• ezzy

Hur känns/ser en hälsporre ut?

Jag tror att jag har fått hälsporre. Mitt emellan hälen och hålfoten, lite på kanten av foten har jag som en knöl i hälen. En ond knöl. Vet inte hur länge jag har haft den men jag upptäckte den igår och den gör ont när man masserar på den...det känns inte så på den andra foten på motsvarande ställe. Vad tror ni...kan det vara hälsporre och vad kan man göra åt detta?

• Svar på tråden Hur känns/ser en hälsporre ut?
  • Petra H

Ja, det kan nog vara en hälsporre. Man ska absolut fixa sig bra skor med dämpning i och blir det för besvärligt kan man göra en speciell tejpning t ex när man tränar. Man kan också gå till läkaren och få antiinflammatoriskt, tror jag.

• ezzy

Petra H: Så man kan bli av med den onda knölen då? Hjälper "zon" någonting tror du...det ska ju vara mot inflammationer?

• Petra H

Du kan ju testa med Zon eller kanske Voltarengel hellre. Men blir det inte bättre tycker jag absolut att du ska gå till läkaren som kan skriva ut tabletter.

• Themis

Varför inte få rätt diagnos först innan man börjar behandla sig själv med antiinflammatoriskt?

Bara en tanke, men folk är så himla snabba på att börja dra i sig läkemedel nuförtiden helt utan att veta varför de tar dem eller om det de tar kan hjälpa. För läkemedel är det, även om de är receptfria.

Jag som jobbar med läkemedel skulle inte göra så ens om jag fick betalt.

• ezzy

Jo jag behandlade min ömma punkt med zon ett par dagar och nu har svullnaden gått ned och det ömmar inte heller längre. Skööönt!!!

Svar på tråden Hur känns/ser en hälsporre ut?