• Esping

Livligt foster - livligt barn?

Ja, är det någon som vet om det finns ett sådant samband?

Inte för att jag egentligen vet om min bebbe är livligare än andra, eftersom det är första graviditeten, men h*n sparkar och far runt där inne så det står härliga till! Är i v 26, så det finns väl fortfarande gott om plats också kan jag tänka mig....

• Svar på tråden Livligt foster - livligt barn?
  • loislane

Det behöver absolut inte ha ngt samband! Jag vet av egen erfarenhet.

• zika

Jag undrar jag också!
    Anja 1 år och 8månader idag var superlugn imagen så att man nästan blev orolig emellanåt. Idag är hon fortfarande en väldigt lugn tjej. har aldrig skrikit mycket när hon var mindre eller farit runt utan varit allmänt lugn
    Bebisen jag har i magen nu far runt som jag vet inte vad
    Nu i v 33 är det lite lugnare. Börjar väl bli trängre

• TheSunset

Min son va jätte livlig i magen...när han kom ut va han världens lugnaste bebis...=)..Denna gång har jag oxå en livlig sak i magen så vi får väl se denna gång...

• FransiAliyah06

Undrar också - för om det är sannt ja då får jag en vilde

• Kråkis

Har fått två barn. Den ena (tjejen) var "normal-livlig" i magen och har sen varit världens lugnaste och snällaste barn. Killen däremot! Ojoj vad han höll igång i magen. Väl ute var, och är han likadan....Sitter aldrig still. Så, vad vet jag, men för mig har det ju varit ett samband....

• tinivini

Jag hade en riktig vilde i magen, hans största intresse var att kicka mig på lungorna Jag kallade honom för min kroniskt hickande kickboxare. När han föddes så var han världens snällaste som sov hela nätter nästan direkt. Dock gillade han att vara vaken mycket å insupa världen å alla intryck. När han var ungefär 1 1/2 år gammal så kom buset ifatt honom å han rymde, busade å levde rövare så fort han kom åt... ja så i mitt fall tycker jag nog att det stämmer.. han hade ju inte någon direkt möjlighet att visa vad han gick för innan

Lycka till

• Axz

Stämt på mina, den första kände jag knappt nångång. Hon är stillsam och tar det lungt för det mesta. Den andra hade party så jag trodde min inre organ skulle gå sönder och han har redan (ett år senare) haft sönder mera än vad storasyster har lyckats med på snart sju år!

• medistra

hehe, Lukas var nog universums vildaste foster, inte en lugn stund i magen

han var ganska lugn fram till han började kunna ta sig fram på egen hand genom att åla och krypa, då kom hans verkliga personlighet tillbaka och nu är han snart 14 månader och sjövild, inte stilla en sekund

• lia76

Har läst att det kan hålla i sej när bäbisen är född...
    Iallfall hur h*när i slutet av graviditeten.

Jag är i v30 och h*n är hur livlig som helst.
    Finns fortfarande plats så h*n kan vände å vrida på sej.

Min BM sade att de sover i ca 20-30min.
    Så de är vaken ofta och sover med korta mellanrum

Sen kan de va helt utmattade när de föds och kan sova hur länge som helst hihi
    Men för vissa så har det hållt i sej så som de var i magen.

• ceha

Ellen var ganska lugn i magen, men är en liten vilde utanför. När hon var bebis så var hon väldigt snäll, men hon har aldrig sovit/vilat/suttit still särskilt mycket. Så för mig stämde det inte.

Denna gång är bebisen i magen mycket busigare, så det kanske blir ett lugnt barn i stället?

• alsesani

Mina har varit stollar i magen och helvilda utanför

Varje dag går i fullt blås.

• MiniPyret

Min son var helvild i magen och är det fortfarande!
    Denna bebis är lugnare i magen, så vi får se om några veckor om det stämmer att denna blir lugnare!

• Nocturnal

mina första 2 var vilda i magen och när de kom ut,denna är oxå vild i magen

Svar på tråden Livligt foster - livligt barn?