Muminmamman - "Tänk också på att inte kombinera citodon med andra paracetamolpreparat som alvedon/panodil/curadon etc..."
Man KAN kombinera Citodon med t.ex Alvedon så länge man inte överskrider gränsen för hur mycket paracetamol man får ta per gång. Alltså, en Citodon tillsammans med en Alvedon är helt okej, till och med bra ur verkningsperspektiv (om man t.ex inte vill ta två citodon, men bara en inte räcker). Det viktiga är att inte överskrida den TOTALA dosen paracetamol... Jag har t.o.m med för mig att man kan ta en halv citodon tillsammans med två alvedon, men det vågar jag absolut inte lova!! Hursomhelst, min läkare sa att jag kunde kombinera de två, så länge jag inte överskrider gränsen.
TS - JAG tror att du kan ta en halv Citodon nu, men egentligen bör man väl rådgöra med läkare angående sånt... Tog du maxdos Alvedon kl. 20 ska du kunna ta Citodon vid midnatt - 4 timmar emellan räcker om du inte har för avsikt att ta hela dygnet (isåfall är det max 4 ggr/dygn som gäller, dvs var sjätte timme).