Inlägg från: millontrillon |Visa alla inlägg
  • millontrillon

Ensamstående Mammor

Hejsan ni alla starka mammor!

Jag är ensam med 4 barn. Min man och jag separerade i Maj 2015 efter att jag fått nog av att inte kunna vara mig själv i 14 år. Hans respons på det var att försöka ta livet av sig.Han Hamnade in på sjukhuset och sen bara hemskickad...TACK O LOV så har jag fått underbar hjälp av socialen och familj och vänner.
    Mina barn är flicka 13 år, pojke 10 år och 4 år och lilla prinsessan på 3 år. =)

Efter en turbulent och bumby sommar där de äldsta barnen verkligen ville vara hos pappa och de yngre fick träffa honom på dagarna så lyckades deras pappa dock med att ta livet av sig. 
    Så efter att min äldsta son o dotter inte hade fått tag i honom på en hel dag (vilket var väldigt underligt) så åkte jag dit och polisen hittade honom död i sängen.
    Han hade fått ta ut all sin depressionsmediciner mm och hade tagit över 300 piller och somnat in liggandes på sängen. Han hade klätt upp sig i kostymen och hade bilderna på barnen brevid sig i sängen.

Så jag har nu sedan Augusti varit ensam med 4 barn som måste växa upp utan deras far. 

Vi kan och vi är starka som kämpar med klor och näbbar för att få våran tillvaro och liv att bli så bra som möjligt.
    TVIVLA aldrig på att ni inte klarar det. BE om hjälp och ACCEPTERA hjälp när det erbjuds. Vi är inte superheroes men vi är stronga kvinnor som hittar lösningar och ser framåt. Detsamma gäller också för ensamma pappor!!

Ta en dag i taget och tvivla inte på att ni gör ert bästa med det ni har och kan erbjuda!!

Svar på tråden Ensamstående Mammor