• Anonym (TS)

Vaxa pullan själv hemma, vad tänka på?

Hm ja detta kanske är under fel rubrik men under denna så tycker jag att alla verkar kunna så mycket så jag chansar

Tänkte vaxa min pulla hemma (brasilianskt) med vanligt benvax "Vet" flytande, går det och vad ska jag tänka på?
    Ska man dra uppåt mot magen som man gör när man vaxar benen eller ska man ta det lite försiktigt och dra ner mot fötterna?

Någon som kan hjälpa till och råda?

Tacksam för alla kloka svar

• Svar på tråden Vaxa pullan själv hemma, vad tänka på?
  • Snurrig

Det finns speciellt vax för hemmabruk. Tror det heter ngt i stil hem Brasilian vax... En fyrkantig liten kartong... Inte VEET:s märke, ngt udda..

• salemi

har aldrig vaxat mig men funderar på det. gör det extremt olidligt ont?
    har tänkt låta nån annan göra det så slipper jag dra...

hur lång tid efter vaxningen växer håret ut igen? en månad?
    och vid nästa vaxning gör det lika ont då?

• Anonym

Jag läste i en liknande tråd för ett tag sedan att man kunde duscha varmt över musen så porerna öppnar sig och området blir bedövat. Sedan torkar man helt tort och strör på tunt med babypuder. Jag använde mjöl i brist på annat. Då fastnar inte vaxet i huden utan bara på hårstråna. Jag tyckte det gick bättre när jag testade dessa råd än tidigare. Jag brukar också ta hjälp av maken eftersom jag inte klarar av att dra själv. Första gången vi gjorde det grät han för han tyckte det var hemskt att göra mig illa, men nu går det bättre.

Salemi: Jag vaxade för ett tag sedan och nu har det börjat växa ut en del och jag tänkte testa om det gör lika ont nu när det kanske bara är en fjärdedel så många strån. Just nu sitter jag här vid datorn och samlar mod, måste nämligen göra själv för maken är på semester. Återkommer med ajaj-faktorn om en stund (förhoppningsvis ).

• Danbala

"vad tänka på"?

Ja, nu gissar jag bara hejvilt, men: om du bor i lägenhet, varna grannarna, så de inte ringer polisen när du börjar skrika?

[...nyfiken i en (dum)strut...]
  • Bisquit

jag rekommenderar inte brazilian vax. Det är ju jättebra eftersom man inte behöver något papper. Men det sitter där det sitter. Dvs, ångrar du dig går det inte att skölja bort. Det är bara att dra. Aj aj.

Tog hjälp av sambon, man behöver som sagt minst tre händer...

Använde weet flytande. ( ska testa den där pulver / mjöl teorin )

Lycka till!

• Mårran74

Själv har jag aldrig vaxat bikinilinje eller ens i närheten av det området( Ajaj! ), men däremot benen... Änvände då(är ett bra tag sedan, flera år faktiskt) sådana där färdiga vaxremsor från Veet. Det vax som fanns kvar på benen efteråt, tog jag bort med kemsikt ren bensin(brukar finnas där man kan köpa acceton, likadana plastflaskor), fungerade jättebra(frågan är om det kan användas i intimområden?).

• Anonym (tips)

kladdigt och krångligt med vax.

mycket enklare att använda epilator. finns på alla varuhus. då har man också chansen att pausa när man vill.

men det ska inte vara epilator med kylning, hårsäckarna öppnar sig lättare om huden är varm, tex efter ett bad.

• salemi

har nu köpt vax för att dra på benen med.. min make får göra det på mig...
    ska jag duscha varmt innan på benen oxå? ni skrev om murvan innan...
    men gäller väll samma på benen antar jag...

ska jag hålla emot eller? förstod inte det dära med att man behöver tre händer...

har jag fattat det rätt om jag alltså duschar benen varmt först, torkar av det, min man värmer vaxet, jag strör på babypuder på benen, på med vaxet, han drar och jag håller emot?

ska jag alltså trycka med handen neråt emot det han ska dra upp...??

please help, jag hade tänkt göra detta i veckan.. ska samla mod först Räcka ut tungan

• Ewis

Jag vaxar minna ben med hjälp av min man på baksidan.
    Jag duschar aldrig benen varmt först och använder inte babypuder heller.
    På med lagom varmt flytand vax, sedan en remsa och dra från foten och uppåt.
    Klart

• hipster

jag gör det själv hemma med det brazilian vaxet som finns på bla nk och åhlens. Som någon skrev innan bada eller duscha varmt innan, torka torrt, pudra, sträck ut "skinnet", applicera vaxet...sen är det "bara" resten kvar. Jag tar alltid hjälp av min sambo..visst känns det men personligen tycker jag att det inte är så farligt

• Smindy

Jag har en jobbarkompis som kokar egen vax!!
    Låter ganska enkelt faktiskt..
    Jag ska nog ringa henne & fråga efter receptet så att ni med får ta del av det & testa!
    Hon brukar vaxa där nere.. Det är det enda jag vet! Sen om hon tar hela pullan eller bara bikinilinjen vet jag inte..

• mallans81

för att få bort överblivet vax efteråt, så funkar matolja! iaf på benen och det borde ju inte vara någon skillnad!

• Anonym (Aj..aj)

Jag använder Veet vax vid bikinilinjen,skulle aldrig våga vaxa lägre ner eftersom jag har mörk kraftig hårväxt så syns det redan efter ett par dagar återväxten,och det ser inte speciellt snyggt ut.Vad gör ni för att det inte ska bli röda prickar efter vaxning ?

• Anonym (Deo)

För att slippa röda pricka mm så tar jag vanlig deo (utan alkohol) o smörjer på...fint fint..precis som under armarna om du ändå får röda pricka så har du ett slött blad

• Anonym (aj aj)

jag köpte den man har nertill för hemma bruk..och det var det värsta jag har gjort i hela mitt liv!!!!!

jag har fött tre barn utan bedövning men detta gjorde 100 gånger ondare...

Tänk på vad du gör eller kolla om det finns andra alternativ till det brazilianska vaxet

• Anonym

brasilianskt vax vart köper man det och vad kostar det? hur länge är man fin?

Svar på tråden Vaxa pullan själv hemma, vad tänka på?