Inlägg från: Tre solstrålars mamma |Visa alla inlägg
  • Tre solstrålars mamma

Välkommen hem igen Darling Låter som ni haft det jätte mysigt!!!

Nu är även vi hemma igen efter Rapsody in Rock. Det var riktigt härftigt i Dalhall Vi fick åska, blixt och ösregn just efter vi hunnit hitta våra sittplatser. Det var dock 1,5h kvar till föreställningen så vi sprang upp å väntade under tak. Tur vi hade regnkläder med oss. Men vad mäktigt det var med åska å blixt. Åskknallarna förstärktes en del i "hålet" så var rätt läckert
    Slutade iaf regna till föreställningen även om det duggade lite lätt till en början. Men vilken bra show....å vad skojig Lenni Norman var. Han är ju bara bäst helt enkelt....haha
    Kan varmt rekomenderas iaf denna show. Trodde inte det skulle bli sådant ös med "stunt-tricks" och fyverkerier mm. Häftigt!!!
    Jäntan hade haft det super bra hos mormor å morfarn ett helt dygt. Å vi fick stora kramen när vi kom å hämta henne. Hon gick emmellan oss å bara kramade å kramade....vilken super gullig jänta vi har Vi hade ju saknat henne någe otroligt så var skoj att få ett sådant välkomnande. Hade räknat med att hon skulle vara lite avvaktande men inte heller
    Kom förresten inte hem förrän 04 idag så är liiite sega. Blir bara en hemma slappar dag idag!

• Tre solstrålars mamma

Välkommen hem igen du med Minja!!
    Här hemma är lusten och musten borta också. Har börjat må illa igen med start förra veckan. Så är så himla seg så har blivit till att sitta hemma å uggla hela dagarna. Håller på att beställa foton från Eggeborns. Har inte satt in i pärmar sedan november så kände det var dags beställa å fixa det där Det är väl det mesta jag orkar med just nu. Sitta framför dataskärmen....eller ligga i soffan Trist värre!!!
    Vet inte hur det ska gå när M börjar jobba på måndag...då slutar min sovmorgon Hur ska jag orka med det då Skrikandes

• Tre solstrålars mamma

Nöten: Krya på dig i massor. Trist sätt att börja semestern på men hoppas du kry till onsdag iaf! *kram*

Ja här hemma öste det ner också igår em/kväll. Med åska å blixtar. Men vi såg inget hagel och tyckte inte alls åskvädret var något mer än andra åskväder. Tänkte det passade utmärkt att handla i regnvädret så åkte till grannkommunen för att handla mat..där var det igenbommat för att de hade strömavbrott. Och alla människor som stod utanför å väntade i hopp om att det skulle fåt illbaka strömmen pratade om de där stora haglen å ett åskväder de aldrig i hela sitt liv sett förut. Vi var som frågetecken..*s*
    Tänkte att jahaja då åker vi väl tillbaka till vår egen by å handlar då. De ska nämligen inte ha samma matning på strömmen så chansade på att där inte var strömavbrott. Men samma skit där. Så det enda stället som orkade sälja saker trots mörker och ej fungerade kassaapparat var Statoil Där pratade också alla byborna om detta hemska åskväder...som vi tydligen missade helt trots att vi satt hemma å tittade när blixtarna var just över huset. Ville ju inte lämna kåken just då utifall ngt skulle brinna... 
    Men hemma fungerade minsann strömmen finemang  Vi har dock ett litet diselkraftvärk vid händelse av längre strömavbrott som vi kan köra igång, fördelen med att bo på landet Räcka ut tungan  

Minja: Trodde du redan gjort UL? Eller har jag helt missförstått allt...hmm....? Eller är det ett extra UL? 
    Själv väntar jag då på inskrivningen på måndag Sedan blir det väl UL rätt tätt inpå det gissar jag... 

• Tre solstrålars mamma

Minja: Ahaa då förstår jag. Ja det där med tvillingar få jag snällt vänta med å få reda på till vanliga Ul´et. Som förra gången! Visste inte ens man kunde få extra koll för att se det. Men jag tror inte det är det. För känns inte som så...haha

Ja förresten. Nu när läser andra meddlenadet jag skrev ovan. Det kan tolkas lite galet. Jag menade inte att alla "byborna" överdrev utan jag menar att vi var som frågetecken eftersom tydligen så missade det där riktiga åskvädret oss. Centrumet kan inte ha varit hos oss alltså! Men fanns i båda "byarna". Otroligt egentligen. Här fick vi ju ynka 2ml regn... Ärtorna har redan dött här så nu spelar det ingen roll men annars har vi behövt regn länge. Gräsmattan är som torrt hö

I morgon ska vi iväg å bada hela familjen. Verkar ju bli super varmt i morgon med så passar alldeles utmärkt med en dag på stranden å i båten på sjön Myyyysigt!!!

• Tre solstrålars mamma

Min käre man stängde av datorn innan jag var klar med meddelandet igår. Orkade inte starta om datorn igen och skriva om...

Nitis: Det var en otroligt söööt liten kisse Fast jag vet ju att skenet bedrar..*s*!

Igår var vi i favoritsjön hela dagen och badade, åkte båt och grillade korv. Himla mysigt. Och idag har vi varit en sväng till Järna i Sthlm och hälsat på ett par vänner där. Blev bad för hela slanten idag med Så nu är man soldrucken så det räcker  

Darling: Det var ett bra tips. Den sjön ska testas Skönt när det rätt folktomt!!!

• Tre solstrålars mamma

Jc: Jag hittar jätte gärna på något på tisdag nästa vecka. På måndag har jag bm inskrivning på em så då hinner jag inte.

Darling: Näe, jag minns inte heller. Men kan väl kika lite om hittar det senare ikväll när har tid sitta här.

Nu ska jag mata skruttan sedan ska hon och jag ner på stan för lite ärenden. Ingen idé jag frågar nåogn om har lust ta en fika för det hopplöst såvida man inte sitter ute dåra.....men det rätt hopplöst det med eftersom hon springer så dant...*s*.

• Tre solstrålars mamma

Nitis: Jasså jag trodde du förstod.. Menade såklart att kattungar ju är så otroligt söta med så otroligt jobbiga att ha. De river sönder allt och busar runt hej vilt, hänger i gardinger är högt och lågt samtidigt och klöser med sina klor på en för de är så himla busiga. Det var det jag menade

• Tre solstrålars mamma

Hihi... ja vi kanske haft "otur" med alla kattungar jag växt upp med. Alla har varit tokvilda som små och fullständigt "icke-tämjbara". Men sedan har de såklart blivit världens mysigaste väluppfostrade vuxna katter sedan, men tiden dit är ju inte å leka med...*s*

• Tre solstrålars mamma

Nästa vecka, är det fler som har lust hitta på något då?
    Jag gör en liten sedvanlig lista   ps. ändrar mig om tisdag nästa vecka...för det var visst då jag skulle till bm på em.

Mån: Solen 13-,
    Tis:
    Ons: Solen 13-,
    Tors: Solen 13-,
    Fre: Solen 13-,

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2