Här hemma är det fortfarande en jätte febrig liten kille
Jag å johan var så trött efter inatt, att vi skippade dansen idag och tog lunch + tidig bio ist..mest för att få komma hemifrån en liten stund.
Svärmor var här & passade Jonte, han hade bara 38.5 när vi åkte, så vi hoppades på att det skulle börja gå neråt....men när vi kom hem vid 5, så var den uppe i 40.5 igen?!
Proppade i honom en massa alvedon och sen ner i ett svalt bad..& nu sover han...
Har han fortfarande hög feber imorgon, får vi åka och låta dom kolla honom, så det inte behövs pencelin el dyl?
Måste berätta, jag ringde sjukvårdupplysn igårkväll när han hade så hög feber, hade då gett honom en supp på 60mg + en på 125mg, samma dos som vi körde m i somras när han hade halsfluss m hög feber, en dos som vi fick rekomendationer att ge från sjukv.upplysn...
Men när jag berättade det för sköterskan som jag pratade m igår, blev hon jätte upprörd och sa att det var ALLDELS för hög dos, att så mkt fick jag ge på egen risk??
För i hennes papper stod det minsann..*bla bla*
Blev ju jätte orolig och tyckte det var konstigt att vi fått såna rek. i somras?
Döm om min förvåning när Johan några timmar senare ringde sjukv.upplysn, eftersom febern inte vile ge med sig, och han får EXAKT samma rekomendationer ang alvedon dosen som vi fick i somras??
Johan berättade vad hon som jag pratat m tidigare på kvällen sagt, och det tyckte denna sköterska var konstigt eftersom att det stod så i hennes papper och att dom allihopa har likadana papper??
Alltås, hur kan dom då säga så olika???
Vem 17:on har rätt??
Vad mera tycker dom olika..tyker det är skrämmande att när man ringer dit får olika svar???
Vi har ialla fall gett honom 1 stor+1 liten nu när febern legat på över 40...men när den är på 39, så ger vi bara 1 stor.
Hur gör ni andra??
Nej, ska kika till skrutten och sen glo på tv:n...
Jc:
Usch då, sånt där är inge vidare, tur att allt gick bra
Darling, självklart kan du komma över om ni hinner hem i tid