• Klatermaja

Gå ner i vikt efter intag av Zyprexa

Jag har under ett år ätit Zyprexa och gick ganska raskt upp 10 kg som en biverkning av medicinen, men har nu slutat ta den. Nu undrar jag hur snabbt ni andra som slutat med medicinen gått ner alla kilon igen?

/Klatermaja - en förvirrad solstråle
  • Svar på tråden Gå ner i vikt efter intag av Zyprexa
  • Klatermaja

Ho hooo

• Anonym (Zas)

Jag åt inte zyprexa så länge, men jag gick ändå upp 10 kilo i rasande takt.

Och att jag hade depression, och låg bara i sängen, något hjälpte också till några extra kilon. Plus en pojkvän som älskar laga god mat, och man sympatiäter med honom bara för att göra något gemensamt. (Han var aktiv som vanligt, så honom syns det inte direkt på)

Så vips hade jag gått upp 25 kilo. (då hade jag redan 20 kilo övervikt från start)

Tyvärr gick jag inte ner zyprexakilona, utan får nu slita bort dem... men jag ska lyckas!!!!

• Klatermaja

Anonym (Zas): Vad jobbigt! . Jag läste om en tjej här på FL som gick ner allt på en gång som ätit Zyprexa, men jag minns inte vem... Jag håller på och bantar, men jag har märkt att det går ännu lättare sen jag slutat med Zyprexan. Jag åt den som ångestdämpande mot OCD (tvångssyndrom) och depression.

• Marilyne

Används Zyprexa mot OCD? Är inte  det ett neuroleptika mot psykoser och liknande tillstånd?

(har själv OCD därför jag undrar, har aldrig hört talas om att den används mot OCD)

Svar på tråden Gå ner i vikt efter intag av Zyprexa