RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
Veladis och alla andra: Vilken fin vagn! Själv har jag en röd Brio från 1986. Titta gärna in i mitt bildgalleri!
Veladis och alla andra: Vilken fin vagn! Själv har jag en röd Brio från 1986. Titta gärna in i mitt bildgalleri!
Tack, ja den är fin. Jag fick den för 500 kr.
jag vet inte vad du kan ta men ganska mycket skulle jag tro. det är väl ganska mycket jobb med att klä om. 2000 kanske? Men jag har ingen aning. Vad har du tänkt själv?
Har inte varit inne på ett tag. Men nu har jag kollat in era vagnar. Veladis, vilken fin manchestervagn du köpt! Och Kärleksdronken, vilken fin gul vagn du har. Tur att dina föräldrar sparade den. Själv låg jag och mina systrar i en orange vagn från Emmaljunga från 1976. Den fick vi leka med sedan och hade sönder så klart. Synd.
www.blocket.se/vi/8725645.htm
vet inte om någon länkat till denna fina brio-vagn så jag gör det för säkerhets skull.
Ja, en sådan gul som du har skulle jag vilja ha. Min är från 80-talet (och jättesnygg i och för sig) men en 70-talare vore riktigt coolt. Men det känns lite hysteriskt att köpa en till. Och vart ska man få plats med den när man bor i lägenhet. Och vad skulle min sambo göra med mig om jag kom hem med EN TILL? Ha ha ha!
Tack för komplimangerna. Nej tyvärr vi har ingen balkong. Men mina föräldrar har en tom ladugård... Där ryms hundratals retrovagnar. Hi hi.
Apropå stort utrymme; tänk om man skulle samla alla våra fina gamla barnvagnar på ett ställe, som ett museum. Vad roligt det skulle vara att gå och titta. Tror inte att det finns något barnvagnsmuseum i Sverige.
Men kärleksdronken, vad roligt. Hoppas att hon kan ordna detta. Annars kan vi ordna det själva. Jag kommer gärna med min vagn!
Lallan, det kan hända att vi faktiskt har samma nyans på våra barnvagnar för min ser lite ljusare ut än vad den är. Blixten på kameran lyste upp den lite för mycket.
Ja visst vore det roligt med utställning! Bor de fleta runt Stockholm? Jag bor mer åt Göteborgshållet.
Kärleksdronken, vilken bra idé att Vi Föräldrar kan komma och göra reportage om vo ordnar träff. Vore verkligen kul med vagnträff!
Ha ha ha! Vilka lustiga råd de kom med ´68!
Har ni sett dessa:
www.blocket.se/vi/8824976.htm
och denna från 40-talet.
www.blocket.se/vi/8830635.htm
och är den någon som tror sig veta hur gammal denna är?
www.blocket.se/vi/8832321.htm
Kan du inte lägga ut bild på vagnen Merle!
Daara, vilken fin vagn! Att man kan klä om en vagn och att den blir så fin!
Och Merle, jättefin vagn. Kul att du själv och dina syskon har legat i den.
Shit alltså! En kvinna i Falköping ska ha barnvagnsutställning!!! Hon har 50-60 barnvagnar plus dockvagnar och ska ställa ut dessa. Vagnarna är från sekelskiftet och framåt. Vilket bra iniativ! Jag skriver detta för jag vet att det har cirkulerat en idé här i tråden om att ordna utställning. Om man har en speciell vagn som inte denna kvinna har så kanske man kan vara med. Jag har inte pratat med henne personligen utan det var min sambo som gjorde det, men jag ska ringa henne och höra lite.
Ja, hon äger dem alla. Måste ringa denna tokiga kvinna. Nej, tror inte det finns någon info på nätet. Hon har bara en idé än, om jag fattade det rätt. Ska ringa henne!