• Jennie Brunflo

Hur funkar Citodon?

Nu ska jag gå och sova och ska då ta mig en citodon.
    Hur funkar dom?
    Blir man lullig? Eller släpper bara smärtan? Eller vad händer?

Funderar på en halv eller en hel nämligen....

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m10424244.html

• Svar på tråden Hur funkar Citodon?
  • Muminmamman

Kodeinet i citodon omvandlas i kroppen till morfin och sätter sig på morfinreceptorerna. Jag blir smålullig av citodon, men inte så att jag inta kan hålla mig vaken. När jag varit inlagd så har jag fått två åt gången, men det är för mycket för mig - då tuppar jag nästan av.

• nisv

Jag åt citodon när jag hade dragit ut en tand för att jag hade så himla ont, smärtan släpper och jag vart lullig första tabletten jag tog på kvällen, men andra tabletten som jag tog på morgonen så va jag helt pigg. Jag tog en hel.

• Cilota

Om du aldrig har tagit dem tidigare så ska du nog nöja dig med en

Eftersom det är muskelavslappnande så känns det som att nån sveper en varm filt om dig och du blir alldeles lugn i kroppen. Mina stämband blir också lugna så jag pratar med lite hesare röst

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan
  • Muminmamman

Tänk också på att inte kombinera citodon med andra paracetamolpreparat som alvedon/panodil/curadon etc...

• Jennie Brunflo

Jag tog alvedon vid 20.00 ungefär....kan jag ta citodon nu????

Har ont så jag gråter snart!!!!

• Frishta

Jag tog två en gång när sonen var hemma. Inte lyckat, minns att jag stod på golvet några timmar senare vaknar jag upp i soffan. Han hade lagt sig bredvid mig och sov han också. Har aldrig tagit det igen... Det är min erfarenhet av citodon.

• Muminmamman

Hur mycket alvedon tog du vid 20.00?

• Jennie Brunflo

2st 500mg tog jag vid 20.00.

Jag ska sova nu och det ska sambon också. Är ju inte ensam om "något händer".

• Jennie Brunflo

Frågan här är nämligen om jag ska ta en halv eller en....tänker inte ens tanken att ta två.

Hm......ska jag härda ut 1 timma till alltså....

Svar på tråden Hur funkar Citodon?