Kogänget surrar vidare 2
Tack Nöten för lift!
Jätte kul att komma hemifrån en stund, och Jonte trivdes som fisken i vattnet därborta
Men det var himla skönt att komma hem..det var så tyst & svalt
Tack Nöten för lift!
Jätte kul att komma hemifrån en stund, och Jonte trivdes som fisken i vattnet därborta
Men det var himla skönt att komma hem..det var så tyst & svalt
Stackars er som mår dåligt..hoppas ni snart slipper illamåendet/förkylningar...
Hade oxå en himla trevlig måndag
Jag å Jonte spenderade fm ute i det vackra vädret och åt köpte med oss lunch som vi åt ute i gröngräset...
Sen när J kom hem (jobbar dag denna vecka), blev det en tur till Ikea m Lovan...å det var himla trevligt
*tackar för trevligt sällskap*
När j kommer hem idag, ska jag ta cykeln ner på stan och uträtta lite ärrenden, bla försöka kolla vad som felar på digitalkameran..
Så om det är nån ko som känner för en fika runt 5 snåret, så hojta till
Jag & jonte far till lögaren om ca 1 timme..kommer vara där tills j slutat jobba så vi kan åka hem m honom
Är det nån ko m kalv som känner för att joina oss, så är mobilen med.
Minja: Vad spännade m UL!
Ja av någon anledning går man och oroar sig för att det inte ska vara ok..det är dom där jäkla hjärnspökerna som härjar...
Här var det lugnt må jag säga
Alltså tjejer..måste ju berätta vad jag precis gjort *s*
Har bokat en kattunge!
Grejen är att sen Emil flyttade har Figaro verkat lite ensam och jamat väldans mkt..
Insåg att i höst när Jonte börjar på dagis, och vi båda (förhoppningsvis) jobbar..kommer han vara hemma solo hela dagarna..
Han som är van med 2 kattpolare + en burdus vovve som sällskap...
Så jag har efter mkt om & men övertalat Johan om att skaffa en polare till figaro..för tjejerna har ju varit ute katter, så dom kan jag ju inte ta hem.
Hade jag vetat att vi i slutändan skulle placera om Emil, hade jag aldrig släppt flickorna...
Men nu blev det som det blev...
Har sökt med ljus å lykta i nån vecka och ÄNTLIGEN hittat vår nya familjemedlem.
Det är en urtjusig Perser/exotic hane..dvs korthårig perser, vid namnet Gordon
Har självklart lagt in bild i albumet så ni kan kika
Men han får inte flytta föräns i slutet på augusti när han är 12v..
Hahaha..å saken är den att han bor inte direkt i närheten *s*..nää det blir till att ta en liten tur ner till götet för att hämta hem honom
Men han är drop dead gorgeus!! *fnissar* Så det är han värd...
ja vad ska man säga?!
*suckar lätt*..vet inte hur jag ska släppa nyheten för mina päron..dom kommer nog bli lite sura..jaja..det är smällar man får ta, det är ju för Figaros skull.
Något säger mig dock att han i början knappast kommer se gesten som positiv
Visst är han söt!
Mitt hjärta smälte när jag såg honom..( plånboken gör det när jag ska hämta hem honom
*fnissar* )
Jo dom tog ju över flickorna när vi kände att vi inte hann med vårt lilla zoo här hemma..
Och sen går jag å köper en till katt?
Men det är ju för att figaro inte ska bli så ensam i höst nu när vi inte har Emil kvar heller..han behöver en lekkompis
Å den badplatsen blev jag faktiskt jätte nyfiken på efter den artikeln..kanske tar en tur dit i helgen om vädret tillåter
Tack JC för idag
..så kul å ses!! *kramar om*
Jonte har inte vaknat ännu
, måste snart väcka honom..så han sover nåt inatt
Solis; förstod inte vad du menade?
"Nitis: Det var en otroligt söööt liten kisse
Fast jag vet ju att skenet bedrar..*s*! "
Haha..joo..visst är det så
Men det är ju det som är charmigt..ialla fall till en början *s*
Men måste säga att hittills har mina katter varit himla "väl uppfostrade" som små..dvs inga större olyckor har hänt skapat av dom
Hoppas Gordon ( eller vad vi kommer döpa honom till?) är likadan
Namnet är ett jätte bra förslag *s*..passar ju in..då den yngste brodern i "Bröderna Lejonhjärta" kallades för skorpan
Men jag har fått nya bilder, och han har ett litet ledsamt uttryck, och påminner grymt om Garfield *asg*..lika stora ögon dessutom
Håller m dig Darling..borde boka bord i god tid, så vi inte blir helt utan...det är som sagt var väldans litet ställe.
Imorgon om vi inte är alltför trötta, hänger vi gärna på en träff
Idag är vi sega, efter gårdagens poker night..det var jag å grabbarna
Riktigt kul då vi la 30:-/per skalle per omgång..och jag sopade banan varje gång *s*..
Så när grabbarna väl släntrade hem vid 11 snåret var dom ngt fattigare och jag 440:- spänn rikare
Jonte vaknade strax efter 22 och höll oss sällskap sista timmen..men sen hade han jätte svårt att somna om..så vi är båda super sega idag...
J jobbar dag, så han är hemma till 6 snåret, rätt skönt m lite sällskap..även om boken jag håller på att läsa kommer vara svår att hålla sig ifrån, rugigt bra!
Kul att det bli La Tapita vi ska till
..Darling ring & boka du, så vi säkert får plats.