Inlägg från: BillaBong |Visa alla inlägg
  • BillaBong

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Jag har en liknande den här www.tradera.com/auction/aid_30221848 i orginalkartong! Inte exakt likadan, men ändå. Någon som vet om man kan få tag på såna "kort" man satte i? De saknas nämligen. Skulle vara kul att ha :D

d(-_-)b
  • BillaBong
    bettzen skrev 2006-07-04 21:52:44 följande:
    www.blocket.se/vi/8625807.htmDen här blir min förresten! *jätteglad* Lovprisat vare hantverket;) Hon har klätt om den själv och jag tror den är kanonfin. Får troligen hem den innan helgen!

Åh! Fy fasen vad fin den var! Du har inga planer på att sälja den?

d(-_-)b
  • BillaBong

Titta vad vi hittade på stan i förrgår när vi var ute och gick:

... tyvärr tillhörde den Auktionshallen som låg intill Räcka ut tungan Hade gärna tagit med mig den hem annars. Kolla det tuffa draperiet på sufletten! Skrattande

d(-_-)b
  • BillaBong

Har precis varit in på www.unibarn.se och beställt en massa retroprylar, två halklappar i 70-talstyg och en heldräkt i samma stil bl.a. Ett hett tips för den som inte visste om den sidan! Är kääär!

d(-_-)b
  • BillaBong

Fasen vilken cool! Dock inte så funktionell kanske? När barnen är så pass stora att de kan använda den där är det väl en BMX och TV-spel som gäller istället för någon gammal trähäst (den såg så hög ut tänkte jag). Man får passa på att ge dem gamla retrogrejer medan de är så små att de inte vet annat Räcka ut tungan 

d(-_-)b
  • BillaBong

Ang. den här hästen...

... förstår nu att de är nyproducerade? Såg en förut som var gammal, så det här måste vara någon slags ny kopia? Vem/vilka är det som tillverkar dem i dag, vet någon det?
    d(-_-)b
  • BillaBong
    Gummy skrev 2006-08-08 23:19:09 följande:
    kolla i mitt galleri vilka fynd jag gjorde på loppis häromdagen. vi gav 30 kr styck för dockvagnarna och 80 för stolen. ett litet tips bara om ni köper hokuspokus på loppis: skruva isär den och rengör den för vår var riktigt smutsig innanför kanterna + att där trilla ut en och annan tvestjärt.den röda dockvagnen är i jättefint skick och idag på stan så såg jag en exakt likadan fast en riktig vagn! den skulle man också haft, vad gulligt det hade varit! den blå har tyvärr en skåra i tyget och är lite skabbigare men den kostade mig ju knappt nånting.

Herregud vad fina saker! Den röda vagnen i stor modell hade jag gett mycket för! GRR!

d(-_-)b
  • BillaBong
    Maerion skrev 2006-08-15 21:46:55 följande:
    BillaBong - Vilka härliga bilder! Kul sida =) ♥ Mamma till Nora 060425 ♥

Ja visst var det häftigt att se! :D Mycket ser man ju har kommit tillbaka, velour/plysh t.ex. Det är jag helt galen i nu! :P

d(-_-)b
  • BillaBong
    Coccos skrev 2006-08-16 08:53:34 följande:
    Måste nog säga att jag tycker att den här sidan du hittade, Billabong, är lite knäpp. Kan inte säga riktigt varför, kanske är det bildtexterna? BillaBong skrev 2006-08-15 21:09:59 följande: Sökte på barnsele på google och den här sidan kom upp: www.algonet.se/~wschedin/lennart.html Handlade inte speciellt mycket om just barnselen, men det var lite kul att se alla bilderna... d(-_-)b

Haha! Ja bildtexterna var kanske lite ... eh ... egna? Men jag kikade mest på bilderna

d(-_-)b
  • BillaBong
    Kärleksdronken skrev 2006-08-31 19:24:25 följande:
    www.blocket.se/vi/9243161.htmEtt stort VARFÖR? om bilden, dom säljer kläder av modell äldre står det (hm, kan alltså vara retro!) men det finns ingen bild på kläderna, så då tar säljaren kort på KASSARNA och KARTONGERNA med kläder istället.

Hahahaha! Det är ju för köparen ungefär lika givande som att säljaren skulle fota sitt hus om man ska sälja diskmaskinen!

d(-_-)b
  • BillaBong
    Kärleksdronken skrev 2006-09-01 12:34:25 följande:
    www.tradera.com/auction/aid_32337535söt klänning i folkdräktsstil! Själv har jag ju en österrikisk folkdräkt från 70-talet, det enda min mamma sparat från min barndom...

Jag har två såna från när jag var liten (född 82) - en rosa och en blå Inte så superheta kanske, men jättekul att ha ju!

d(-_-)b
Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.