Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

jag hadde en regnjacka som var som dom byxorna...har glömt bakgrundsfärgen på byxorna, men jackan var grön...den finsate jag har haft (jag var liten då)

• norgesessan

jag ska leta efter den hemma hos mina foräldrar...skal aldrig sälja den!!! den är et klenodium!!!

• norgesessan

Jag hadde också en sån när jag var liten..emil (sonen ) har en lekmobiltelefon från BR som har en liten sånn funktion (det är en vikbar kameratelefon med en spak man drar i så ser man djurbilder) fast den är ny...

• norgesessan

när scannaren funkar så ska jag scanna lite bilder från mig när jag var liten..gamla kläder, gammal sittvagn, gammal sulky (grönstripig) vagnleksak, fast den satt på sängen, som också ser ganska gammal ut (inte spjälar,sen var den gul och orange eller nåt sånt...en gammal lekhage också...

• norgesessan

Jag ska hem till norge om 1.5 vecka, ska leta lite då...får kanske fråga innan, dom vet kanske om dom har kastat den...hoppas då inte det..ska ringa och fråga faktiskt..

• norgesessan

Hej, nu ær jag i norge...jag hittade inte barbapapa jackan, det var inte direkt lætt att leta i kællaren...men jag hittade en dockparaplysulky jag ska forsøka reparera nån gång, en ellos katalog från 1990, och lite broschyrer och en barnabok från nær jag føddes..i barnaboken var det en massa reklam, det var kul att titta på...hela 3 eller 4 bløjmærken var med....vanlig snibb, snibb med fickor, t-bløjor man hadde trosor till.
    Jag hittade en 11 år gammal dagbok med

• norgesessan

Jag har en barnabok från 40 talet, om jag kommer ihåg rætt...fick den av sambons mamma, den ær också skojig att læsa i....
    Den ena boken, den från findus, (80) påstod at en 10-11 månaders skulle kunda sæga en enkel mening, ex; mamma, se der....Jag kænner min ganska mislyckad som mamma till en 10 månaders nu... han sæger bara pappa...som tur ær så stod det inte nåt sånt i barnaboken...Dær var barnen over året innan dom sa nåt...

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.