte kan luncha med er

Solen: Nu blir jag ju jättenyfiken på vad ni har för namnförslag...

• jordnöten

Usch vad länge sedan man såg er nu Kollat i kalendern och självklart så jobbar jag ju på tisdag (fick för mig att jag var ledig, men det var visst på måndag). Typiskt

Ha en bra helg tjejer! Det ska visst bli toppenväder!

• jordnöten

Nitis: Har ansökt om semester det datumet som du ska ha me&I partyt, men ännu inte fått det beviljat....hoppas att man kan få hålla det öppet några dagar till. Ska fråga chefen imorgon om hon kan säga hur det blir.

Hakar gärna på på en lunchdate nästa vecka om det blir på någon ledig dag

Krya på dig LOvan! Det låter jobbigt det där!

Dags att gå och knoppa...är så trött *gäsp*

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2