• Dream26

Va e detta?? För bett

Min dotter har varit hos sin pappa denna vecka och dom har varit ute på hajk med fritis..
    När damen kommer hem e hon full av ploppar i ansiktet och kroppen hon säger det är myggbett men är det inte lite för många och för små ploppar??
    Om ni kikar i mitt galleri så ser ni hur hon ser ut på bara ena sidan av pannan man kan tro det är små ungdoms finnar ju men icke..
    Är det verkligen myggbett?

• Svar på tråden Va e detta?? För bett
  • turia

knott tycker jag det verkar som, men barn reagerar ofta kraftigt även på myggbett..

• Sapho

Ser ju jätte konstigt ut! Inte alls som myggbett..gå till vårdcentralen! Om det är myggbett måste hon ju blivit attakerad och de bör hon ju kommit ihåg..

• mn73

Kan tänka mig att det är myggbett. Eller knottbett...

• Dream26

Jo tror mer också på knott faktiskt

• Dream26

Sapho: he he ja men dom sov ju ute med och tror inte man känner sånt när man sover..

• Sapho

jag reagerar kraftigt på både knott och myggbett...de ser inte ut sådär..men det kanske gör det på barn.. Men jag tycker du ska kolla upp det...de är så himla många!

• giz

knott bett, dom anfaller i svärm........ därför blir det koncentrerade bett på ett ställe, mygg biter en å en typ........ knott biter dessutom flera gånger (om jag minns rätt)
    badda dom lite svalt, fördelen med knott är att det inte kliar lika jäkligt som mygg men illa iaf.

psst knott bitts inte inne, ännu en fördel med knott framför mygg

Roses are red, violets are blue But a face like mine belongs to the zoo. Don´t feel bad, don´t feel blue. Frankenstein was ugly2
  • Sapho

ja kanske : )) Men det ser ändå skumt ut...men det kan det ju säkert vara! Tänker på sambon som var i lumpen och det var hundratals mygg...inte ens dom såg ut sådär. Men de var väl kanske inte överkänsliga heller : ))
    Det är ju säkert ingen fara iaf : ))

• Dream26

Ja det va de jag me reaggera på massor he he min andra tvilling tös ser likadan ut.

Svar på tråden Va e detta?? För bett