• Merle

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

När vårt lilla barn kommer i december ska det få ligga i en fantastisk Emmaljunga Rondo årgång -81 som jag och alla mina fyra småsyskon har legat i... Och den ser helt ny ut! Dessutom är handtaget så högt att man får hållning som en egyptisk drottning när man kör den..

• Merle

Nej, jag kan inte det tyvärr, annars skulle den redan vara i mitt galleri... Min kille har stuckit till Japan med digitalkameran, och jag har bara en gammalmodig sak. Men hav tålamod, jag lägger in den så fort jag kan..

• Merle

Nu har jag fixat bilder! Det är inte så bra skärpa på vagnen, men man ser den någotsånär.

• Merle

Den lilla sängen eller vad man ska säga har jag också sovit i när jag var liten.

• Merle

Är det någon som förresten vet om och isåfall var man kan få tag i reservdelar till gamla barnvagnar? Jag är ute efter hjul till min, visserligen håller de jag har, men det vore ju bra om man hade några i reserv?

• Merle

En kompis till mig har en bok från 70-nånstans där det står att man bör helst röka max 6-7 cigg om dagen, och undvika starkspriten, hålla sig till öl och vin när man är gravid...

Hej alla förresten, jag är minsann här och läser och tittar jämt, fast jag hör inte av mig så mycket.

• Merle

Hej allihop. Igår köpte jag en symaskin, en jättefin grön Bernina från -62. Fick med originalväska med instruktionsbok och alla tillbehör. Så nu kan jag börja sy alla lapptäcken och allt som jag tänkt på.

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.