Inlägg från: Tre solstrålars mamma |Visa alla inlägg
  • Tre solstrålars mamma

Kogänget surrar vidare 2

Nitis: Du kan skriva upp mig för klädparty också Vore jätte trevligt!
    Och angående kårlunch i veckan så är det ju bara i morgon Tisdag som jag är i skolan denna vecka såvida vi inte ska ha grupparbete på inlämningsuppgiften. Är inga fler lektioner/föreläsningar eftersom har tenta på Lördag så det är fullt ös med tentaplugg hemma som gäller i lugn och ro. Så på onsdag kan jag förmodligen inte alltså. Men det blir väl fler gånger?
    Och när det gäller bebis så säger jag som de andra. Passa på att njut du av grabben och så får du låna våra bässar och snusa på när du känner för det Man ska ta allt i sin egen takt. Jag & M hade förmodligen väntat längre med syskon om det inte varit för min uppsägning och SGI´t som jag gärna vill ha kvar. 3 år hade känts ganska lagom annars så sluppit böket med 2 spjälsängar, syskonvagn mm mm.

Nu är första inskolningsdagen avklarad och allt gick jätte bra. Alla barnen var ute och lekte förutom 1 kille i samma ålder som fick vara inne. Så gör de tydligen alltid första dagarna vid inskolningen så barnet får hinna bekanta sig med en fröken och lokalen innan det dags för anstormningen av de andra barnen. Det är 15 barn på 3 personal på Elli´s avdelning.
    Eleonora undersökte alla rummen direkt och alla leksakerna. Gick sååå bra! Brydde sig som vanligt inte så mkt om mig. Trodde dock att hon skulle bli sur när vi skulle gå hem efter 1,5h men hon accepterade det och sa "Då" (hej då) och vinkade/gick till grinden.
    I morgon ska farmorn gå dit med henne eftersom jag är på föreläsning men resten av veckan får jag ta eftersom inga lektioner då.
    Det fungerade kanonbra att sedan ha henne mellan 13-17 på dagiset. De hade inga invändningar vilket ju var bra Och angående leksakerna så var alla leksaker anpassade till barn under 3 år. 4-5 åringarna gick på annan avdelning så då var det bekymret med småsaker att sätta i halsen ur världen
  • Tre solstrålars mamma

Gokväller alla kossor!

Blev ingen fortsatt inskolning idag då jäntan vaknade upp inatt gallskrikandes, brännhet och hängig. Fick kånka runt på henne i 3h innan hon utmattat somnade på min mage med lite små gnäll då och då. Gissa om jag fick sova något.....hmmm....  Aja tillslut så gled hon ner och lät mig ligga på kanten av sängen så jag fick väl sova lite iaf.
    Men så i morse var hon mkt bättre och under dagen har hon varit lite varm men hållit igång trots det. Men eftersom måste ha en feberfri dag innan får gå tillbaka till förskolan så måste hon ju vara hemma i morgon också även om kry då. Vådar inte gått för min tenta på lördag. Har nu missat massor Typiskt min osis...

Nej nu ska jag krypa till kojs!

Kram å gonatt

• Tre solstrålars mamma
    Nitis: Jag kommer på partyt Ska höra mig för om det någon i min bekantskapskrets som vill följa med.
    Stackars Jonte med så hög feber Ge honom en krya på sig kram från mig och Elli också!

Här hemma är det total kaos på alla sätt och vis! Elli har blivit helt förbytt sedan jag började plugga och hon fick vara hos farmor och farfarn 8h/dag. Om något inte går hennes väg så gallskriker och gråter hon nonstop och dunkar huvudet i golvet. Ingenting kan få henne att sluta. Hon totalvägrar tröst och sliter sig i famnen och släpper man ner henne då så dunkar hon som sagt huvudet i golvet och eller springer iväg och fortsätter gallskrikandet. Hon totalvägrar att sova på kvällen trots alla möjliga olika knep. Vi bryter snart ihop här hemma för det så himla jobbigt att se henne sådan här. Finns ju inget vi kan göra, känner oss så fruktansvärt maktlösa. Tycker det är jätte obehagligt att hon inte går att trösta. Hon kan hålla på i 1-3h konstant
    Ska fråga på BVC i morgon vid 18mån kontrollen om de har något tips.
    Så på alla tidpunkter vi träffar Elli så gallskriker hon nonstop i princip..... Det tär ordentligt här hemma. Känns som om maken och jag skulle ha haft värsta storgrälen i en vecka = helt slut i hjärnan och psyket.
    Stannade hemma idag från föreläsningen så jag kunde vara med på inskolningen idag. Det är ju det som är så konstigt att där går det ju hur bra som hellst. Samma sak vart jag än lämnar henne. Men hemma är hon som förbytt...
    Egentligen skulle jag bara försvunnit 1h idag på förskolan men de tycker det går så bra så de skickade i princip iväg mig direkt. Ska hämta henne kl12.
    Önskar denna vecka kan rassla på ordentligt så hon får börja gå sina riktiga tider (13-17). Problemen här hemma blir ju inte bättre av att de absolut måste ha inskolningen på fm då hon egentligen ska sova. Alla tider blir ju förskjutna och det tär ju på hennes rytm också

Nej nu ska jag ta tag i pluggandet igen. Var bara tvungen att skriva av mig lite.
  • Tre solstrålars mamma

Tack tjejer för att ni finns Känns så otroligt skönt att höra (missförstå mig rättt nu) att ni också har/haft liknande problem. För jag började allvarligt fundera på om det blivit något fel på vår dotter Men igår kväll så somnade Elli efter endast 20 min skrik...."kors i taket". Var så himla skönt att slippa timmar av gråt å skrik!!! Sedan i morse vaknade hon 06.30 och var super glad
    Just nu är hon dock aningen kinkig men det ju inget konstigt då hon trött igen..
    Det hade gått jätte bra igår på dagiset så idag får hon börja sina ordinarie tider direkt (13-17). Bra för då kan hon få sova på fm. Även om just idag så krockar det lite med BVC-tiden.
     Enda som gick lite snett på dagiset var att en liten kille på 1 månad äldre än henne tydligen hade bitit henne vid ett obevakat ögonblick  Så nu har hon ett stort blåmärke/uppsvullnad just under ögat. 
    Jaja,, tur det inte gick hål iaf utan bara blev en inre blödning. Då slipper vi upp å ta stelkrampspruta iaf.....

Nu ska jag försöka natta skruttan igen.
    Tack för era tips om ignorering 

Kram

• Tre solstrålars mamma

Nu är vi hemma från 18-mån kontrollen.
    Hon väger 10090g och är 81,5cm lång med 45,5 cm kring huvudet. Liten tjej som följer medellängden iaf!
    Sprutan gick för ovanlighetens skull helt kanon utan ett endaste pip Vilken revanch från de andra gångerna då hon gråtit jätte mkt efteråt. Då hade jag ju bröstet att trösta med så fasade för denna spruta hur länge hon skulle gråta, men det hade jag ju inte behövt fasa för

Minja: Ja jag fick höra det på BVC...att hon ju fått 3 stelkrampssprutor bl.a   

Lovan: Ska ni få ny dörr där hemma? För en dörr till uteplatsen har ni väl redan? Mysigt när det blir klart iaf även om det hemskt jobbigt just när de håller på

Nu ska här lagas lunch innan tuffsan vaknar och sedan är det dagis time!
    Ha en trevlig dag allesammans!

• Tre solstrålars mamma
    Lovan: Oki, mysigt mysigt. Men trist de är så sena....fast det ju typiskt snickare.
    Undrar också som Darling... är det ngt trubbel på dagiset? Har tyvärr inga tips på dagis platser. Verkar vara fullt även här ute så ingen aning..

Jc: Oj oj. Då är det ju egentligen inte mkt som skiljer oss åt. 2,5v endast. Och om inte jag får snitt så hamnar vi väl på bb samtidigt För jag är säker på att jag går över åtminstonne en vecka om det blir vaginalt.

Uppdatering på trotsfronten så har denna dag varit helt underbar. Hon har varit den lilla goa solstrålen som förr hela dagen Vaknade på strålande humör med skratt och så har det fortsatt. Dagiset hade gått kanon och hon mötte mig med en stor kram. Hon var t.o.m en ängel på stan när letade present till bror min. Och kvällsproceduren fungerade smärtfritt. Hon protesterade endast litet när jag sa hon skulle sova och då skrek hon och gnällde under den "minuten" det tog att gå till hennes säng. Väl där fnissade hon till och gosade in sig i täcket.... knasigt så det kan vara men jag är sååå glad att åtminstonne fått en vilodag eller vad man ska säga
    Men som du skrev Darling så tog det 2 veckor för dig och för mig har det nu gått 2,5v där maxgränsen var nådd då för 3 dagar sedan eller vad det blir. Så det kanske är på bättringsvägen nu då...hoppas det iaf.
  • Tre solstrålars mamma
    Nitis: Ja det är himla skönt det börjar gå åt rätt håll här hemma
    Vad gulligt att Jonte säger Gustaf, förstår din stolthet! Så otroligt mysigt ju mer de börjar kommunicera och man blir alltid så himla stolt och glad

hmm... plugg var det ja...   tja bäst att sätta igång nu. Setat här på fl på tok för länge nu...
    *tar mig i örat och loggar ut*
  • Tre solstrålars mamma

Minja: De där blodtrycken säger mig inget alls eftersom inte minns vad normala blodtrycket ska ligga på... Men låter iaf jobbigt att må så dåligt och synd på torktumlaren. Men är inte det just typiskt att något stort går sönder just när man har som minst med pengar eller i huvudtaget när det är en illa vald tidpunkt
    Förresten...är det inte väldigt lågt blodtryck? Visste inte att det kunde vara dåligt med lågt blodtryck, bara att man måste vara försiktigare när reser sig upp osv?! Högt blodtryck blir man väl annars inlagd för eller snittad för om det vill sig illa?.. 

Lovan: Det var skönt höra att allt var bra med kotten där inne. Och skoj som vanligt att stöta på dig i korridorerna i skolan

Nitis: SKönt att Jonte är frisk igen. Stötte förresten på Sötaste på stan idag när jag var på väg från skolan till Hm för att hämta ut kläder jag lagt undan dagen innan då mitt kort vägrade fungera. Hon har tydligen öppnat en salong på vasagatan och de gick runt och gav ut erbjudanden...billigare "testa på" eftersom de var nystartade
    Attans...kom ju på att glömde helt bort att de gift sig   Grattade bara till lilla pyret i magen...jaja.. mitt minne som vanligt..

Angående myrstacken så hade jag som vanligt hemkst gärna hängt med men måste plugga så ska hem till en studiekamrat i morgon och plugga en massa. Hon har också två små jäntor så Elli skulle få följa med så de kan leka medan vi fixar inlämningsuppgiften

Trevlig helg allesammans

• Tre solstrålars mamma

Vi kommer på kalaset!!!! Men maken jobbar och just den dagen även extra sent...hela den helgen faktiskt
    Vad önskar sig lilla herren då? Något särskilt? Eller kanske något han absolut inte önskar sig som han redan har för mkt av?

SkrattandeINBJUDANSkrattande

fredagen den 13 oktober kl 14.30 - 17.00 är det 2-årskalas hos oss för alla de kossor o kalvar o tjurar som kan!!!!

förstår att det kan vara svårt att komma då, men det vore ju skoj om iaf NÅGON kunde/ville komma!!!!! fundera och skriv upp på lilla kalaslistan!!!!

2årskalas:

*Lovan o Tias
    *Solstrålen med mamma
    *

• Tre solstrålars mamma
    Darling: Åhhh...sorry men minnet står helt still. Kan inte minnas vad thairestaurangen heter trots käkat där 2ggr nydligen och dessutom gillade den super mycket
    Bilar, traktorer å dyl....ska jag minnas till dagen D!
Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2