• Anonym

någon som gjort cystoscopi???

ska göra det på fredag så det är därför jag undrar!

• Svar på tråden någon som gjort cystoscopi???
  • Anonym

puff ille puff

• Anonym

verkar inte vara nån här som gjort det..det va synd!

• KickStart

Jag har gjort cystoscopi. Är det något speciellt du undrar över?

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Anonym

för vilken anledning gjorde du det???
    Jag ska göra det för att jag känner mig kissnödig emellanåt och det är inte uvi. Fick du det efteråt?uvi alltså???

• KickStart

Jag fick en sepsis efter det att jag fött min son 1993 och efter det så krånglade mina urinvägar något alldeles otroligt. Jag hade trängningar och sveda men oftast kunde det inte påvisas några bakterier. Så efter 17 bekymmer och 14 bedrövelser bad jag om en Cystoskopi.

• Anonym

visade det sig nåt på scopin då???vad är en sepsis förresten??

• KickStart
    Anonym skrev 2006-06-28 20:11:21 följande:
    för vilken anledning gjorde du det???Jag ska göra det för att jag känner mig kissnödig emellanåt och det är inte uvi. Fick du det efteråt?uvi alltså???
    UVI efter Cystoskopin?
    Jag fick antibiotika i förebyggande syfte efter Cystoskopin bara därför att jag hade haft problem med UVI tidigare.
  • Anonym

okej..läste att man kunde få uvi efter scopin!mitt problem är att jag inte har problem med uvi för det har aldrig visat nåt på kissproverna så jag vet inte vad det kan vara.

• KickStart

Sepsis är en allmän blodförgiftning- så jag var redigt risig efter sonens födsel.
    Nej det visade inte på några förändringar så att man beslutade att gå vidare och röntga njurarna- och även de var OK.
    SÅ- då fick jag äta Trimetoprim i lågdos i 3 månaders tid och då försvann besvären.

• KickStart
    Anonym skrev 2006-06-28 20:19:00 följande:
    okej..läste att man kunde få uvi efter scopin!mitt problem är att jag inte har problem med uvi för det har aldrig visat nåt på kissproverna så jag vet inte vad det kan vara.
    Det kan man få eftersom de är inne och bökar runt
    Ibland behöver inte "kissproverna" visa på en UVI utan det kan vara så att man bara har bakterier i själva urinröret. Det kan orsaka problem och ibland kan man behöva behandla med t.ex Trimetoprim en längre period för att komma till rätta med besvären.
  • TingelingAnna

Jag gjorde en cystoskopi igår. Visade dock inget konstigt, tyvärr. Hade önskat att jag fick veta vad det är som ger såna bekymmer.
    Nåt särskilt du undrar över?

• Anonym

okej..hoppas det går över för mig oxå. men det svider aldrig när jag kissar!men det kanske det inte behöver göra heller???

• Anonym

tingelinganna-gjorde det ont??hur lång tid tog det?har du oxå bekymmer med trängningar??

• TingelingAnna

Japp, oxå trängningar. O väldigt ont efter att jag kissat.
    Ska jag vara ärlig så ja, det gjorde ont. Men man får bedövning så det är inte så jättehemskt. När läkaren för in instrumentet gjorde det ont men sen kände jag inte så mkt. Det tog kanske tre minuter själva undersökningen. Men sen är det ju en del förberedelser innan som tar lite längre tid.

• Anonym

tingelinganna-vad är det för förberedelser???

• TingelingAnna

Först får man lämna ett urinprov. Sen får man ligga/sitta i typ en gynstol medan de lägger på såna här sterila gröna dukar över benen. Sen tvättar de med en speciell tvål så det blir rent. Sen bedövar de med gel och sen får man ligga kanske en kvart o vänta på att bedövningen ska börja verka. Sen är undersökningen.

• Anonym

usch...1 timme kvar!nervös

• TingelingAnna

Hoppas det gick bra idag!

• Anonym

Jag hade en cysta på ena äggstocken...som gör att jag känner trägningar.

Svar på tråden någon som gjort cystoscopi???