• bbb

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Är det någon som har en gammal sittvagn/sulky? Jag älskar 70-talsvagnar, och har precis köpt en sulky som jag tror är från 70-talet. Jag hade i alla fall en sån när jag var liten! (Bild finns i galleriet) Just nu håller jag på att fixa till den, för den var lite skabbig...men den kommer bli helfräsch! Jag har spraylackat delar av chassit, som var lite repigt och fult, och nu ska jag sy ett överdrag till tyget.

Jag vill ha inspiration på 70-talsvagnar, för jag ska behålla 70-talsfeelingen, men ändå ha den modern. Visa gärna era bilder!

• bbb

Oj, det var billigt också! Det är fantastiskt va kul det är med gamla vagnar...
    Det enda som är tråkigt är att de är rätt tunga. Men vad gör de när de är så snygga (och robusta) man behöver ju inte vara rädd för att handtaget ska lossna direkt!

• bbb

Tallbarr: Ahhh...VILL ÅXÅ HAAAA!!! De verkar bara ha baby-bodys, jag skulle behöva en tröja i strl 86. Solidary People finns på Matador Kids i Sthlm men för mig är det långt till Sthlm...synd att det inte finns i GBG.

Nu blev jag inspirerad att leta på second hand efter fräcka 70-talskläder till sonen. Men jag tycker det är rätt svårt att hitta. Två fräcka "70" kläder hittade jag sist. Jag läger in bild för den som är nyfiken. Jag älskar 70!!!!!!!

• bbb

Nu har jag lagt in bilder på mina senaste retrofynd!

• bbb

R mutt: Ja himla fin var din vagn!

Kärleksdronken: Ett tips, sandpappra all metall innan du målar. Det gjorde inte jag, men det hade behövts.

• bbb

Kärleksdronken: Ja, det är ju inte samma vagn, ju!

• bbb

Coccos: Är det kombi-sittvagn du är ute efter eller sulky?

Jag tyckte att det var samma männniskor som skrev i båda trådarna, men det kanske är bättre at ha det uppdelat ändå? För min del är det helt ok att ha det samlat.

• bbb

Veladis: Det beror på skicket tycker jag. Det låter ju hur snyggt som helst! Behöver man göra mkt på den så pruta. Tänk på att den förm odligen inte kommer att sjunka nåt i värde den tiden du har den. Alltså kommer du förmodligen få tillbaka det du betalar om du säljer vidare den när du är klar. Det är ju det bästa med gamla vagnar!!

Vem av er var det som hade hittat en sittvagn med en sittvagnsdyna från 70-talet på en vind? Jag tyckte att dynan var så fin, men jag kommer inte ihåg exakt hur den såg ut - och nu har jag hittat en dyna på second hand! Jag undrar om det inte var en likadan!! Men en blå. Den ligger i tvättmaskinen nu, jag ska lägga in en bild sen.

• bbb

Lallan: Min sittdyna måste vara i samma serie! Inte samma figurer men bra lik! Och blå....

Vagnen är ju vrålsnygg!! Den som vill ha den måste nog göra slag i saken snabbt, den är ju näst intill gratis...

Veladis: Jag tycker du ska försöka pruta! En tusenlapp är tillräckligt tycker jag.

• bbb

Cecci78: Gud vilka fina kläder!! Du har ju grävt guld!

• bbb

Maerion: Hihi! Va glad jag blev när jag såg din blöjväska....det var jag som sydde och sålde en sån på tradera...(fast i 70-talstyg) Det är ett gott betyg när någon gör en "kopia" så snabbt Det var just intresset jag ville kolla av på tradera.

Jag funderar nämligen på att starta en blogg/webshop med retrosaker för barn. Bla med såna blöjväskor, bädset, prylar och kläder som jag tänkte sy och fixa. (Jag betraktar inte detta som reklam däför att: 1.Det är en HOBBY 2.Det är bara en dröm än så länge, så jag har ju ingenstans att hänvisa)
    Det skulle vara kul att göra den som en blogg, men att man kan köpa grejorna som finns i bloggen??? Vill folk handla så, eller vill man hellre buda på tradera? (Generell fråga)

• bbb

Kul att ni är positiva till blogg/webbshop-idén....jag behövde det för i går fick jag en svacka när jag tänkte mitt lillaprojekt... Jag bor i lägenhet och har inte världens möjligheter när det gäller lagerhållning. Nu har jag rensat ur en garderob till förmån för alla mina retroinköp. Har fortfarande inte löst problemet med det som låg i garderoben från början, men det är ju en helt annan fråga!

Jag kommer vara diskret med detta i fortsättningen...den som är nyfiken får titta in i mitt galleri. Hoppas det blir verklighet inom en mycket snar framtid!!!

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.