• Anonym

ONT när jag kissar.. Hjälp!

Det började för ebara ett litet tag sen. Jag var kissnödig och gick på toan. Gjorde ont, men inte JÄTTE ont att kissa. När jag torkar mig är det lite lite blod på pappret.
    När jag är klar blir jag kissnödig igen och det känns som en rejäl mensvärk. Går dock inte att kissa så mycket, när dte kommer något gör det ont. Fortfarande ltie blod när jag torkar mig..
    Nu gör det ont, känns som om jag är jätte kissnödig + mensvärk..
    Vad kan detta vara? hade mens för en vecka sen, så det är inte på g.

• Svar på tråden ONT när jag kissar.. Hjälp!
  • innana

Kan vara urinvägsinfektion, kan värka ordentligt. Är du säker på att du blöder från urinröret och inte från slidan?
    Ring vc imorgon och gå och lämna urinprov.

• Anonym (uvi?)

Låter som det kan vara uvi symptom... Tycker du ska ringa läkare och boka tid..
    Lycka till!

• Anonym

Det är smärta som jag kan stå ut med. Just det att det känns som att jag är jätte kissnödig hela tiden. Kan vara från slidan, hur kan jag kolla det? Ser det bara när jag torkar mig och då är det ljus ljus rosa..

Kan det uppstå bara hux flux?

• innana

Kan komma hastigt på med uvi, ja. Känner du dig väldigt kissnödig och det värker, sticker, bränner när du kissar är det nog det. Drick vatten med citron i eller tranbärsjuice om du har hemma, det lindrar, och drick mycket över huvud taget.
    Ring vc ändå imorgon, man ska inte gå för länge med uvi för njurarnas skull.

• Anonym (uvi?)

Man kan få uvi av många orsaker... Väldigt vanligt och botas med antibiotika..
    Vanligt symptom är just att man behöver kissa hela tiden men när man väl kissar så kommer det knappt nånting, ont i magen är det många som får oxå, och ibland svider det i urinröret när man kissar...
    Ring läkare imorgon så du kan få lämna urinprov och kolla...
    Om man inte botar uvi kan det gå upp till njurarna och då är det inge skoj alls!
    Jag har legat inne med dropp och dumheter för att uvi gick för långt på mej..

• Anonym

Jag fick en kostig idé, det kan inte värka eftersom jag hade sex för första gången på länge häromdagen?

Försökte kissa eftersom det känns som om att jag är superkissnödig hela tiden. kommer bara några droppar och det svider mest i början. Nu känns det bara som mensvärk och att kjag är kissnödig hela tiden.

• Anonym (uvi?)

Låter mer som uvi....

• innana

Däremot är det vanligt att uvi bryter ut när man har sex, gärna med någon ny eller någon det var länge sedan med..! Ovan bakterieflora. Tror att det är det som hänt.

• Anonym (uvi?)

Det rekomenderas att man ALLTID ska kissa efter sex just för att spola bort bakterier som lätt hamnar i urinöppningen vid sex...

• NeaVida

Låter som UVI, försök att hålla dig imorgon bitti, så att du har gammalt kiss att kissa på vårdcentrealen. Det är bäst med morgonurin. Gå dit till öppnamottagningen och säg att du nog har UVI och be att få kissa i en mugg, Det kan du få göra redan innan du har kommit in till doktorn om det är så att du är väldigt kissnödig.... Det går över snabbt när du har fått antibiotika - Tänk på att det är lätt att få svamp om du äter antibiotika, så det är bra att ta t.ex. Lactalgel samtidigt - prata med apoteket så vet de hur du ska göra (du ska _inte_ använda pevaryl eller liknande!)

Svar på tråden ONT när jag kissar.. Hjälp!