Vad är Myastenia gravis
Hej är det någon här ute på FL som känner till denna sjukdom MYASTENIA GRAVIS.
Min läkare undersökte mig för några dagar sedan. Han nämde denna sjukdom och sa att han skulle remitera mig till nevrologen innom kort..
Jag vet inte vilka symtom man ska ha men när jag vinkar med handen och böjer in fingrarna mattas de ut snabt och så kan jag inte finna kraft att röra fingrarna..Samma när det gäller benen går jag i trappan ofta så fumlar benen och jag kan ramla. Jag har länge varit utan diagnos och buden har varit olika vilket som kan orsaka mina besvär..Men det här är första gången en läkare har nämt någon namn på en sjukdom jag inte känner till alls..
Jag vet inte äns var den innebär äller om jag kanke bör ha mer symtom.
Vist har jag en del andra symtom men jag har mäst oroat mig för hur illa mina händer fungerar och varför jag är så¨himla jätte trött ibland..
Jag är taksam för alla svar då jag bara är nyfiken på var sjutton denna sjukdom kan vara..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-05 21:00:22:
Jag lägger till här att jag är också tacksam åt andra sjukdommar ni kan tänka er som kan ge dessa symtom.allt för att komma ett steg närmare rätt behandling och vård.
symtom
besvären kommer i skov
stela leder
fumlighet svaghet i händer tappar lätt saker
trötthet
glömska
smärta ilande morlande obehags känsla
känsel bort fall i händerna
ont i höften stelhet
benet blir tungt att bära vid promenader ibland..liksom den vill inte följa med som de andra benet.
känner någom igen sig i detta vad har ni för sjukdom..
Kanske ni vill dela med er utav era egna erfarenheter..jag är så tacksam för allt som kan ge en drägligare tillvaro..