Inlägg från: Anneli Loke |Visa alla inlägg
  • Anneli Loke

Ensamstående Mammor

Jag är en ensamstående mamma till min son på 10månader
    Hans pappa ställer faktiskt upp, så än funkar det bra & det är så skönt.., men visst finns det dagar då det funkat mindre bra också!

• Anneli Loke

God morgon alla mammor!
    Idag är det ännu en härlig dag, solen skinner & det är helt underbart
    Hoppas vi alla får en bra dag!

• Anneli Loke

Hej!

Kan ju berätta hur det ser ut för min son sen jag & hans pappa flyttat isär, han bor hos mig, varannan helg & varje Torsdag, (då jag jobbar) bor han hos sin pappa, först Torsdag natt, hemma hos mig på Fredagen, sen varannan Fredag eftermiddag åker han igen & är hos han till Söndag!
    Nu går han ju inte på dagis för jag fortfarande är mammaledig under veckorna..
    För oss funkar det ganska bra (just nu iallafall).., & varje Tisdag kommer han upp ett par timmar för att det inte skall bli så långt imellan gångerna
    När vi var hos familjerätten rekomenderar dom ett boende tills dess att barnet fyllt 3år!
    Min son är 1år gammal

• Anneli Loke

Ibörjan när vi gick isär, var han här när jag jobbade, när jag kom hem på natten, åkte han igen, det funkade bra, men visst var det jobbigt att ha någon i sitt hem man faktiskt inte är tillsammans med längre, nu gjorde jag det för min sons skull!
    Sen började vi med att han fick ha honom hemma hos sig, då är det max 2 nätter åt gången som gäller!
    Jag tycker det är svårt att säga om växelvis boende, jag skulle inte vilja ha det, & när vi var hos familjerätten tyckte dom det var lite konstigt att han skulle sova hos sin pappa varannan helg, dom ville hellre & hävdade att bäst skulle vara att dom träffas små korta stunder på dagtid, men det alltid är hos mig han har sitt hem!
    Nu måste man ju jobba, så vi löste det så här, alla löser väl det på olika sätt utifrån hur det funkar helt enkelt

Nu har vi tid hos familjerätten igen på Tisdag, får se hur det går.. för nu har han kommit på att om han skulle ha honom mer, slipper han ju betala, konstigt hur man kan tänka på pengar när det gäller sånt??!!

• Anneli Loke

Esrael: Om han inte kan ta hand om sin egen son, varför ta hand om någon annans dotter?
    Jaja, kan ju tyda på en hel del omognad..

Hoppas det blir bättre snart! Hur gjorde ni med födelsedagen?

• Anneli Loke

Esrael: Håller faktiskt med Mhy helt & hållet..
    Här finns ju vi

Jaja, imorgon skulle Lokes pappa ha honom, men tyvärr (??!!) måste han ju jobba, så det går inte, jag däremot som skulle jobbat..får vara hemma istället!
    & I Tisdags när vi bestämt att han skall komma hit & umgås med honom, kunde han inte, (inte den här Tisdagen heller..) för han var faktiskt sjuk! Stackarn
    Så det är just såna grejer jag inte förstår, vi kvinnor för oftast är det ju faktiskt vi, vi kan ändå liksom..

& det är just det, när min son kommer säga när han är 15, shiit morsan du är så BRA! Då kommer det vara värt alltihopa, & redan nu varje kväll få den där blöta gonattpussen av min 1åring & höra när han säger natt.., det är kärlek, kärlek som jag får & gärna tar emot, synd att hans pappa missar den!
    Eller idag när han tog sina första steg..

För mig är det, det värsta, att inte kunna dela sånt med någon, dela alla underbara ögonblick

Loke är mitt allt..
  • Anneli Loke

Mhy:
    Vi håller alla tummar & tår för dig
    Det går bra skall du se!
    Du måste berätta sedan..

Kram till er alla, nu väntar nog sängen här!

• Anneli Loke

Hej!

Mhy: Förstår att det känns jobbigt för dig..
    Hoppas bara att det löser sig till det bästa, & att det kommer funka att ha honom där..men att det känns jobbigt att vara utan sin älskling, sitt allt det ÄR hur jobbigt som helst!
    Ibörjan låg jag sömnlös..
    Kan vara glad att jag har jobb då Loke inte är hemma!

Idag kom han hem igen, lämnade honom i Fredags, då gick han 13 steg, idag kom han hem, promenerade igenom hallen & ropade Hallåååå! STOR pojk man har nu!
    Känns att det funkar bra nu iallafall, så vi har beslutat om att avboka tiden på Tisdag..hoppas bara detta håller i sig, att vi kommer överens!
    Nu skall hans pappa flytta ihop med hans nya tjej, ingen är gladare än JAG! KOmmer funka bra för våran son, att han bara kommer att vara där, bra rutiner med tanke på att hon också har barn..
    Jaja, hoppas ni alla har en bra Söndag *KRAM*

• Anneli Loke

Esrael: Folk är dumma i huvudet, har alltid sagt att vaf folk säger om mig skiter jag i, men ingen pratar illa om min son!
    Man skall nog bara försöka stänga öronen & inte lyssna, inte lätt, jag vet..

• Anneli Loke

Mhy:
    Loke åker runt i en Brio Tridem (trehjuling) tycker verkligen om den vagnen, med tanke på att det blir ett bra liggläge

• Anneli Loke

Mhy: Hade jag köpt en vagn idagsläget kanske jag valt en annan, men jag bytte ganska tidigt & promenerar mycket, så då har det vart bra med liggläget
    Har för mig att vagnen kostade 3995:-
    Finns ju billigare alternativ, lr så kan du köpa min, tänkte ändå köpa en ny Haha!
    Cykelhjälm finns ju på dom flesta barnvagnsaffärerna, vet jag!

Hmm, visst kostar det att leva själv, för mig var det STOR skillnad, innan har jag levt i 7år utan egentligen behöva bry mig så mycket om pengar.. Men att känna känsla att JAG klarar mig själv är skönt! För det gör man alltid, tar ett tag att komma in i det bara!
    Vi bor nära varandra, på varsin sida lekplatsen, så det blir väldigt lätt, sen kommer han alltid hit, hämtar & lämnar!

• Anneli Loke

Inte mycket som händer i den här tråden

• Anneli Loke

Jaa, nu skärper vi till oss tjejer

• Anneli Loke

Ladiebird: Visst gör det det, men ändå känslan, att jag klarar mig faktiskt är SÅÅ skön

Angående det här att folk snokar bryr jag mig inte om, tror inte nån bryr sig så mycket om mig iallafall, & dessutom det jag skriver stämmer ju ändå enligt mig iallafall!

Vi kanske borde ha ett eget rum, bara för oss morsor, dit ingen kan titta in, hade vart ngt va?

• Anneli Loke

Mhy:
    Hoppas det går bra för pojken!
    Men tror du inte ditt ex sa så för att han egentligen ville dela säng med dig?
    Annars får han väl ha pojken i samma rum? kanske ställa in sängen där?

Bra iallafall att du sover där, även om jag kan förstå att det känns lite vemodigt?
    Ibörjan när jag jobbade fick ju Lokes pappa sova här, först sov vi faktiskt i samma säng ( typ i 40 minuter innan han gick till sitt jobb..) Sen sov han på soffan & åkte oftast när jag kom hem vid 4 på morgonen:-O

Nu sover ju han hos sin pappa, & kommer göra detta i helgen när jag jobbar!
    Det jag tror är viktigast är att pappa & son träffas MER än när det bara skall sovas där varannan helg, så det inte blir så långt imellan gångerna liksom! Så han träffade Loke igår & kommer göra det imorgon för att sova där på Fredag
    Funkar kanon för oss & vår son att göra så!

Jaja, nu skall jag hoppa i säng, Loke härjar runt hela dagarna nu när han lärt sig gå, & man blir helt slut
    Kram till er!

Svar på tråden Ensamstående Mammor