• Tid för barn 75

Kände ni gravida då ägget fastnade?

Söker med fackla efter ljus...
    Undrar:
    om ni som blivit gravida kan säga att ni "kände" när ägget fastnade?
    Hur många dagar efter Äl skedde det

Jag letar efter lite statistik på er som blivit gravida för att själv slippa gå omkring och hoppas alltför mycket.
    Har blivit ganska avslappnad efter snart 1,5 års försök - men om det inte blev något denna gång så måste jag ta initiativ till utredning.

• Svar på tråden Kände ni gravida då ägget fastnade?
  • Annevi

Jag kände inte det. Märkte först när mensen uteblev att jag var gravid. Mådde också mycket dåligt. Besvär med illamående och trötthet. Tänkte söka läkare för det. Men så gjorde jag gravtest och blev riktigt glad. För oss tog det ett år innan jag blev gravid. Lycka till!

• skojsan

Ja, jag kände när ägget fastnade. Sticket i livmodern kändes som ett sprutstick - som när man tar blodprov i armen. Det var ca 4-7 dagar efter ÄL.

• MariaKsk88

Jag kände inte, men hade HEMSKA magkramper i flera dagar...

• skojsan

Två dagar efter sticket började illamåendet och efter ytterligare tio dagar testade jag plus.

• Tid för barn 75

Tack så hemskt mycket för era svar
    Det låter som det kan variera. Ägget kan väl visserligen fastna mitt i natten när man sover och då kanske man inte känner av det.

Jag har haft mys dag 11 + 14 denna gång och tar det sig inte, ja då blir jag övertygad om att något är fel.
    ETT STORT GRATTIS till er som lyckats!!!

• Linnea 2

Jag har BIM om 4 dagar. Tyvärr känne rjag mig inte gravid. Har dock ett väldigt hemskt humör, kan börja lipa när som ,samt en känsla av molande "där nere". Brukar inte ha mens mer än två ggr per år o har aldrig problem med PMS annars. Har nu ätit min första pergo kur. Vi har kämpat med nr 2 i över två år nu. Därför tror jag att jag är extra känslig denna månad. Vill ju så gärna att denn kur skall ha hjälpt oss. Jag vill jag vill jag vill.
    men det är väl bara att vänta och se i fall mens fan skall dyka upp.

• Yasmine

Jag kände inte att ägget fastnade. Hade som vanligt lite mens känningar och mådde som vanligt. Testade på dag 14 tror jag att det vra och fick ett stort plus!!!

Lycka Till!

Gravid i v 35

Svar på tråden Kände ni gravida då ägget fastnade?