• Dream26

Va e detta?? För bett

Min dotter har varit hos sin pappa denna vecka och dom har varit ute på hajk med fritis..
    När damen kommer hem e hon full av ploppar i ansiktet och kroppen hon säger det är myggbett men är det inte lite för många och för små ploppar??
    Om ni kikar i mitt galleri så ser ni hur hon ser ut på bara ena sidan av pannan man kan tro det är små ungdoms finnar ju men icke..
    Är det verkligen myggbett?

• Svar på tråden Va e detta?? För bett
  • turia

home.swipnet.se/walkman/knottbett.jpg - knottbett
    images.google.se/imgres%2520Koh%2520Samui(Thailand)/thumbs/08.Kattas_myggbett.jpg&imgrefurl=gril.la/tien/index.php%3FpageType%3Dfolder%26currDir%3D./2004/20041028-1108%2520Koh%2520Samui(Thailand)&h=75&w=100&sz=2&hl=sv&start=23&tbnid=X5ZrQAJYwLz1EM:&tbnh=57&tbnw=77&prev=/images%3Fq%3Dmyggbett%26start%3D20%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26hl%3Dsv%26lr%3D%26sa%3DN - myggbett

detta funka säkert inte va?

• Grisen81

ser ut som min grannes myggbett. likadana

tvilling morsa
  • turia

myggbett blir blaffor, knottbett blir små prickar..

• turia

he finns mycke knott o mygg här uppe i norr

• Dream26

Turia: Jo jag kunnde se och det ser ut som de ja
    För övrigt mår dom bra fasst det kliar då förståss he he

• Dream26

Tack för era snabba svar
    Slipper jag oroa mig..

• Dream26

Nja inte så farligt verkar det som..Dom sitter ju inte frenetiskt och kliar inte

• Dream26

Ja det är klart hehe hadde en vissa dam uppe nyss hon sa det kliar mamma...kraken

• Tesan81

åh myggbett stackarn köp nåt som kyler de finns medel speciellt för att svalka mygg/insekts bett.. De kan ju vara skönt att ta nåt från frysen och lägga på också 

speak no evil
  • Jessie 85

Jag tycker det är lite konstigt har precis varit längre upp i landet och samma dag som jag kom hem så fick jag exakt lika dana utslag över armarna som inte vill ge med sig

• Dream26

Får se här hur länge de sitter...än så gör dom sig inte hörda att försvinna inte... :-s

• kulan31

Jag tyckte det såg ut som knottbett!!
    Hoppas att det snart går över kramizz Joanna

• Else

Min son fick också jättemånga bett av nåt, eftersom vi skulle utomlands kollade jag upp det så det inte skulle vara nåt smittsamt och hon sa att det kunde vara myggbett, knott och jord/gräs loppor (eller var det löss?) ivartfall var det ingen fara alls. Några av hans bett såg ut som "dina".
    Nu har vi varit borta i 8 dagar och hans bett syns fortfarande lite. Så bli inte orolig om de inte försvinner lika snabbt som myggbett brukar.

• Dream26

Tjejerna har haft nu i 5 dar dom där betten..ena damen har dom nästan försvunnit på andra har röda prickar kvar än och kliar..

Svar på tråden Va e detta?? För bett