• Minja

Kogänget surrar vidare 2

Solen: stelkramps spruta hade du inte behövt utsätta henne för efter som den ingår i bas vac som man tar när de är små (har för mig att eran lilla tagit dem??)

Här hemma har vi en snorig liten kille som hatar att mamma sitter här (datorn).
    så jag är bara inne som hastigast innan det är dax för frukost och dusch...
    Ville bara önska en bra dag till er alla.

• Minja

Lovan: tyvärr kan jag inte rek något MEN ni kan ju flytta för här finns det säkert dagis plats och det är ju såååå fint här ute på landet
    Sedan är det nog uppsägningstid antar jag så det är bara att ringa till Placerings assistenten och förklara ditt problem

• Minja

JC: vad skönt att slippa bli tillbaka flyttad.
    och du får säkert en snitt tid i januari om du ber om det.. inte roligt att ha barnens födelsedag på samma dag precis.... eller dagarna efter varandra, blir lite mycket kalas kanske..

Det var inga problem att få snitt för dig eller? har du fått kämpa för att få det?

själv ska jag till klara verksamheten i början på okt för mitt lilla kontrakt, lika jä_la skit rädd som sist.....

• Minja

Nitis: skrattar gott här*hahaha*
    Gustaf precis det namnet har barnet gett som förslag på bebisen om det är en kille, (tjejnamnen är desvärre inte några som passade oss i smaken om man inte gillar seriefigurer som tingling m.m )och mamma och pappa här nickade båda och tyckte att det kan väl vara OK MEN det är långt kvar och vi kommer säkert på 2 namn till innan vi har någorlunda AH namn

• Minja

GRATTIS LOVAN !!!! skönt att allt var OK.

I dag har jag varit på BM besök, inge trevligt.. blodtrycker var INTE bra 95/45 eller som hon sade det kan man ju inte skriva så det blev 95/50 som om det låter bättre.....
    HB på 113 och ett hjärtljud på 145, BM trodde det var en lite kille till där inne så det är det nog?????

Annars har min andra torktumlare lagt av på 1 vecka och jag håller på att bli galen här hemma p.g. a det.. har inte riktigt råd att köpa en ny, vi har precis köpt nya höj och sänkbara sängar och denna kostnad för en ny torktumlare passar inte just nu.. suck!!

• Minja

JC och Lovan: tack! Tyvärr vet jag inte vad man kan göra så här på hemma nivå, hade det varit på sjukhuset hade de satt dropp på mig
    jag får fråga Nöten hon är ju en liten expert på detta tror jag.. efter som hon säkert får in en del som av olika anledningar INTE har blodtrycket där det skall vara

• Minja

halloj allihopa!
    Idag känner jag mig riktigt glad och gillar FK skarp...
    FK ringde hit ang min sjukpenning och berättade att det hade uppdaterat den så nu ligger jag 4000 kr om året högre än när jag fick Lilleman!!!
    UNDERBART VA!!! kanske inte gör många kronor men i varje fall att sgi höjs är ju inte fy skam tycker jag

• Minja

*Gääääsp' morrn!
    trött och halv grinig, ja inte på er givetvis utan p.g. a för lite sömn helt enkelt.

Lilelman har varit halv snorig och hostig senaste veckan så han har varit hemma.. Idag skulle vi åka till en arbetskamrat till mig och plocka äpplen något han älskar,(äpplen alltså)
    Men i natt så började han hosta och jag gav honom ventolin och bäddade ner honom i våran säng och bebisen hade nästan somnat och jag var på god väg då hör jag att han låter konstigt , på med lampan 03,30, gubben vaknar med ett ryck efter som jag ganska våldsamt hivar sonen upp i knät på mig efter som han spyr!!
    Trodde att det var slemmet som skulle upp men icke, nu har han diarrè och spyr ochså.. så vi har duschat och skurat honom ett antal gånger.
    En sådan där juuuvlig doft av ja ni vet vad har lagt sig över en gravid näsa .. bläää!!

Nu ligger han och äter isglass i sängen och jag försöker röja upp här så jag kan torka golvena i huset efter som det är både det ena och det andra på dem just nu känns det som MEN fastnade ju här
    Tvättmaskinen går för fullt och en ny skall ladas med säng kläder..

Nya sängarna skall komma idag så det blir till att sambon får hämta dem själv, och jag får åka till Kompisen mot kvällen och hämta äpplen..

finns här och tjötar om någon har tråkigt..

• Minja

Darling: inte för att det är intressant kanske men resturangen du sökte hette "spacy HOT" rätt stavat vet jag inte om det är men i varje fall till nästa gång

• Minja

Jordnöten: vatt koppor kan börja precis som du beskriver... när u läser detta så lär du ju se om han hr fler prickar då är det def vattkoppor..

Det du skall tänka på efter som du är gravid är att du kan få bältros och det är INGET trevligt att få som gravid, inte vattkoppor heller men men..
    Så du får väl hålla lite koll på dig själv ochså det behöver ju inte sätta sig preic runt magen utan kan ju lika väl sätts sig någon annan stans
    Hoppas att det bara är utslag av vanlig karaktär..

• Minja

Jahuupp!!
    Här var det tyst som i graven...
    Först ut i dag tydligen, idag är jag hemma med mina vildingar, skolan stängd liksom dagis, ska passa på att ha stor tvätt när jag ändå är hemma..
    Twinsen var så gooa och tog med sig lilleman ut på promenad så att jag han duscha och plocka upp efter morgonen *puss på dem*
    Sedan blir det en tur till staden för att handla gympa skor och handla lite mat, kan alltid vara bra att ha något att stoppa i magen
    Kanske kan man smita in och glo lite på bebis kläder, har inte köpt en enda pryl till den lill* och något alldeles eget måste den väl ha??

En fundering bara.. ang namn..
    Kan man ta ett namn som finns i bekantskaps kretsen??? men som man väldigt sällan ser/träffar?

• Minja

Solen:
    Det namn som är på förslag just nu är Philip kommer just från kossa gänget och Minne är den som valt "finaste namnet".. så det kan du glömma i varje fall
    3 philip kan vi inte ha i kossa gänget och efter som jag har beräknat före dig (även om din lill* behagar att komma ut tidigare så tyvääääär det är upptaget.

Nja här hemma har vi som sagt var väldigt få namn förslag.. de mesta låter fyyy nej inte det från oss båda när den andra kommer på förslag...
    Vi har hittat en del namn men antingen passar det inte med efternamnet, de övriga namnen eller liknade så vi har tyvärr bara ett fåtal.. typ 2-3 pojknamn, flicknamn är ingen ide att diskutera säger mannen.......

För min del tycker jag att det är ok att kunna ta namnet så där men man vill ju gärna "höra med er" ,för min del så åker ju tex Lovisa bort , det var ju vårat första val ocv enda flicknamn vi hade med med lilleman på tjej och det blir liiite mycket visan efter som vi umgås mera privat äpplet och jag

Men som sagt var det är ju långt kvar till bebisen kommer och vi kanske hittar det där wow namnet men men alla vägar bör vara öppna...

• Minja

Solen: G*R*A*T*T*I*S en liten tjej till.. och även skönt för då har du ju "allt"
    Äpplet har en väldigt bra smak på just 3:ans namn... synd bara att jag inte kan döpa bebisen till det får väl ta det i andra namn om det blir en tjej...

Nitis: du hinner, låt våra får växa upp lite så när mitt bebis sug sätter igång igen så är det lagom att du skaffar en till för då vet jag vart jag kan åka och sniffa... *sniff,sniff* för här blir det inga fler....

har så ont att jag kan börja grina när sm helst pratade med en "granne" som är sjukgymnast och han hade inga råd att ge *suck* Måååååååånga veckor kvar..
    skulle behöva göra massor här hemma men just nu ligger allt i påse, jag orkar men kan inte för om jag så mycket som en grej mer än vanligt så är det sängläge som gäller hela kvällen...

• Minja

JC: har haft foglossning under de andra grav ochså men inte så här mycket, idag känns det bättre , när lilleman gått och lagt siig igår lade jag mig i sängen och sträckte ut rygg och höfter och klev endast upp för toa besök och mat intag och somnade sött och vaknade av att en liten kille ville upp i sängen och klappa bebisen och då var kl 07,30 så idag hoppas vi på en bättre dag

• Minja

Lovan: Oj då är det du som dragit på dig sjukdom nu *stackare*

Choko:
    Du säger väl till på tråden när du är på G hemåt (hitåt) så vi hinner försöka boka så alla kan ses eller i varje fall så många som möjligt.

Fick min lönelapp idag INTE rolig när jag lagt undan till Ullared som jag skall åka till om dryga 2 veckor blev det inte mycket kvar på kontot *suck*
    tur att gubben hade lite kvar på sitt konto ochså.
    Ja ja så blir det när man blir sjukskriven, hoppas på bättre inkomst nästa månad igen, för till ULLARED SKA JAG!!

• Minja

solen: åt till toysurus, de har ju sådan där små hus som man kan klättra på med ruschekana m.m tar stor plats kanske men till våren kan du ju slänga ut den i trädgården..

• Minja

Jc : japp hals bränna han kännas som lite halsont ibalnd så det är säkert det du har

Miss i nassen och här är jag, börjar bli trångt i magen tror jag för jag undrar om den lill* hade tänkt och komma ut alt ställa sig på huvudet mot ryggraden och sprattla med benen i luften eller någe likande.
    Sprattlar gör den i varje fall, ingen ide att ligga i sängen och reta sig på det
    Fler än jag som tycker det är obehagligt när den snurrar runt som en proppeller i magen?

Solen läste att din lilla tydligen låg med stjärten nedåt... och att det var ovanligt, min snurrar dfortfarande som en proppeler och jag har bekanta (flera) där barnen snurrat fram till slutet av grav, du ska se att den lilla lägger sig med huvudet nedåt senare.

Har börjar tvätta upp alla barnkläder, vagns tyg m.m, börjat fundera på vad den lill* nu igen behöver, att man skall glömma så himla fort
    Städnojja har jag som vanligt, problemet är att jag inte kan utföra dem själva p.g.a foglossningen, kan knappt dammsuga, så sopborsten är just nu min bästa vän här hemma...
    Villl ju hinna ha det klart( vad det nu är som måste vara klart) till bebben kommer så jag funderade allvarligt idag på att ringa en städfirma tills jag insåg att de städar på ytan inte i garderober och möblerar om... nej jag får snällt vänta till sambon skall hjälpa mig vilket han lovat men det är ju inte nu utan närmare jul.... då han antagligen anser att det börjar bli tajm (det värsta är väl att han har rätt)

Tror att bebben lugnat ner sig lite så jag skall försöka smyga in och sova igen..
    kram till er alla..

Och Nitis, kan tyvärr inte komma på Me&I partyt

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2