Inlägg från: Tre solstrålars mamma |Visa alla inlägg
  • Tre solstrålars mamma

Kogänget surrar vidare 2

Hur blir det med träff nästa vecka? Lägger in listan igen

Ko/kalv träff ute i det gröna:

Tisd: Nitis (hela dan), solen,
    Onsd: Nitis (hela dan), Solen,
    Torsd:Nitis (hela dan), Solen,

• Tre solstrålars mamma
    Ko/kalv träff ute i det gröna:

Tisd: Nitis (hela dan), solen,
    Onsd: Nitis (hela dan),
    Torsd:Nitis (hela dan), Solen,

Ändrade lite i listan. Kan inte på onsdag!
  • Tre solstrålars mamma
    Jc71: solskyddsfaktor till jäntan, solskyddskläder till jäntan och mössa, kakor jäntan gillar och vatten lätt tillhands på flygplanet inför start och landning (obs landningen framförallt), barnalvedon, någon skojig bok på planet...  hmm ..ja det var vad jag kunde komma på just nu. Allt detta användes vaje dag i Thailand iaf!

Nitis: Torsdag passar utmärkt. Och såklart vi är ute i detta vädret. Är det så här varmt så föreslår jag en badplats 

Choko: Uscha vad tråkigt  Ibland blir det så att man måste ta bort ett liv för deras egen skull. Var samma med hunden min så har full förståelse!!! Det verkligen jätte jobbigt men tänk att du gör det för hennes skull och att hon då får det mkt bättre bland vännerna i himlen.
  • Tre solstrålars mamma
    Nitis: Vet inte hur det blir med träffen på torsdag nu iaf. Jäntan har börjat få lite snor och hosta. Inte ett dugg hängig men kanske är på g?! Så vill inte bada så hon blir mer förkyld nu och är väl ingen idé att träffas heller om hon nu har ngt smittsamt. Men för min del går det bra att avvakta å se om detta är något som tänker ge med sig. Vill iaf se till så du kan boka in annat den dagen eftersom det nu inte säkert vi kan komma....å det verkar ju bara vara vi som kan träffas.

Darling: Lycka till med första inskolningsdagen i morgon. Spännande spännande
  • Tre solstrålars mamma
    Nitis: Nej det förstår jag. Lika bra att hoppa träffen då utifall att. Du får också lycka till på inskolningen sedan

Idag har jag fixat upp vår härliga stora pool. Så har jag varit å köpt klortabletter så nu ska här badas i massor Tyvärr blev vattnet lite missfärgat för att jag fyllde på allt direkt och vårt filter klarade tydligen inte det så blev lite järn färgat.. Men får väl fylla om en annan vecka om det nu tänker fortsätta vara så här varmt länge till.

I morgon ska jag och mor min på stan untan barn. Har minst 100 saker att uträtta. Vet inte ens om hinner med allt.
  • Tre solstrålars mamma
    Jordnöten: Hälsar dig välkommen tillbaka här också
    Så det är en vecka kvar på semestern. Ja då får ni passa på att njuta!!!
    Mysigt att magen bufflar på som bara den! Trist med åderbrock. Jag fick med åderbrock på benen förra gången så då är det nog en liten tjeja i din mage (vilken vetenskaplig gissning va...haha)
    Kotten i min mage verkar vara några slag lugnare än jäntan. Bufflar inte alls lika mycket som hon gjorde. Känner bara några gånger om dagen. Med jäntan så var det dygnet runt och konstant tyckte jag. Men så är hon också ett yrväder även utanför magen!

Frågar igen här om någon vill passa på att träffas nästa vecka?
    Gör en lista som vanligt. Kan ju meddela också för er som rädda för bacillusker att jäntan inte blev sjuk och har inga förkylningssymptom längre. De försvann i torsdags så varade bara två dagar....skönt!!

Träff i det gröna:
    Mån: Solen,
    Tis: Solen,
    Ons: Solen,
    Tor: Solen,
    Fre: Solen 13-,
  • Tre solstrålars mamma

Lovan: Vad skoj att du ska börja plugga!! Blir det förskolelärarutbildningen du ska hoppa på då eller ska du denna termin bara gå en kurs i pedagogik? Visst är det roligt när de små börjar sjunga å prata mer Man blir så facinerad av vad de kan....plötsligt så kommer det bara något och det låter ju så klockrent så man undrar hur länge de kunna säga/sjunga sådär. Elli har sjungt lite på Imsevimse spindel och på lilla snigel akta dig. Men sedan har det varit tyst på sångfronten. Men däremot kommer det nya meningar varje vecka vilket är jätte roligt Darling: Roligt att det går framåt med huset! Här tycker jag det mest står still hela tiden men hoppas på att vi åtminstonne blir klara till vintern. Finns alltid så mkt annat å göra här på tomten som att klippa häckar och äppelträd och gräsmattor och laga tak lite här å var och och och...... Så får nog räkna med att entrén dröjer ett halvår till Nitis: Ja det var ju typiskt otur. Krya på grabben!!

• Tre solstrålars mamma

Choko: GRATTIS Wohoo vilken babyboom vi har här i ko-gänget *kramen* Lovan: Åh vad avis jag är på att du ska plugga Blev så avis så var uppe på siten där de annonserar ut lediga platser på olika program osv. Såg att de har lediga platser kvar på den utbildningen jag vill gå och tänkt gå efter nästa mammaledighet. Men nu är jag super sugen på att börja redan nu till hösten. Maken puchar på mig så får se hur det blir här. Kanske träffar på varandra på mdh i korridorerna iaf Vet du förresten om man får stämpla så där kort tid som det blir för mig isf? Blir ju bara 20 dagar som är arbetssökande om nu hoppar på studier här till hösten...

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2