• Gummy

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

sonjasmissy --> om vagnen är i bra skick dvs, stabil utan rostskador, fräsch inuti så behöver du inte oroa dig för att den ska gå sönder. min kompis hade en sån du pratar om fast i skinn och när hon sålde den till en barnvagnsaffär sa han att barnvagnarna som gjordes på 70-talet hade mycket bättre kvalitet än de som görs nu. han hade fått in flera 70-tals vagnar om använts till många barn som var i bättre skick än vagnar som var några år gamla och bara använts till ett barn.

• Gummy

hej hej jag har kollat runt här lite ett tag. har själv inte en fin gammal vagn men hittade en jättefin brio i brunt läder åt en kompis häromsommaren för 100 spänn. ett riktigt fynd! som jag dessutom såg att en annan körde omkring med idag. gammal barnvag = miljövänligt

iallafall.. har ni kollat in polarn och pyrets nya grejer för bebisar på deras hemsida? flera fina saker, tycker jag iallafall. framförallt pyjamasarna. fast de är ju inte gamla men retro iallafall.

vad tycker ni annars om min lillkilles gula jacka, finns bild i galleriet

• Gummy

kolla i mitt galleri vilka fynd jag gjorde på loppis häromdagen. vi gav 30 kr styck för dockvagnarna och 80 för stolen. ett litet tips bara om ni köper hokuspokus på loppis: skruva isär den och rengör den för vår var riktigt smutsig innanför kanterna + att där trilla ut en och annan tvestjärt.

den röda dockvagnen är i jättefint skick och idag på stan så såg jag en exakt likadan fast en riktig vagn! den skulle man också haft, vad gulligt det hade varit! den blå har tyvärr en skåra i tyget och är lite skabbigare men den kostade mig ju knappt nånting.

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.