• tjejen1981

Tvättlappar etc

Kanske dum fråga men vilka tvättlappar rekomenderar ni?? ska åka till ullared imorgon o inhandla lite såna saker. O sen vilka blöjor är ni nöjda med, skiljer ju ganska mycket pris på blöjor om man jämför billigare som willys o lidl o med pampers o libero o det.

• Svar på tråden Tvättlappar etc
  • lövet2

Jag föredrar Libero, för Pampers har gett mina barn röda prickar.
    Tvättlappar av gamla frottéhanddukar tycker jag bäst om. Jag tvättar dem med babykläderna ....

• malin1000

min syster rekommenderade pampers till kille och libero till tjej... så jag som väntar kille har köpt pampers! Hon sa också att de flesta billigare blöjor är verkligen sämre, men vad vet jag... det är säkert olika också vad man tycker, får väl prova sig fram om man inte e nöjd med de man köper först! Lycka till!

• medistra

jag själv tycker att libero fungerar bäst för oss, men vi har bara provat libero och pampers, inga andra märken så jag kan ju inte uttala mig om billigare sorter

vad gäller tvättlappar så vill jag avråda från alla slags våtservetter för de är fulla av kemikalier och parfym som inte är bra för några rumpor stora som små, jag rekommenderar att ni köper tvättlappar i papper eller skumplast som man helt enkelt bara blöter med vatten, lite barnolja kan vara bra att köpa på sig med ifall bajset är lite klibbigt, då tar man bara en liten klick olja på tvättlappen innan man tvättar så går det bättre att få bort kladdet, på så vis behövs ingen tvål heller

• Madde A

Jag köpte dem i papper på gekås och barnolja, ska vist va bra.
    Köpte även våtservetter att ha när man är ute.
    I tyg vet jag inte om de hade där, men det syr man ju lätt själv annars.

• linda87

ikea ska ha små frottedukar typ 10 eller 20 pack billigt :-P

• Knoppen79

Vi använder mest Huggies (finns på coop) och willys blöjor. Det bästa är nog att prova sig fram när det gäller blöjor, vad som passar ett barn behöver inte passa ett annat.

Vi använder papper och vatten på skötbordet. Har även använt ikeas tvättlappar i frotte som "kräkslappar"

• Cina01

Våran dotter fick också utslag av Pampers så vi använde Libero. Tvättlappar hade vi tyg samt såna i skum. Till nästa bebis kommer vi att använda tygblöjor!

• sofsan

Vi använder icas egna 72st för 19:90, tycker dom funkar jätte bra!

• Jessica24

Vi har testat både Libero och Pampers och är nöjda med båda två. Dock föredrar vi Libero just nu. Glad

Vi använder inte våtservetter (har dock testat några gånger och har fortfarnade i skötväskan ifall det i värsta fall skulle behövas) eftersom jag tycker att det lämnar en "hinna" och det känns som om det inte blir riktigt rent.
    Svårt att förklara.

Så vi använder bara tvättlappar i skumgummi och i papper. Jättebra!

Victor 14/3-2006
  • Äventyr

Vi använder Euroshoppers tvättlappar och vatten. Om bajset fastnat lite barnolja på. Tvättlappar är mindre viktigt.

Ikeas små frottégrejer tror jag inte att man vill använda som tvättlappar, inte jag iallafall, men däremot så är de bra till kräk. Att ha tvättlappar i tyg är nog sämre för miljön än att ha i papper.

Äventyr - mamma till Ville, född 2006-05-13
  • alsesani

Jag har rivit sönder gamla lakan och tvättar med. Bara att slänga efter användning. Annars gillar jag frottedukar, bara att tvätta efteråt.

Våtservetter använder vi bara om vi är borta.

• Martina R

Jag såg på PLUS på tv och de testade blöjor för ett tag sedan. Där fick Willys och Coops blöjor bäst i test.
    Det är säkert väldigt individuellt vilken man tycker är den bästa blöjan, det är väl bara att prova sig fram.

• Norahs mamma

Blöjor: Libero (pampers ger röd rump)
    Tvättlappar: Euroshoppers! Mjuka och billiga... De andra är så hårda och sträva

(våtservetter i skötväskan kör vi med pampers sensitive, men endast i absoluta nödfall då det orsakar röd rump)

Svar på tråden Tvättlappar etc