• KickanAnnika

Stylar du ditt barns hår?

Nu ska vi se vad det blir av detta som är min första omröstningstråd... Avsäger mig därmed allt ansvart för ev. tokigheter!

Vad jag menar med "stylar" är ifall du använder gelé, hårspray, vax och liknande. Tottar och klämmor räknas inte som styling. Inte här och nu i alla fall.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-30 14:08:33:
    Ska kanske svara själv också. Det händer att storpojken blir "stylad". Han brukar vara med mig i badrummet då jag gör mig ordning och vill ha och göra som mamma. Jag sprayar bara lite över hans hår för att det ska bli lugnt på torpet igen. Sen står jag inte och formar nån frisyr, det fixar han själv!
    Upptakten till omröstningen är en mammas starka reaktion när jag sa att han var nystylad. Hon förstod inte att det inte låg nåt allvar bakom den sk "stylingen". Jag skulle aldrig gegga mojs i håret på honom för att göra honom vackrare, för han är fin tillräckligt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-30 14:13:06:
    Schampo och balsam räknas inte som styling. Liksom tvål inte är parfym.

• Svar på tråden Stylar du ditt barns hår?
  • Ida och Razmus Mamma

nej. det faller mig inte in.
    hon är för liten för det.
    hon är bara 2 år

• Dino78

Nope, min dotter är bara 1 år. Kommer kankse göra det när hon blir äldre och ber om det, då får jag väl hjälpa till. Men det lär ju dröja några år. Små toffsar får räcka tills vidare!

DIF i själ och hjärta
  • Hannah74

Jag tycker det är helt ok- och supergulligt- när man ställer två-treåriga ( och äldre)killars hår upp som en tuff liten tuppkam när de ska på fest eller då. Det brukar de tycka är jättekul oxå. Men en bekant till mej färgade sin 4åriga dottersår- för att dottern tyckte det var så fint... det kan jag tycka är lite väl häftigt..

Vågar man hoppas?
  • Lottis77

Nä, min son har knappt något hår att styla. Rufsar till det med lite vatten om det är alldeles för ostyrigt, men han får vara "au naturel". 

• mamma 05 07 09

aa...hihi punkar frilla men asså inte med någe i utan bara vatten håller kalas bra jue!

• Beckah82

Det händer till fest, aldrig till vardags

Första gången var när han döptes när han var 9,5 månad då använde jag dock sockervatten istället för spray/gele. Nu använder jag vax/gele när han är så stor

♥ Beckah, mamma till Victor. Hemsida: busig.sida.nu
  • FruLidgren

Ibland gör jag det om vi ska bort. Fick ett tips av en mamma i föräldragruppen att använda vaselin!

• cader

Nej han har för lite hår, men det stör mig inte om någon annan gör det till fest...

• Vallivetu

Nej för Tuva har helt underbara lockar i nacken helt naturligt. Skulle i och för sig inte göra det även om hon hade rakt hår

• Crazy Baby

På min dotter är det mer eller mindre ett måste att dagligen på något sätt styla hennes hår! Skulle vi inte göra det skulle håret förvandlas till en svintoboll! Hon föddes med mycket hår och vi har varit tvugna att schamponera henne från att hon var ganska liten! Vi har klippt hennes hår regelbundet och varit hos frisören 1 gång! Hon är idag 14 månader! Ni är välkomna in i mitt galleri för att kolla in vårt lilla hårmonster!

Svar på tråden Stylar du ditt barns hår?